Körkortet bortblåst!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Risker? Med LGF-skylt på ryggen riskerar du väl näppeligen mer än ett blåmärke (kanske även ryggskott)?
Det kommer ifrån vår värmländske hobbystuntare som numera har en fysik som en pigg 90 åring, näe du valmers du får allt stämma i bäcken innan du går över björnen som fäller tuvan.

I övrigt så är det alltid lika roligt att pervertera över hur fel andra gör och att jag alltid är kapabel att köra minst dubbla hastigheten utan att vara farlig, men så är det INTE.

:va

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Felix skrev:
Med tanke på vad ett genomsnittligt körkort kostar så tycker man det borde bakats in då... men pengarn går väl till att hålla igång den kartellbildning som VV och körskolorna håller på med..

Vilken kartellbildning?!? Vanlig enkel matematik visar att de priser vi betalar för våra körkort TYVÄRR är helt berättigade.För var det momsbefriat men det skippades det med.

Dina 500 per timme ska betala:
Körskolelärarens lön
Bilen
En bit av lönen till en receptionist.

Vilken kartellbildning?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Det kommer ifrån vår värmländske hobbystuntare som numera har en fysik som en pigg 90 åring, näe du valmers du får allt stämma i bäcken innan du går över björnen som fäller tuvan. :va

Ska det gå åt helvete, ska det göra det med.....stil? :mad:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Ska det gå åt helvete, ska det göra det med.....stil? :mad:

Ähh din jäla sopa, du överlevde ju, det kostade oss skattebetalare massor av pengar, går rätt gör om.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Banken var bara en ordlek på ZS variant.

I övrigt menar jag allvar:
Svensken är för obildad, dum och ointresserad för fri fart.
Svensken är, till och med, för obildad, dum och ointresserad för total yttrandefrihet.

Detta menar jag på blodigt allvar när vi talar om kollektivet Svensken.

Svensken klarar för h-e inte ens att parkera lagligt...
:dummer

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:

Jag förstår att det låter sjukt men varenda gång vi ges möjlighet att göra som vi vill så brister det hos en skrämmande stor del av befolkningen.

Var kommer alla idioter ifrån och är jag en av dom?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Äntligen en meningslös debatt där man kan spy galla på alla som har fel :lol

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Äntligen en meningslös debatt där man kan spy galla på alla som har fel :lol

Jag håller faktiskt inte med. Jag tycker att den här tråden har varit ovanligt rak, trots alla missförstånd. Den har ju gällt fortkörning hela vägen?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Jag håller faktiskt inte med. Jag tycker att den här tråden har varit ovanligt rak, trots alla missförstånd. Den har ju gällt fortkörning hela vägen?
Du håller ju aldrig med mig, det är ju därför som vi får debatter, livets mening nu i dystra november.

Vad jag menar är att man inte kan omvända trafikligister som Bingo & Zilversurfer, dom tror att svensken är kapabel till att vara måttlig utan att moder svea bevakar allt med sin järnhand.

Nästan ingen köper en 150 hästars gathoj med avsikten att alltid följa lag & ordning, inte ens mummel 18, du eller jag klarar detta, därför finnes lagar och förordningar som vi iof bryter mot men för det mesta så klarar vi oss, att man loosar lappen förr eller senare får man ta.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Jag förstår att det låter sjukt men varenda gång vi ges möjlighet att göra som vi vill så brister det hos en skrämmande stor del av befolkningen.

Var kommer alla idioter ifrån och är jag en av dom?
Det ligger i sakens natur att alla inte agerar som man själv tycker är bäst när de har ett fitt val. Det betyder inte nödvändigtvis att de gör fel eller är dumma utan att de har andra värderingar än en själv/lagstiftaren. Om en stor del av befolkningen agerar på ett sätt som gör dem till förbrytare så är det inte medborgarna det är fel på. Det gäller oavsett vilka heliga eller oheliga syften man motiverar med. Vägen till undergången kantas av goda föresatser.

Du är ingen idiot men du gör idiotiska påståenden. Du låter som den totalitära statens förespråkare. Boktips: The open society and it´s enemies, Karl Popper. Väsentlig läsning.

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
supernaut skrev:
Adrian_J skrev:
...Vad de flesta här verkar glömma bort är att de flesta dödsfall (icke naturliga) sker i trafiken och inte av mord eller våldsbrott.

Förra året så dog 219 personer p g a misshandel eller mord (scb), så där har du rätt, det är några hundra till i trafiken.
Men jag kan inte förstå vad ett naturligt dödsfall i trafiken är och tolkade dig därför som att trafikrelaterad död slulle vara den vanligaste dödsordaken förutom död p g a åldersskäl i Sverige, och det är väldigt fel.

Formuleringn blev fel där, jag menade att den vanligaste dödsorsaken i sverige förutom "naturliga" orsaker såsom ålder & sjukdom (om det är "naturligt", jag lägger det i den kategorin tillsvidare iaf) är i trafiken (om jag inte är helt fel-informerad) och då tycker inte jag det är fel att det bevakas av polisen såsom det görs. Skulle personligen se fler poliser i trafiken, dock ej på bekostnad av de som bevakar andra brott. Som sagt är det ju ändå fler som dör i trafiken än av våldsbrott, kan man få ner dödstalet i trafiken är väl det lika bra som att få ner våldsbrottssiffran tycker jag. Ett liv är alltid ett liv. Sen finns det naturligtvis överdrivna paragrafryttare inom trafikpolisen, men deras mål är väl ändå att minska dödsantalet i trafiken och det tycker jag är rätt.

Man kan ta ett "extremt" exempel:

1 En helt oskyldig person på gatan blir skjuten av en fritt främmande galning.

2 En helt oskyldig bilist blir ihjälkörd av mötande bilist som gör en galen omkörning.

Vilket är mest fel? Båda bör bestraffas och kollas lika noga anser jag. Så väga våldsbrott och trafikbrott mot varandra och snacka om polisens prioriteringar tycker jag är att föra ett felande resonemang.

Mer pengar generellt till både trafikpolis och patrullerande vore det optimala, men troligen utopi.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Det ligger i sakens natur att alla inte agerar som man själv tycker är bäst när de har ett fitt val

Nu är du vulgär som skriver könsord :ajjabajja

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Chrille,
Med VV, körskolor osv, menar jag den anledning till exakt samma priser hos alla skolor, samt att kk elever släpps igenom hur enkelt som helst vid uppkörningen.

För övrigt så har jag i likhet med Bingo ett boktips, "Så föll den svenska modellen" av Björn Elmbrant, den ger även insikt i den diskussion vi förde i en tidigare tråd angående sjukvård :gnissla (sporthojssajt... :rolleyes: )

Bingo anser jag har en mycket viktig poäng, bara för att en lag existerar betyder det inte att den är rätt... Den som inte kritiskt granskar och värderar de lagar som finns godtar den således,

De lagar som jag anser vara idiotiska skiter jag i, vilka lagar skiter du i?

/F

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Chrille skrev:
Svensken är, till och med, för obildad, dum och ointresserad för total yttrandefrihet.

Om detta skulle vara sant (vilket jag i och för sig betvivlar, möjligen undantaget fri fart) framstår det som fullkomligt glasklart varför svensken i val efter val röstar på socialdemokratin.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Ankan skrev:
Om detta skulle vara sant (vilket jag i och för sig betvivlar, möjligen undantaget fri fart) framstår det som fullkomligt glasklart varför svensken i val efter val röstar på socialdemokratin.

Du har så rätt, Chrilles argument förklarar faktiskt varför detta fenomen kan uppstå vart fjärde år. Själv har jag aldrig lyckats få någon rätsida på varför de som har mest att vinna på att rösta höger alltid röstar mer vänster!

Hade jag varit kapitalägare eller haft politiska ambitioner hade valet varit glasklart (sett ur ett själviskt perspektiv) som knegare och småföretagare finns det bara ett alternativ, om man inte aktivt söker en anledning till att lägga ner dvs.

/F

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Felix skrev:
Du har så rätt, Chrilles argument förklarar faktiskt varför detta fenomen kan uppstå vart fjärde år. Själv har jag aldrig lyckats få någon rätsida på varför de som har mest att vinna på att rösta höger alltid röstar mer vänster!

Hade jag varit kapitalägare eller haft politiska ambitioner hade valet varit glasklart (sett ur ett själviskt perspektiv) som knegare och småföretagare finns det bara ett alternativ, om man inte aktivt söker en anledning till att lägga ner dvs.

/F

Visst är Sverige underbart. :huvet

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
supernaut skrev:
:tummenupp Du har nog rätt, men varför måste de ha ditt erkännande för att utdela en bot? Går det inte till domstol annars?

Förseelse: Om du erkänner får du boten direkt, bara att betala. Nekar du, måste det bevisas i en domstol, att du gjort dig skyldig till förseelsen. Först då kan då få din bot.

Brott: Det blir alltid rättegång, även om du erkänner.

Tillägg.
När du anklagas för en förseelse, om du är det minsta osäker: NEKA ALLTID!
Har du en gång erkänt är det tvärkört!
Obs! det förekommer att enskilda poliser försöker skrämma/lura folk att erkänna.
läs mer här: http://www.trafikjuristen.se/faq.html

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Chrille skrev:
Banken var bara en ordlek på ZS variant.

I övrigt menar jag allvar:

Det är väl underbart med det Svenska uttrycket " som man känner sig själv känner man andra" och Chrille, du verkar verkligen känna hela Svenska befolkningen.

Vilken tur att man "bara" är Svensk medborgare men inte Svensk. Det innebär att jag inte har några brister...det var skönt att vi klarade ut detta Chrille :hihi

Jag har hört att skottar får göra vad dom vill i Sverige :lol

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Zilversurfer skrev:
Det är väl underbart med det Svenska uttrycket " som man känner sig själv känner man andra" och Chrille, du verkar verkligen känna hela Svenska befolkningen.

Vilken tur att man "bara" är Svensk medborgare men inte Svensk. Det innebär att jag inte har några brister...det var skönt att vi klarade ut detta Chrille :hihi

Jag har hört att skottar får göra vad dom vill i Sverige :lol

Skönt att se en smiley i det hela. Jag hade hoppats att någon skulle hitta tonläget i mina inlägg utan att jag skulle behöva förklara det med.

Iom mitt användande av Vi och Jag i mina exempel har jag försökt markera att jag inte står över er eller någon annan. Den klick idioter som som förstör för massan kan i många fall backas upp av mig om man inte delar min otroliga förståelse för livets trivialiteter.

Se er om och säg att jag har fel när jag säger att vi inte kan ha ett fungerande samhälle utan regler och lagar som berättar för folk hur de ska uppföra sig. Se hur p-lisornas existens berättigas av idioters oförmåga att parkera enligt anvisningar, se hur folks oförmåga att framföra ett fordon på ett säkert sätt berättigar trafikpolisens existens osv osv. Sen kan ni väl berätta var mitt resonemang faller??? Är ni ett gäng pensionerade punkare som tror på anarki hela högen??

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
Nr:18 skrev:
Var skrev jag att det var i tjänsten? Först och främst kan jag tala om att jag kör personbil 5000 mil/år, lastbil 13-14000/år. En arbetsdag för en arbetstagare är 8 timmar, men eftersom jag är arbetsgivare jobbar jag 9 timmar körtid plus 3-4 timmars lastning och lossning/dag. Semester har jag ca. 2 veckor/år, dessutom kör jag på lördagar och söndagar oxå,periodvis. Bälte använder jag naturligtvis.... o trots allt detta hinnner du peppra denna sajt med en massa massa inlägg???? jaja hybris lär nog härska hos vissa på denna sajt :tungan
mvh /E

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...