Körkort 2012

Slut på "övningskörning" utan kort:va. Bokat risk 1 och 2 på farsta trafikskola den 27/4 och skrivning 4/5. En fråga: när jag bokade skrivning på körkortsportalen stod det i rött att jag ej genomfört riskutbildningarna men bokningen gick igenom ändå, kan jag anta att det är bokat? dem ser väl att pappren kommit in tills det är dags för att skriva?

Slut på "övningskörning" utan kort:va. Bokat risk 1 och 2 på farsta trafikskola den 27/4 och skrivning 4/5. En fråga: när jag bokade skrivning på körkortsportalen stod det i rött att jag ej genomfört riskutbildningarna men bokningen gick igenom ändå, kan jag anta att det är bokat? dem ser väl att pappren kommit in tills det är dags för att skriva?
Ja, du kan boka i förväg, men du måste klara riskettan och tvåan innan du får göra uppskrivningen...
Inte för att det är speciellt lätt att misslyckas med riskerna. :D Ettan var mest sitta och prata, tvåan en mysig minibandag, i princip. :D

Då är man lite lagom nervös, uppskrivning imorgon och snart nog så har man uppkörning. Snart har man en betydligt trevligare bokstav på körkortet än B :banana

Jag övningskörde för första gången idag! :) Det blev 7 riktigt trevliga mil på kurviga 70 vägar:banana

Risktvåan avklarad idag, teori nu i veckan. Sedan boka uppkörning (hoppas jag) och mala lite krypkörning till :D

Risk 1 - check
Risk 2 - check
Teori - check

Nu är det bara att väääääääääänta på uppkörningen som blev bokad om 5 jävla veckor. Urk.

Riskutbildningarna är avklarade och uppskrivning är bokad. Håller tummarna för uppkörning i början utav Maj om allt går som det borde..

Risk 1 och 2 avklarade, klarade uppskrivningen idag! :rock hoppas på uppkörning i slutet av april eller i början på maj... se om man kan få kortet innan den där "Lindev" :tuttar

Jag ska ta kortet snart men var kan jag köpa Teoriböckerna? Jag vill göra så mycket som möjligt hemma och så lite som möjligt på trafikskola. Räcker det att köpa teoriböckerna , sen göra riskettan och tvåan , uppkörning och ett kunskapsprov eller är det något som jag har missat?

På uppkörningen måste jag ha skinnställ eller kan jag ha mx utrustning på mig? Alltså ryggskydd , stövlar , hjälm såklart , handskar , knäskydd och ett bröstskydd eller måste jag skaffa ett skinnställ?
Kan man eventuellt låna/hyra där?

Last edited:
Risktvåan klar men trodde inte att jag skulle köra båge på vintern... :rolleyes:
DSC00456.JPG

Ska skriva den 9 Maj men är jävligt nervös inför skrivningen det var ju ett tag sedan man pluggade... :3freak

efter hur många körlektioner bokade er lärare risk 2.an ? :)

Jag gick två lektioner på en skola först men han manade på att han inte bokade någon på risktvåa innan lektion 7 eller liknande så bytte till en annan körskola och gick en där och fick sen göra denna. Så 3 stycken. :tummenupp

Grabben fixade sin uppkörning igår i Kristianstad så nu slipper jag äntligen ligga och stirra på hans ryggtavla och han slipper ha mig på släp hela tiden, :D win/win :)

Han har genomfört allt privat utom riskutbildningen, inga problem alls faktiskt.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back