Körkort 2011

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Har mitt teoriprov nästa vecka men tänkte höra med er som gjort provet & använt iKörkort MC & Trafikskolan TEO 2011, jag har absolut inga problem med att klara av slutprovet på TEO men när det gäller på iPhone så får jag nästan spader.. Hur ser provet ut är det likt TEO eller är det i svårighetsgrad iKörkort?

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Har mitt teoriprov nästa vecka men tänkte höra med er som gjort provet & använt iKörkort MC & Trafikskolan TEO 2011, jag har absolut inga problem med att klara av slutprovet på TEO men när det gäller på iPhone så får jag nästan spader.. Hur ser provet ut är det likt TEO eller är det i svårighetsgrad iKörkort?

Nu använde jag aldrig mig av TEO men personligen tyckte jag att iKörkorts frågor var betydligt knepigare än vad det riktiga testet var.

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Hejsan alla medlemmar och får givetvis tacka och bocka för detta forum som verkar strålande.

Nu till mina lite simpla frågor.

Jag fyller 21 år i september och vad jag vet går gränsen för tung MC vid den åldern. Dock kliar det i fingrarna när man nu vill börja ta körkort för det. Går det att ta tung mc vid 20 års ålder på körskola eller kommer det endast erbjudas begränsad?

Är jag dum och tar körkort i sommar, eller ska jag vänta till hösten då jag faktiskt fyller 21?

Ångesten är stor..

Mvh

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Hejsan alla medlemmar och får givetvis tacka och bocka för detta forum som verkar strålande.

Nu till mina lite simpla frågor.

Jag fyller 21 år i september och vad jag vet går gränsen för tung MC vid den åldern. Dock kliar det i fingrarna när man nu vill börja ta körkort för det. Går det att ta tung mc vid 20 års ålder på körskola eller kommer det endast erbjudas begränsad?

Är jag dum och tar körkort i sommar, eller ska jag vänta till hösten då jag faktiskt fyller 21?

Ångesten är stor..

Mvh

Du kan endast ta begränsat, men samtidigt så behöver du bara göra körprovet igen efter att du fyllt 21 för att få körkortet "uppgraderat". Det kan det väl vara värt för att inte missa en hel sommars mcåkning. :)

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Du kan endast ta begränsat, men samtidigt så behöver du bara göra körprovet igen efter att du fyllt 21 för att få körkortet "uppgraderat". Det kan det väl vara värt för att inte missa en hel sommars mcåkning. :)

Jag tackar för ett bra svar och speciellt positivt!

Så att köra en begränsad mc och sedan gå över till tung nästa sommar är att föredra?

Jag har tidigare endast kört moped.

mvh

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag har använt bara iKörkort och fick 64 av 65 rätt, jag tror att den är väldigt nära riktiga provet

P|_|FF

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Kawasaki z800 2016
Tjena
Då jag är en blivande mc förare kändes det mer än rätt att registrera sig här på sporthoj :)
V.27 är det dags för mina första körlektioner! 25kw
Är det något specielt man ska tänka på när man är ute och kör?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Tjena
Då jag är en blivande mc förare kändes det mer än rätt att registrera sig här på sporthoj :)
V.27 är det dags för mina första körlektioner! 25kw
Är det något specielt man ska tänka på när man är ute och kör?

Behålla lugnet, inte köra med ballen och förutse klantarslen ( oftast i bil ).

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
inte köra med ballen

Och det är vanligare än man tror att killar lägger hojen för att de skulle bränna på lite extra förbi någon brud, eller för att blicken fastnade på en snygg brud på trottoaren. :) Bara att gräva runt lite i forumet så hittar man en del trådar med sådant.

Raesmus

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2011
Hoj
Honda CBR 600 F2 -92
När jag skulle ansöka, ringde jag några dagar efter att jag skickat in papperna, och medan jag väntade i telefonen fixade de det :yoparty

Ringde som sagt en gång innan, fick ett blankt nej av någon nitisk snubbe.

Läste ditt inlägg, och tänkte: "ah va fan, kan ringa en gång till, flera andra verkar ju ha lyckats"

Fick en sjukt trevlig tjej och hon godkände allt över telefon ! Så jävla sweeeet ^_^

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Fick 61/65 idag på Teoriprovet! Sjukt glad! NU är det bara uppkörning! AWESOME!

EWessman

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2011
Hoj
1999 Kawa vn800 Bobber
Fick uppkörningstid den 24 maj.. Bara hoppas man hinner kära lite lågfart och bromsprov innan dess bara ;)

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Idag lyckades man klara Teorin iaf så på Tis är det dags för uppkörn ing.... Wish me luck =)

MaKikaltio

Medlem
Gick med
24 Sep 2009
Hoj
Aprilia Shiver -08
Väntetiden just nu för att boka uppkörning efter klarat teori prov är alltså bara typ 1 vecka?

Hoppas verkligen jag som har teori provet den 30e maj får tid för uppkörning innan den 20e juni.

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Ser hur många lyckas och jag har planerat min körskolegång nu iallfall vilket känns grymt skönt. Och löser det sig väl har man kortet lagom till semestern.

Btw bokade 12 lektioner á 70 min. Vad brukar man ligga på ? Känns väldigt mycket.

Wrazxc

Ung och Dum =)
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Triump Speed Triple -00, Kawasaki KX250 -02
Ser hur många lyckas och jag har planerat min körskolegång nu iallfall vilket känns grymt skönt. Och löser det sig väl har man kortet lagom till semestern.

Btw bokade 12 lektioner á 70 min. Vad brukar man ligga på ? Känns väldigt mycket.

Det lät väldigt mycket!

Sj körde jag bara i helgen. 1 tim på fre 3 på lör och 2 på sön sen sa han att jag var redo för uppkörning. Och då har vi gått igenom allt. så 12 X 70 min lät väldigt mycket :S

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln