Körkort hejdå.....

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Jahaja.... då var sommaren kanske över.

Vädret var kanon i kväll och jag tog med tjejen på en lite touring runt umeå. Åkte runt stan en sväng och sen ner till Bettnessand och njöt av solen innan vi åkte hem via Degernäsvägen.

När jag kommer ut på Holmsundvägen drar jag på lite xtra kör jag om tre bilar vara av en visar sig vara CIVILPOLIS. :mad:
Dröjer inte länge innan jag tyckar att en Saab 9-5 mörkgrå kombi med regnr SCS 955 ligger lite väl tätt inpå.
Försent!!!! :huvet :huvet
Länsman blikar fast mig, föreläser för mig om mina omkörningar, gaspådrag, mini regskyllt och annat jag ställt till med under 2km färd.

108kh/h på 90 väg och 1200:- i böter nöjer han sig med om jag erkänner på plats, fyra andra förselser skulle han ta upp om jag inte skriver under på direkten, jag erkänner pga att allt är filmat.

Det stora problemet för mig är jag åkte dit för ca 7 månader med bilen, 119 km/h på 90 väg och har en varning som innebär att om jag ställer till nåt mer åker troligen kortet omg. Jag jobbar som säljare på hela norrland så körkortet är gode viktigt för mig.

Så nu är det bara o vänta samt hålla tummarna att länstyrelsen är barmhärtig.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Lider med dig :(
Hade bruttan inte satt på så hade du väl troligen stuckit va?

..Hade jag gjort iaf

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Om du inte skulle klara dig med 108 på 90-väg skulle jag nog inte våga köra hoj...
Det borde du klara.. Polaren blev av med sitt på liknande vis men där var det 27/28 för fort
båda gångerna men enligt polisen var det ingen fara men Länsstyrelsen tyckte annorlunda...
Hoppas på det bästa!!

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
Suzuki 1127 R
nasholm6 skrev:
Jahaja.... då var sommaren kanske över.

Vädret var kanon i kväll och jag tog med tjejen på en lite touring runt umeå. Åkte runt stan en sväng och sen ner till Bettnessand och njöt av solen innan vi åkte hem via Degernäsvägen.

När jag kommer ut på Holmsundvägen drar jag på lite xtra kör jag om tre bilar vara av en visar sig vara CIVILPOLIS. :mad:
Dröjer inte länge innan jag tyckar att en Saab 9-5 mörkgrå kombi med regnr SCS 955 ligger lite väl tätt inpå.
Försent!!!! :huvet :huvet
Länsman blikar fast mig, föreläser för mig om mina omkörningar, gaspådrag, mini regskyllt och annat jag ställt till med under 2km färd.

108kh/h på 90 väg och 1200:- i böter nöjer han sig med om jag erkänner på plats, fyra andra förselser skulle han ta upp om jag inte skriver under på direkten, jag erkänner pga att allt är filmat.

Det stora problemet för mig är jag åkte dit för ca 7 månader med bilen, 119 km/h på 90 väg och har en varning som innebär att om jag ställer till nåt mer åker troligen kortet omg. Jag jobbar som säljare på hela norrland så körkortet är gode viktigt för mig.

Så nu är det bara o vänta samt hålla tummarna att länstyrelsen är barmhärtig.

Fy fan va surt!

Hade du en eller två anmärkningar tidigare? Det krävs väl tre förseelser under en viss period (2 el 3 år?) för att det ska räknas som upprepade trafikförseelse, eller vad det nu kallas. Kom ihåg att det alltid finns många omständigheter som länsstyrelset tar hänsyn till innan de tar sina beslut. Ex att du är helt beroende av bilen i jobbet. Det behöver alltså inte automatiskt betyda att du blir av med kortet.

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Usch fy fan.
Kan dom inte jaga riktiga skurkar istället.

Vi borde klistra ett sporthoj-klistermärke på alla civilia polisbilar vi ser så man kan låta bli att köra om dom!

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
gixxer_chrille skrev:
Lider med dig :(
Hade bruttan inte satt på så hade du väl troligen stuckit va?

..Hade jag gjort iaf

Det gick ett gäng tankar genom huvet och en av dem var att dra, men det är inte värt att riskera tjejen bara för att jag ställt till det.

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
NoLimit skrev:
Fy fan va surt!

Hade du en eller två anmärkningar tidigare? Det krävs väl tre förseelser under en viss period (2 el 3 år?) för att det ska räknas som upprepade trafikförseelse, eller vad det nu kallas. Kom ihåg att det alltid finns många omständigheter som länsstyrelset tar hänsyn till innan de tar sina beslut. Ex att du är helt beroende av bilen i jobbet. Det behöver alltså inte automatiskt betyda att du blir av med kortet.

När polisen tog mig förra gången hördes det som om jag gjorde en ful u-sväng med bilen skulle dom dra kortet omg, men dom brukar ju alltid överdriva för att skrämma mig.

Det jobbiga är att man måste vänta ett antal veckor innan man hör Bra eller Anus från länstyrelsen.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
nasholm6 skrev:
Det stora problemet för mig är jag åkte dit för ca 7 månader med bilen, 119 km/h på 90 väg och har en varning som innebär att om jag ställer till nåt mer åker troligen kortet omg.

Hmm har oxå fått en sådandäringa varning hem i brevlådan som de vill att jag skriver på.. Har inte gjort det ännu.
Undrar vad som händer om man inte skriver på :confused: :confused:

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
-=MARTINEZ=- skrev:
Att inneha körkort e ju iofs ganska överskattat det går ju bra å köra utan plastbit i plåntan åxå :tuttar

Har planerat köra en sväng i europa i sommar och det ska mycke till att jag ställer in den. :tummenupp

Är det nån som har koll på om dom kan kolla upp om ens körkort är giltigt utanför sverige?

-=MARTINEZ=-

Dirty deeds done dirt cheap
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Fladderblade-96+R1-98
Det viktigaste som du böe göra nu med en gång e ju att "tappa din plånbok"
så att du får kvitterat ut ett "extra stycke körplåt" å nere i europa e det inga problem :banana

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
har du inte skrivit på kan dom inte bevisa att du fått brevet. (om du inte hämtat ut ett rekommenderat brev förstås)

Rasorblade skrev:
Hmm har oxå fått en sådandäringa varning hem i brevlådan som de vill att jag skriver på.. Har inte gjort det ännu.
Undrar vad som händer om man inte skriver på :confused: :confused:

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
-=MARTINEZ=- skrev:
Det viktigaste som du böe göra nu med en gång e ju att "tappa din plånbok"
så att du får kvitterat ut ett "extra stycke körplåt" å nere i europa e det inga problem :banana

Kanske en ide..... undra om det ser skumt ut att "tappa" plånboken dagen efter man visat upp det för konstapeln. :3freak

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Nordisk trafikvecka den här veckan tydligen, så ta det extra varligt därute.

Hoppas det löser sig för dig iaf! :tummenupp

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Lät som ren jäkla otur det där! Jag hoppas på att kortet får stanna där det hör hemma! Håller tummarna för dej! :tummenupp

Need4Speed

Crash is king!!
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
CBR 600 streetfighter +fireblade
Det är ju så väldigt, väldigt roligt det här med civilsnutar, istället för att visa upp sig och förebygga brott ska dom sätta dit en. Lite kallsvettig när man upptäcker att det är en civilare man just dragit om, gjorde det med bilen på 50 väg förut, en sketen gammal cheva van som kördes av 2 sketna poliser :huvet

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Need4Speed skrev:
Det är ju så väldigt, väldigt roligt det här med civilsnutar, istället för att visa upp sig och förebygga brott ska dom sätta dit en. Lite kallsvettig när man upptäcker att det är en civilare man just dragit om, gjorde det med bilen på 50 väg förut, en sketen gammal cheva van som kördes av 2 sketna poliser :huvet

Sketen Cheva van????? :confused: det var iallafall bra maskerat.
Jag brukar alltid akta mig för V70 och 95or kombi, solfilm och två xtra ljus. Denna bil som tog mig hade tre xtra ljus monterat, så lätt lurad är jag :3freak

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
nasholm6 skrev:
Sketen Cheva van????? :confused: det var iallafall bra maskerat.
Jag brukar alltid akta mig för V70 och 95or kombi, solfilm och två xtra ljus. Denna bil som tog mig hade tre xtra ljus monterat, så lätt lurad är jag :3freak

Blev tagen av en SAAB 95 sedan utan solfilm och utan extraljus.
Det enda som var "fel" var att den hade en en fast antenn bak. Och jag som tänkte att de har minst två.

Bord ju blivit misstänksam redan vid en då jag själv kör SAAB 95 och de har ju ingen antenn överhuvudtaget. :huvet

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras