här e en story!!
Jag jobbar på ett företag som säljer en del exclusiva bilar, en dag skulle jag köra till simmrishamn för att hämta en jaguar xkr som vi sålt.
bilen skulle köras till bilprovningen i Malmö och regbesiktigas, givetvis kör jag fel ett antal ggr innan jag hittar kundens adress.
när jag väll fått nycklarna sätter jag fart mot malmö i en jävla vänster (15min efter i tids schemat). efter någon mil ser jag en svart saab 9-3 i backspegeln (hastighet på mitt fordon= 170 - 180 km/h).
Min tanke är inte fan det kan va en snut utan vad fan vill den sketna saaben!!!
Plattan trycks till golvet och jag håller väll en 240-250 (bred landsväg)i ett par mil.
Efter ett tag kommer jag fram till Svedala, trafiken tättnar och jag fastnar bakom en långtradare, satan möte hela tiden, shit jag blir sen till bilprovningen tänker jag..
Tittar i backspegeln...SHIT vad (Svart saab 9-3 närmar sig som fan med blinkande helljus...mannen i bilen håller upp en spade det står POLIS på ..
FAAAANNN! Känner en stor klump i halsen (tänker att fan måste vara fängelse på min körning 150km/h över+Grov vårdslöshet)
Jag stannar och vevar ner rutan.......
-HAR DU KÖRKORT ?
-ja vissssst
-DETA VAR FAN DET VÄRSTA JAG SÄTT! JAG HAR JAGAT DIG I 4 MIL OCH INTE KOMMIGT IFATT FÖRÄN NU!!!
-Jasså!
-VAR SNÄLL OCH STÄNGAV OCH GÅ UR BILEN!!
-mm
-JAG HAR VINTERDÄCK OCH VÅGADE INTE KÖRA FORTARE ÄN 180 KM/H!!
-mm(vad fan säger man?)
-HADDE DU INTE STANNAT NU SÅ HADDE JAG FÅTT LARMA SÅ DE HADDE SKICKAT UT EN VÄGSPÄRR!!!
-ööö ok (benen skakar som fan )
-JA JAG ÄR JU INTE TRAFIK POLIS OCH INTE I TJÄNST , MEN DETTA E FAN INTE KLOKT .HUR FAN KAN DU KÖRA PÅ DE VISET?
Samtidigt som vi står där och språkar om väm som äger bilen vart jag var på väg m.m passerar det en Ferrari 360 modena, i värden jävla fart ..lätt 200km/h.
-JA!!! SÅ ÄR DET NÄR MAN SKÖR SÅNNA DÄR JÄVLA BILAR (skriker polisen)
-JAG FÅR TA DITT TELEFON NR ,SÅ RINGER JAG DIG OM DET SKULLE BLI NÅGOT.
-ja ha? ok! ( betydligt lungnare nu)
-NU TAR DU DET LUNGT TILL MALMÖ!!
-ja absolut! :kocko
-BRA JAG HÖR AV MIG!!!
(HAN HAR ALDRIG RINGT)
Men fy fan vad skata jag körde resten av vägen till malmö!
Ibland ska man ha tur!!