Nu vill jag inte klanka ner, eller verka duktig med...
Du ligger efter med en dag redan
Faaan! Haha
Ja och eftersom jag kuggade på teorin och har nästa nu på tis så ligger jag ju 5 dagar efter!..... Får jobba på
Nu vill jag inte klanka ner, eller verka duktig med...
Du ligger efter med en dag redan
Det är vissa grundläggande saker du ska kunna som motstyrning osv, inget märkvärdigt och att bli underkänd är ovanligt om inte omöjligt. Vi hade en kille som troligtvis blev underkänd men han kunde å andra sidan inte köra i 10 km/h runt en gocartbana utan att sätta ner benet hela tiden.
Faaan! Haha
Ja och eftersom jag kuggade på teorin och har nästa nu på tis så ligger jag ju 5 dagar efter!..... Får jobba på
Jadu va fan var dom....
Om npgon kör om dig vilket av alternativen stämmer då.
Där sa ledaren på riskutbildningen att man är tvingad att köra ut på vägrenen för att underlätta omkörningen (vilket jag även svarade) men det fick jag fel på. Sen var det någon statestikfråga på hur många som omkommer i mc olyckor sen var det några mer som jag inte kommer ihåg.
Fic även Om du kommer till en olycka och en oskadad person är på väg in i kraftig chock vad skall du göra då?
Alt 1 : Kommer inte ihåg
Alt 2: Lägga personen på backen och upp med beneni luften
Alt 3: Sätta ner personen en bit ifrån platsen och lugna den och ser till att han har huvudet vänt ifrån olycksplatsen.
Tog 3 men det var tydligen fel :S
En annan fråga var om framgafflarna börjar läcka olja vad kan hända då? 5 alternativ med bland annat dessa 2
1:Olja kan rinna ner på bromsskivan och försämra bromsarna
2:Risken finns att dämparna kommer slå igenom när du kör på gropiga vägar.
Bägge svaren är ju rätt. Nu hade jag rätt på den iof men tycker det är lite konstiga frågor. Sen är det klart att jag hade ju fel på annat också så jag ska ju inte skylla ifrån mig men om jag inte hade gjort riskettan så hade ja fan i mig klarat mig
Så, vilken hoj körde ni upp med?? Vilken hoj skulle ni rekomendera??
Krav är: minst 599cc / 40kw. Max 50.000:- Lättsåld efter uppkörning.
Vart ringde du då? Transportstyrelsen?
Ja. Och så sa jag att jag hade behövt mitt lämp för jag skulle gå intensivkurs som började veckan därpå. Det skulle jag inte, men de godkände den medan jag väntade i telefonen så det funkade iaf
Gött man ska ha tur ibland lycka till med kortet
PHP:
Tur? Kallar det mer skicklighet haha
...skämt o sido. Tack men tog kortet förra året så jag har mitt på det torra.. Än
du har det bra då ,,själv är man nervig för risk 2 an samt att man ska klanta till det på uppkörningen som ska bokas snart
du har det bra då ,,själv är man nervig för risk 2 an samt att man ska klanta till det på uppkörningen som ska bokas snart
Det beror på uppkörningsförrättaren. Jag blev kuggad för att jag glömde slå av blinkersen en gång på min första uppkörning.
Beroende på situation är det livsfarligt!
Även om du bara glömde den en gång kanske inspektören bedömde det som farligt.
Jag har aldrig varit med om en felaktig bedömning från en inspektör (kan bara uttala mig om norrsidan Sthlm). Däremot är det folk som ibland inte förstår motiveringen till varför man blev underkänd.
Har någon undrat varför inspektörerna alltid gör felbedömningar i folks ögon när dom underkänner men ALDRIG när dom godkänner?!
teorin gick lätt idag, 20 min och 60 rätt
uppkörning 25/5.
Härligt!
Två lektioner kvar och så uppkörning inbokad i veckan, börjar bli lite halvnervöst.
teorin gick lätt idag, 20 min och 60 rätt
uppkörning 25/5.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024