Ofan. Där ser man Ja det får vi absolut göra. Om man klarar av detta nån gång..=) Jag ska köra upp igen den 21/6. Han hade tydligen kuggat två eller 3 stycken på förmiddagen oxå, så han verkade vara rätt petig.
Magnus hette han.
Så se till att kunna både manöverbanorna och inbromsningen riktigt bra.
Lågfarten gick fint och bromsningen kändes bra tycker jag. Det var nog mest min ställning och att jag inte höll uppe blicken han inte gillade. Högfartsbanan hade jag aldrig kört innan så visst hade det kunnat gå bättre. Men i mina ögon var det inte så illa så jag inte hade kunnat få komma ut i trafiken. Men man får väl hoppas att dom vet vad dom pratar om och inte bara jävlas.Låter ju riktigt segt.. Jag lär ju få samma snubbe då jag också ska köra upp i Älmhult.
Hur tyckte du själv då, tyckte du att du kunde det bra?
Körde du upp med 750n btw? Jag tycker vändradien på den är rätt kass om jag ska vara helt ärlig. Inte jättelätt att köra lågfarten med den.
Stort grattis klart att du tar hojen när du ska handla, antar att det blev en omväg på vägen dit också
Kan nog hålla med om det. Det har varit jäkligt mycket övning och mycket press på att man måste ut och öva. Blir jobbigt som fan till slut. Ska själv på utbildning i Malmö 4 dagar nästa vecka så det löser sig självt.Till er som kuggat och ska köra upp igen:
Istället för att nu gå och öva öva öva hela tiden fram tills uppkörningen så rekomenderar jag att ni tar någon/några dagar ledigt och släpper det lite. Man stressar upp sig i onödan annars.
Jag kuggade för två veckor sedan och då hade jag nött allt som fan och försökte klura ut precis vart saker kunde gå fel hela tiden. Denna gång så körde jag 0ggr från min förra kugg tills min uppkörning idag som jag då klarade utan att behöva göra om någon del och med beröm på trafikdelen.
Nu menar jag inte att inte ni heller ska öva alls men ta en stund och rensa skallen lite.
Uppkörning imorgon och kommer på att bakdäcket ligger på gränsen till godkänt har förmiddagen på mig jaga lokala däckverkstäder
Några sista minuten tips? kör upp vid 13:15 i Kristianstad.
Missade också min uppkörning samma dag som Jimpa gjorde och av samma man. Sjukt surt men faktiskt rätt välförtjänat, jag var för kaxig och tänkte att det skulle gå lätt vilket i sin tur gjorde att jag slappnade av. Besviken och ångerfull nu men det är bara bita i det sura äpplet och ta det den 8/6 istället.
Fick lite lycka tillbaka då jag köpte en gsxr 750 på kvällen, slänger med en bild!
View attachment 430480
Missade uppkörningen också idag, Hade väl mer eller mindre räknat med det då jag inte tagit några körlektioner och inte fått så mycket privat körning.
Fick iallafall några punkter att öva på inför nästa gång bland annat.. läsa på lite ang hur och var man bör placera sig på vägen med hojen
Det var ju en bra tröst du köpte snart får du dra iväg på den själv
Sådär ja!! A-kortet .
Uppkörningen gick perfa. Fick göra om inbromsningen från 90km/h för jag bromsade för hårt... Tror nästan jag lyfte bakhjulet i inbromsningen efter serpintinbanan men han sa inget så då gjorde jag inte det heller
Lite dålig uppsikt vid infart på motorväg så jag fick göra om den.... Annars bara bra. WOHAAAAAA!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|