Körkort 2012

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Det stämmer inte.. Jag ringde och kollade då jag ansökte.. De sa att det enda som händer när man ansöker/betalar via nätet är att de får in det snabbare. Handlingstiden är dockdensamma.

Jodå..
Det stämmer..

Jag skickade min ansökan via nätet på Onsdag kväll och postade synkontrollen samtidigt, hade tillståndet på tisdagen efter.. Detta var i slutet av Februari i år.

Ansökan om handledare gick en dag fortare, ansökning och betalning på torsdag kväll, pappren i brevlådan på tisdagen efter..
 

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Götet
Hoj
2010 street Triple
Jag köpte en yamaha fzr 600 92a förra året, kanon att övningsköra med. Om man bortser från lågfart. Billig att äga då den är 20år. 1600kr hel/hel. Hann göra en uppkörning förra året som privatist utan lektioner, men jag kuggade på manöverbanan. Har första lektionen på kramërs i gbg på torsdag ska bli intressant å höra om jag lärt mig nått efter 600-700 mil.
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Har köpt mig en Honda CBR 600F -95 nyligen, som jag ska köra upp på. Har bokat Risk. 2:an 18:e och teorin den 19:e. :yoparty
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
En annan har köpt sig en Kawasaki ZXR 750 som första hoj. Helt klart en kul modell, men jag misstänker att framför allt lågfartsbanan kan bli väldigt spännande... Oh well, övning ger färdighet! :tummenupp
 

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Älvsjö
Hoj
BMW F800R
Tog mitt på Dalens trafikskola för ett par år sedan.
Mycket lättkörda och bra hojar och trevliga lärare.
 

swe3t

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Ort
Malmö
Hoj
Ingen
Någon som tänker ta den eller har tagit kortet i Malmö ?
Vad kan ni rekommendera för skolor :) ?
 

Duke2k

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Ort
Sverige
Hoj
Letar
Är 30 år och tog mitt förra veckan. Har inte kört hoj sedan jag körde cross i skogen som tonåring. Blev tre körlektioner för att "komma" igång och jag tog kortet på första försöket.

Letar just nu efter hoj. Valet står mellan Kawasaki ER-6N och Suzuki SFV650 Gladius.
 

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
St: eriks en kille som heter ULF, eller en som heter Alex.. dom e jätte duktiga!
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Måste inte risk 2:an vara gjord innan bokning av teori och uppkörning ? det var vad min trafikskola sa iaf.

Du måste ha gjort risk2:an innan du skriver teorin. Men boka går ju. :) Min körskola har oxå bokat risk2:an och teori till mig.
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Fräsigt. I år blir det av.
Snabbräknade lite och kom fram till att körkortet är en klassfråga. :dummer
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Jodå..
Det stämmer..

Jag skickade min ansökan via nätet på Onsdag kväll och postade synkontrollen samtidigt, hade tillståndet på tisdagen efter.. Detta var i slutet av Februari i år.

Ansökan om handledare gick en dag fortare, ansökning och betalning på torsdag kväll, pappren i brevlådan på tisdagen efter..

Nej det stämmer inte.. Sen att du hade flyt är en annan femma. Bara ringa och kolla. Jag hade gjort precis som dig men de sa "Ca 2 månaders väntetid" (Den 13:e mars höll de på med 20:e januaris förfrågningar).. Jag frågade då om det inte gick snabbare via nätet som det står på sidan och då sa de att det kommer IN snabbare. (Jag kan bara säga va de sa. Sen kanske de säger fel.. Jag fick ju mitt dagen efter men då ringde jag och bad dem godkänna den)
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Visst känns MC-kortet som en klassfråga.. För de som inte har handledare/vänner med mc och måste ta lektioner behöver minst ett 5-tal lektioner aldrig kört förr.

Det är 6000kr
Sen kostar (iaf i skaraborg) risk 1/2 3900kr.
Sen kostar det att ansöka om lämpel, uppkörning (1800kr + 1700 för lån av hoj)

Man hamnar på en 12-15 tusen kronor. Känns riktigt tungt med så mycket utgifter för ett körkort.. :S
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Visst känns MC-kortet som en klassfråga.. För de som inte har handledare/vänner med mc och måste ta lektioner behöver minst ett 5-tal lektioner aldrig kört förr.

Det är 6000kr
Sen kostar (iaf i skaraborg) risk 1/2 3900kr.
Sen kostar det att ansöka om lämpel, uppkörning (1800kr + 1700 för lån av hoj)

Man hamnar på en 12-15 tusen kronor. Känns riktigt tungt med så mycket utgifter för ett körkort.. :S

Precis så är det. SVINDYRT! Jag har hört att inkomsterna för körkort med uppkörning osv inte ska vara vinstdrivande. Vem har råd att fucka uppkörningen på 3000 spänn här i Västerås. Det är inte meningen att vi ska åka 2-hjuligt om man frågar regeringen. AVSÄTT ALLA!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Finns fler alternativ.. Spara ihop eller ta ett lån :) det är det värt för ett körkort ju.
 

MCentusiast

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Luleå
Hoj
Honda CB750F 1982 och Honda VFR750F 1989
Har en fin perfekt övningskörningshoj till salu om ngn är intresserad
En Honda CB750 1982
Finns i Piteå (Norrbotten).
 

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
***
Hoj
Honda NC700X -2012
Jag skall ta hojkort i år. Får 10700 tillbaka på skatten så det åker direkt till körkortskassan. Sen har jag en polare som handledare så jag tänker undvika körskola om jag kan. Blir nån sorts endurohoj att börja med.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top