Jag nekar till alla fortkörningar ,och har hitills alltid blivit dömd
.....
Allt som allt 1,5 timme *8 personer = 12 timmars statlig tjänst för 1500spänn det tycker jag är billigt..
Det var nog vi andra som fick stå för kostnaderna dina.
Som någon skrev tidigare, körde du för fort eller inte?
Står du för vad du gör eller nekar du in i det sista och låter oss andra stå för kostnaderna?
Visst är det trist att betala böter och ännu värre är det om poliser gör sig skyldiga till tjänstefel genom att felaktigt bötfälla folk.
I ett rättssamhälle finns det lagar som alla måste följa, lagar som reglerar våldsbrott och lagar som reglerar mindre allvarliga brott som t.ex fartöverträdelser. Ska rättsamhället fungera måste någon (polisen) se till att ALLA dessa lagar efterlevs. Skulle dom blunda för de "mindre allvarliga" brotten riskerar hela rättssystemet att haverera och polisen begår tjänstefel.
Som en följd av detta väger polisens vittnesmål tyngre.
Så om du nu körde för fort...ta det som en man och acceptera dina böter och eventuellt indragna körkort, men om du vet med dig att du blivit felaktigt misstänkt så tveka inte att begära rättshjälp och neka på plats.
MEN....neka inte eller överklaga dom-slutet om du vet med dig att du är skyldig bara för att du vill hitta något kryphål som du kan gömma dig bakom.....det är jag och många andra som får betala detta via skatten!