Körkort 2013

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
det gick bra =) körkort 2/5. nu saknas bara en cykel =)

Grattis!

Listan! :7peta

Nr. Datum Nic, Ort
1. 26/4 Still_Alive, Norrköping
2. 2/5 021, Västerås
3. 2/5 dRUGdEALER, Hallstahammar
3. 3/5 Danne_smedjan, Jönköping

dRUGdEALER

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2013
Hoj
Hornet 600 -06
känns förjävla underbart, önskar er andra lycka till nu =) ni grejar det. lite tråkigt att man bara fick ta en tur ensam på 10min tillbaka till körskolan med lånehojen =(

Hagrido

Ny medlem
Gick med
4 May 2013
Hoj
Honda CBX 750F -84
Hade min första privata övningskörning i torsdags. Blev 54 mil på hojen :dummer Cykeln behövde besiktigas och fick en tid i Kristinehamn så jag och polaren stack ut på långsväng :) Igår var första lektionen med körläraren och han ansåg väl att max en eller två lektioner till på manöverbanan borde räcka innan uppkörning. Så nu blir det Riskettan 10/5, Risktvåan 14/5. På måndag blir det bokning av teoriprov så nu är det fullt ös som gäller :)

Linnis

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2013
Hoj
Kawasaki
Heja heja, du är duktig du :)

Lycka till med UK när du nu får den, som alla andra säger DET KOMMER GÅ BRA :)

Hade min första privata övningskörning i torsdags. Blev 54 mil på hojen :dummer Cykeln behövde besiktigas och fick en tid i Kristinehamn så jag och polaren stack ut på långsväng :) Igår var första lektionen med körläraren och han ansåg väl att max en eller två lektioner till på manöverbanan borde räcka innan uppkörning. Så nu blir det Riskettan 10/5, Risktvåan 14/5. På måndag blir det bokning av teoriprov så nu är det fullt ös som gäller :)

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Heja heja, du är duktig du :)

Lycka till med UK när du nu får den, som alla andra säger DET KOMMER GÅ BRA :)

Det börjar närma sig för dig Linnis :)
Jag håller tummarna, du kommer fixa det lätt..

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Äsch, koppla av.. du kan vara lugn :)

Jag har läst många trådar på olika forum om kuggade uppkörningar.
Men jag har aldrig sett någon nämna att dom blivit kuggade för dålig kurvteknik. :)

Ja usch ja ! Lite nervig för att han ska underkänna mig på kurvtekniken, att jag missar nån kurva .

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Äsch, koppla av.. du kan vara lugn :)

Jag har läst många trådar på olika forum om kuggade uppkörningar.
Men jag har aldrig sett någon nämna att dom blivit kuggade för dålig kurvteknik. :)

Enligt en körlärare jag pratade med förra året så är det inte helt ovanligt, men att missa nån kurva är nog ingen stor sak, det viktigaste är ju att det syns att man vet var man ska ligga för max sikt och att man kan hantera hojen.

Att kunna köra kurvig väg är liksom a och o, körskolan lär inte släppa iväg en elev som inte kan detta. Vanligaste felet är nog att man får hjärnsläpp, och tänker på allt utom att köra naturligt i kurvor. själv glömde jag läsa på skyltarna i min egen hemstad under första uppkörningen haha :D

Still_Alive

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2013
Hoj
2007, Yamaha Fz6n
Stort grattis ! Fan vad kul :)

Vill du berätta hur det gick , om du fick någon kritik etc ? :)

Kände mig mkt lugnare än på förra uppkörningen. Då skakade hela jag mer eller mindre okontrollerat. Lågfartsbanan (de fyra konorna) gick åt helvete.
Denna gång gick det kanon, men kom lite snett in på tillbaka vägen - påverkade inte hennes bedömning sa hon. Rev en kona på högfarts så fick köra om den. Bromsningarna såg bra ut så behövde inte göra om ngt.

Det enda i trafiken va att i en högersväng i en korsning med trafikljus - svängde höger o kontrollerade fotgängarna/cyklisterna och såg att de hade rött.. Smög runt hörnet och precis när ja är vid övergångastället så trycker en på knappen och det slår om till grönt. Ja hinner stanna så ingen fara för den delen. När turen va över så sa hon att ja skulle uppmärksamma det lite mer när ja va ute o åkte själv. Jag förklarade hur ja hade tänkt i situationen och hon förstod precis hur ja tänkte och hon tyckte inte att ja hade gjort något direkt fel i mitt agerande - man kan ju inte vänta på att någon ska trycka..

Några misstag men kortet blev mitt :)

Linnis

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2013
Hoj
Kawasaki
Ok, hade min sista körlektion idag. I stora drag gick det bra, någon missad kurva samt att de två första försöken på konbanan å högfarten gick lite dåligt, inga stora missar. Men då var det 6 dagar sen jag körde konbana sist. Så summa summarum så är det bara hoppas på att man får göra om ex konbanan om man gör en miss, annars lär det bli fetkugg direkt :p . Kommer ju vara nervös som tusan.

Kortet SKA bli mitt , men kuggar jag så blir nästa körning uppe i lule och där är dom inte lika hårda ^^ .

Imorn gäller det !

Kände mig mkt lugnare än på förra uppkörningen. Då skakade hela jag mer eller mindre okontrollerat. Lågfartsbanan (de fyra konorna) gick åt helvete.
Denna gång gick det kanon, men kom lite snett in på tillbaka vägen - påverkade inte hennes bedömning sa hon. Rev en kona på högfarts så fick köra om den. Bromsningarna såg bra ut så behövde inte göra om ngt.

Det enda i trafiken va att i en högersväng i en korsning med trafikljus - svängde höger o kontrollerade fotgängarna/cyklisterna och såg att de hade rött.. Smög runt hörnet och precis när ja är vid övergångastället så trycker en på knappen och det slår om till grönt. Ja hinner stanna så ingen fara för den delen. När turen va över så sa hon att ja skulle uppmärksamma det lite mer när ja va ute o åkte själv. Jag förklarade hur ja hade tänkt i situationen och hon förstod precis hur ja tänkte och hon tyckte inte att ja hade gjort något direkt fel i mitt agerande - man kan ju inte vänta på att någon ska trycka..

Några misstag men kortet blev mitt :)

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Klarade uppkörningen idag!

Nr. Datum Nic, Ort
1. 26/4 Still_Alive, Norrköping
2. 2/5 021, Västerås
3. 2/5 dRUGdEALER, Hallstahammar
4. 3/5 Danne_smedjan, Jönköping
5. 6/5 :KiM, Malmö

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Jag sitter med uppspärrade ögon på blocken i hopp om att få tag i en hoj... Dyker det inte upp någon eller att jag skulle få låna någon får jag vänta till början av juni för att ta en lektion på skolan för att de ska se att jag kan köra... (har lätt sen 2 år) sen vill de vänta så att de får 4stycken personer redo för uppkörning :huvet

Enda som behövs är en hoj som klarar det, 2 timmar på den för att vänja mig vid effekten och lite krypkörning och så för konbanan. Sen hade jag kunnat köra upp privat, MEN så var det ju det där med hoj att köra upp på också :gråta

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det finns väl hur många hojar som helst? Köp en, kör upp, kör med den, sälj den :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0