Körkortet bortblåst!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Mr_Suzuki skrev:
Den ÖDE-sträckan var öde. Vägen går från 90 till 70 & 90 igen (300m senare) eftersom det ligger en bensinmack där. Ingen bil/person på macken dvs ofarligt!
Jo, jag har väl inte varit guds bästa barn map hastighet men tycker därför att det är för jävligt att åka fast med den lilla marginalen. Hade jag haft 150 (eller fortare) hade jag inget sagt. Varför tar de inte tag i våldet i samhället istället? Eller hjälper de brudar som blir våldtagna? Nej, de låt killarna som våldtar tjejer få skadestånd istället! :kocko KONSTIG lagstiftning & framförallt prioritering hos polisen.
Kommer aldrig att lita på svinen igen! :mad:
grejen är att på dig låter det som att du körde en kilometer för fort,det va ju 31 i själva verket.tänkte likadant förr oxå.allt under 30 för fort va lixom "lagligt".så den "lilla" marginalen e ju egentligen ganska stor.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

ktmjacke skrev:
grejen är att på dig låter det som att du körde en kilometer för fort,det va ju 31 i själva verket.tänkte likadant förr oxå.allt under 30 för fort va lixom "lagligt".så den "lilla" marginalen e ju egentligen ganska stor.
f-låt,mena 32 km/h

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Nr:18 skrev:
Don't do the crime if you can't do the time! Sitt inte här och gnäll! Det är du som varit olaglig, inte polisen! Bara för att du tycker att det är fel så kan man inte göra som man vill i alla fall. Prioriteringarna är det politiker som gör, inte polisen. Polisen gör det politikerna säger, det är deras jobb. Acceptera det!
Leta upp ett parti som säger att polisen inte ska jaga fartsyndare så ska jag gladeligen rösta på det, men det kommer aldrig att inträffa.

Jaga, jo. Men dom har ingen rätt att hålla på som dom gör. Om jag vore polis skulle jag inte se mellan fingrarna, men inte heller vara helt blind när det kommer till det enskilda fallet... Som killen ovan beskriver det så är det ganska ok att köra lite för fort om dom plötsligen sänker hastigheten på en väg med samma standard som innan bara för att det KAN komma bilar från bensinmacken...

Tycker dom kan ta och varva ner en gnutta, komma ner på en mänskig nivå. Dom ÄR inte bättre människor bara för dom har en polisuniform på sig. Jag kan sätta 1.000.000.000.000 kronor på att minst hälften av alla poliser som någon gång suttit och kört mitt i natten på en enslig landsväg HAR legat över tillåten hastighet...

Det där med att skippa vissa lagar för man inte tycker om dom är bara CRAP. Självklart är det ok att böja lite på ramarna när det kommer till så oskyldiga saker som fortkörning på enslig väg... Och det där med bärplockande polacker är bara snack, man ska alltid köra så pass fort att man kan bromsa på den sträcka man som förare överblickar. När det är skithalt ute så kör man dvs inte 90 på 90 väg, men om man kör 90 på den snorhala 90 vägen är det inget polisen kan göra. Det gör mig sne. Det ÄR ju också fortkörning... See what I mean??? Fatta & förstå att lagarna inte borde vara så förbaskat strikta istället.

Låt tillfället påverka domen. Det ÄR skillnad på att åka för fort inne i stan som på landsväg, tillexempel...

/Z

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Rigge skrev:
Nu i höstas skulle jag åka till en :tuttar på kvällen och tog motorvägen. På en belyst sträcka tänkte jag spara lite på framdäcket så man surfade omkring en kilometer på bakhjulet ungefär. Körde om 2 bilar sen tog lysena slut och det blev kolmörkt och det är ju inte så roligt att slanga omkring i + att jag kom ikapp en bil till så jag tyckte det var bäst att slå ner. Jag droppade ner 30-50 meter bakom bilen och när lyset träffade bilen så såg jag att det var en polisbil :huvet

Rätt skoj att ligga bakom polisen dom kilometrarna det var till nästa avfart var det INTE!! Jag letade ställen i diket där jag kunde smita över men det var så djupt överallt. När vi kom till avfarten så hade jag släppt av och var en bit bakom, dom svängde upp så jag tänkte ´perfekt´ och muttrade järnet. Jag han inte komma så långt innan jag fattade att dom lika gärna kunde köra ner på påfarten rakt fram så mitt under bron fick jag nita ner till laglig fart och sitta å kika vad dom gjorde. Som tur var svängde dom av efter en stunds velande i korsningen så då vart det full räser till damen så var det bara att hålla lite låg profil där ett tag innan man vågade åka hem igen.

Skönt. Du lärde dig kanske nåt, utan skälsord och påpuckling från idiotiska poliser. Det är SÅ det ska vara...

/Z

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
Har ni några polishistorier att dra? Hur ni kom undan mm. Om de får reg nr så kan man väl inte åka dit ändå, eller? De kan inte identifiera en om man har hjälm & skinnställ. :D

Ska bli skönt att sticka ifrån dem! :lol[/QUOTE]

Ja för faan.... Hahaa, jag försöker också vinna tävlingen "vägdåre 2003" och efter att ha läst lite på denna tråd så...kan jag säga att varje gång man åker fast räknas inte för då kan man ju inte fortsätta gäcka polisen.. :hihi
Den där historien med spikmattan va jävligt bra tills det tråkiga slutet :brinnerup

Själv kan jag säga att min bästa vad det gäller svårighetsgrad är: Slalomkörning på centralbron i sthlm på en HONDA bol´dor och blir ifattkörd av polisen som vill stanna o diskutera detta.. o jag vill ju bara fortsätta köra.. så jag gjorde det ända fram till kön vid tomtebodaposten! kö in i tunneln o kö till klarastrand! wow! men jag kom på att trappan ner till vasagatan va ledig(inte min idé men en kompis som körde MCbud för ett pa år sen tog oskulden på den) så den fick duga. Visst avgasrören fick betala färden för det va en hög kant ner... men vafa jag greja mej! :yoparty o polisen undrar nog än idag vem som kan komma på en sån idé :lol
/E

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Zana skrev:
När det är skithalt ute så kör man dvs inte 90 på 90 väg, men om man kör 90 på den snorhala 90 vägen är det inget polisen kan göra. Det gör mig sne. Det ÄR ju också fortkörning... See what I mean??? Fatta & förstå att lagarna inte borde vara så förbaskat strikta istället.
/Z

Man kan ju hoppas att försöken som VV gör med variabla hastigheter kommer att slå väl ut så att vi får se lite mer av variabla hastigheter i fortsättningen. Tyvärr handlar det väll som vanligt bara om att sänka hastigheten från 90-70 o liknande vid dåligt väder men man kan ju hoppas på att vi får 130 som gräns på tomma motorvägar (tror det var ett vägavsnitt som de skulle testa 120km/h på men det känns ju som en skrattretande skillnad).

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

till zana.jag hajar inte va du menar när du skriver på ena raden att det bara e snack,o på nästa rad att man inte ska köra fortare än att man hinner stanna om nåt dyker upp?????????om alla alltid han o stanna så skulle ju inga olyckor ske ju.det e ju alltid nåt som gått snett så att nån inte hunnit stanna när det smäller.oavsett hastighet.jag kör själv för fort ibland(för ofta)men jag grinar inte som en bebis när jag torskar heller.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Lemon skrev:
jag har bara en bilstory.

2 dagar efter jag köpt min mazda 323 GTR-92 så var jag på väg till jobbet,ser min jobbarkompis ligga framför mej en bit. Han märkte att jag var bakom.
Dum som man är, får man ju fixiden att köra om honom, lägger i 2 ans växel och trampar Fullt och om han s vw passat 1,8 t, när jag ligger i ca 130km/h och precis kommit om honom så möter man givetvis snuten.hinner inte bromsa ner utan det går kanske 110km/h precis vid mötet.
jag tänker: FAAAAN det här är inte sant...
jag var nu helt inställd på att bli av med körkortet, alltså A-begr och B-körkort.
Snuten vänder mitt på vägen och kör efter mej, jag hade koll ibackspegeln hela tiden ifall dom vände.
ja, dom vände......
HELVETE tänkte jag...
jag svände in till kanten för jag hade inga planer på att dra dom med bil då jag inte är ÖVERDRIVET säker på att köra en bil som gör 402 meter på 13 sek=)iallafall inte efter 2 dagar.=)
nåväl dom stoppade mej å sa att "vi tar kortet"
jag sa: okej,
dom sa: gör du minsta lilla, kör över spärrlinje,mot rött eller liknande åker kotet DIREKT!
jag sa: ja...
sden fick jag åka...
Varför skulle du bli av med kortet för det där?? :) Vid möte är det ju lugtn.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
ktmjacke skrev:
till zana.jag hajar inte va du menar när du skriver på ena raden att det bara e snack,o på nästa rad att man inte ska köra fortare än att man hinner stanna om nåt dyker upp?????????om alla alltid han o stanna så skulle ju inga olyckor ske ju.det e ju alltid nåt som gått snett så att nån inte hunnit stanna när det smäller.oavsett hastighet.jag kör själv för fort ibland(för ofta)men jag grinar inte som en bebis när jag torskar heller.

Jag menade att hans höga hastighet var att betrakta som ok, då han antagligen överblickade sträckan det skulle ta att stanna ifall det skulle behövts... Att skylten säger 70 betyder inte alltid att 70 är högsta hastighet som är ok för den vägen.. Så resonerar jag iallafall... Blir lätt jobbigt att försöka förklara sånt som sitter inne i huvudet... Så ta det jag skriver med en hink salt... ;)

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Zana skrev:
När det är skithalt ute så kör man dvs inte 90 på 90 väg, men om man kör 90 på den snorhala 90 vägen är det inget polisen kan göra. Det gör mig sne. Det ÄR ju också fortkörning... See what I mean??? Fatta & förstå att lagarna inte borde vara så förbaskat strikta istället.

Låt tillfället påverka domen. Det ÄR skillnad på att åka för fort inne i stan som på landsväg, tillexempel...

/Z

Om det är t ex underkylt, dimma och trafiken på den breda fina vägen kryper fram och du kommer susande i 90 km/h så kan polisen mycket väl ha en del invändningar, vårdslöst kan det klassas som.

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
supernaut skrev:
Om det är t ex underkylt, dimma och trafiken på den breda fina vägen kryper fram och du kommer susande i 90 km/h så kan polisen mycket väl ha en del invändningar, vårdslöst kan det klassas som.

Hej igen, mycket känslor.... :mad: Det som jag vill är att polisen väger in de faktorer/omständigheter som föreligger. I mitt fall står det i polisrapporten att jag var ensam på vägen & att det var 11 grader varmt. Att det var öde runt omkring & det faktum att jag åkte en helt ny bil, nya däck & hade säkerhetsbälte väger man inte in alls. Hade jag haft min gamla Ford så hade det varit farligare att åkt i 90 än i de 102 jag hade med saaben.
Vägverkets id´e med olika hastighetsbegränsningar beroende på väglag är bra men problemet är att hastigheten i 90% av fallen då blir lägre.
Framöver får det bli som en signatur jag såg förut "Drive it, like you stole it!" :lol

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Se till att du överväger riskerna ordentligt innan du försöker dra farbror blå. Det är inga duvungar du försöker dra, dom kan köra bil ganska bra. Fundera om brottet är värt att riskera livet för. Är det viktigare att köra hoj under 2 månader än att ligga på sjukan ett år eller dö en tidig död? I min värld är det ett lätt val.....

Jo poliserna är ju grymma på att köra. Ett bevis på det är ju att dom kör otroligt bra i GR2 :banana *Ironi*

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Jajaja... Alla gör fel nån gång. Det är tråkigt att bli uppmärksammad (läs: åka dit) när man inte tokgasar utan bara ska iväg o handla eller vad det nu var. Det lät inte som en nöjestripp precis (läs: Saab). Klart grabben ska ta sitt straff - det han reagerar på är en den stränga bedömningen.

Vi accepterar alla de lagar och regler som finns, men vi vill ju inte att de ska appliceras på oss själva... men på 'dom andra'. Men vi gör som sagt alla fel, och ibland går det för fort utan att man tänkt det. Även för Nr18, inte sant?

//P

Don't do the crime if you can't do the time! Sitt inte här och gnäll! Det är du som varit olaglig, inte polisen! Bara för att du tycker att det är fel så kan man inte göra som man vill i alla fall. Prioriteringarna är det politiker som gör, inte polisen. Polisen gör det politikerna säger, det är deras jobb. Acceptera det!
Leta upp ett parti som säger att polisen inte ska jaga fartsyndare så ska jag gladeligen rösta på det, men det kommer aldrig att inträffa.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Zana skrev:
Jaga, jo. Men dom har ingen rätt att hålla på som dom gör. Om jag vore polis skulle jag inte se mellan fingrarna, men inte heller vara helt blind när det kommer till det enskilda fallet... Som killen ovan beskriver det så är det ganska ok att köra lite för fort om dom plötsligen sänker hastigheten på en väg med samma standard som innan bara för att det KAN komma bilar från bensinmacken...
Dom har all rätt att hålla på som dom gör! Det är deras jobb :fakta

Zana skrev:
Tycker dom kan ta och varva ner en gnutta, komma ner på en mänskig nivå.
Dom är på en mänsklig nivå
Zana skrev:
Dom ÄR inte bättre människor bara för dom har en polisuniform på sig. Jag kan sätta 1.000.000.000.000 kronor på att minst hälften av alla poliser som någon gång suttit och kört mitt i natten på en enslig landsväg HAR legat över tillåten hastighet...

Det där med att skippa vissa lagar för man inte tycker om dom är bara CRAP. Självklart är det ok att böja lite på ramarna när det kommer till så oskyldiga saker som fortkörning på enslig väg... Och det där med bärplockande polacker är bara snack, man ska alltid köra så pass fort att man kan bromsa på den sträcka man som förare överblickar. När det är skithalt ute så kör man dvs inte 90 på 90 väg, men om man kör 90 på den snorhala 90 vägen är det inget polisen kan göra. Det gör mig sne. Det ÄR ju också fortkörning... See what I mean??? Fatta & förstå att lagarna inte borde vara så förbaskat strikta istället.

/Z
Lag och ordning ska väl gälla alla? Inte bara om man tycker att det är en bra lag?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Varför o varför måste man kalla poliserna för pajaser? Är det just i stundens hetta eller tycker ni verkligen så illa om poliser i största allmänhet?

Det är deras jobb. De straffar folk som bryter mot lagen.
När folk skryter om de kört i 90 på 30 väg [som någon gjorde i tråden där EBS lev av med lappen] blir man äckligt mörkrädd.

Det är klart som korvspad att man blir arg, grinig och ledsen.
Men, hade det körts lagligt hade det inte blivit ett problem..

Visst, jag har inga problem med att ni skriver trådar om vad som skett.
Det är riktigt skönt att skriva av sig ibland, men att påtala att polisen är the bad guys får mig att inse att vissa som kör borde leka med hink och spade istället för att sitta vid ett tangentbord.

Moraltant, hell no. Jag bryter också mot lagen stundtals. Men för det så tycker jag inte speciellt illa om snuten. Tänk på vilka pajaser som istället bestämmer över dem, vilka är det som har största makten i vårt samhälle som lovar massa saker och sen skiter i det? Gnäll på dem istället.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bikerbitch skrev:
Det är klart som korvspad att man blir arg, grinig och ledsen.
Men, hade det körts lagligt hade det inte blivit ett problem..

I det verkliga livet (Utanför sundbyberg där jag bor) får man ta konsekvensen av sitt handlande. Visst kan man bli förbannad, men inte på någon annan än sig själv! Man VET ju att man gör fel, men... What the f*ck.... Är det värt det, så är det.... :3freak

/FW

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
BB för h*vete.... Det är inte deras jobb att STRAFFA folk !!! Det ska kriminalvården sköta! Inte judge-dredd....

Polisen ska ta folk i förvar så de kan ställas inför rätta... inte straffa!

Det verkar finnas en utbredd uppfattning om att poliser ska/får straffa folk lite sådär i förväg... denna uppfattning verkar desvärre finnas bland poliser, rätta mig om jag har fel.

//P

Bikerbitch skrev:
Varför o varför måste man kalla poliserna för pajaser? Är det just i stundens hetta eller tycker ni verkligen så illa om poliser i största allmänhet?

Det är deras jobb. De straffar folk som bryter mot lagen.
När folk skryter om de kört i 90 på 30 väg [som någon gjorde i tråden där EBS lev av med lappen] blir man äckligt mörkrädd.

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Pejo skrev:
BB för h*vete.... Det är inte deras jobb att STRAFFA folk !!! Det ska kriminalvården sköta! Inte judge-dredd....

Polisen ska ta folk i försvar så de kan ställas inför rätta... inte straffa!

Det verkar finnas en utbredd uppfattning om att poliser ska/får straffa folk lite sådär i förväg... denna uppfattning verkar desvärre finnas bland poliser, rätta mig om jag har fel.

//P
Ingen har sagt att polisen ska straffa! Det har dom heller inte gjort. Dom har tagit ett kk i beslag på helt lagliga grunder. Man kan gilla lagarna eller ej, men att kalla polliserna en massa öknamn för att dom gör sitt jobb är inte speciellt smart.

Jag förutsätter att du menar att polisen ska ta folk i förvar, inte i försvar. Bara en bokstavs skillnad, men stor skillnad i betydelse :hihi

Edit: såg precis att BB skrev att dom ska straffa. Fel av BB

Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Dom har all rätt att hålla på som dom gör! Det är deras jobb :fakta

- Nope, dom har ingen rätt och befogenhet att nedvärdera andra människor.

Dom är på en mänsklig nivå

- Nej, dom flesta poliser verkar tro att dom lever i en hollywoodrulle.

Lag och ordning ska väl gälla alla? Inte bara om man tycker att det är en bra lag?

- Självklart, men man måste ju ta hänsyn till rådande situationer.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept