Körkortet bortblåst!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Rigge skrev:
Skojar du att dom hade. Hjulen jag köpt satt det fullt lagliga vinterdäck på men inte bra. Jag sa att jag kunde byta dom på plats om han ville.

Dum polis: Öhhhh... jaa, kan du väl göra om du vill....

jag: :)

Dum polis: Men du får ju ändå böter...

jag: :huvet :huvet :huvet :huvet

Vilda farao va lack jag skulle blivit! Jävla översittarfasoner... Det är precis det jag menar när jag säger att de flesta poliser man träffar på tror att dom lever i ett parallellt universum, där polisen är bättre människor än oss andra individer...

Hoppas han åker på fetingböter när han är ute och puttrar omkring i sin kärra, näe just det han är ju polis. Poliser ger inte andra poliser böter... Höll på att glömma den gyllene regeln... :dummer :kocko

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Zana skrev:
Hoppas han åker på fetingböter när han är ute och puttrar omkring i sin kärra, näe just det han är ju polis. Poliser ger inte andra poliser böter... Höll på att glömma den gyllene regeln... :dummer :kocko
Kan meddela den allvetande Zana att polischefen i halland för 6 år sedan blev tagen för fortkörning på E6:an under tjänsteutövning. Omständigheterna är många och långa, men för att göra en lång historia kort så slutar den i hovrätten med att polischefen fick betala böter och fick sitt kk indraget. Om inte det är likhet inför lagen så vet jag inte vad som är det. Kan du ge ett exempel på att polisen inte ger böter till andra poliser? Jag vet fler exempel på att det delas ut böter för både det ena och det andra mellan poliser.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Nr:18 skrev:
Kan meddela den allvetande Zana att polischefen i halland för 6 år sedan blev tagen för fortkörning på E6:an under tjänsteutövning. Omständigheterna är många och långa, men för att göra en lång historia kort så slutar den i hovrätten med att polischefen fick betala böter och fick sitt kk indraget. Om inte det är likhet inför lagen så vet jag inte vad som är det. Kan du ge ett exempel på att polisen inte ger böter till andra poliser? Jag vet fler exempel på att det delas ut böter för både det ena och det andra mellan poliser.

Kan tänka mig att regeln inte gäller mellan vanlig "arbetande" polis och en "fet gris med lyxjobb" polis...

Men skitsamma... Vem bryr sig... :arsele

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
här e en story!! :D

Jag jobbar på ett företag som säljer en del exclusiva bilar, en dag skulle jag köra till simmrishamn för att hämta en jaguar xkr som vi sålt.

bilen skulle köras till bilprovningen i Malmö och regbesiktigas, givetvis kör jag fel ett antal ggr innan jag hittar kundens adress.

när jag väll fått nycklarna sätter jag fart mot malmö i en jävla vänster (15min efter i tids schemat). efter någon mil ser jag en svart saab 9-3 i backspegeln (hastighet på mitt fordon= 170 - 180 km/h).

Min tanke är inte fan det kan va en snut utan vad fan vill den sketna saaben!!!
Plattan trycks till golvet och jag håller väll en 240-250 (bred landsväg)i ett par mil.
Efter ett tag kommer jag fram till Svedala, trafiken tättnar och jag fastnar bakom en långtradare, satan möte hela tiden, shit jag blir sen till bilprovningen tänker jag..

Tittar i backspegeln...SHIT vad (Svart saab 9-3 närmar sig som fan med blinkande helljus...mannen i bilen håller upp en spade det står POLIS på :skrämd ..
FAAAANNN! Känner en stor klump i halsen (tänker att fan måste vara fängelse på min körning 150km/h över+Grov vårdslöshet) :huvet :huvet :huvet

Jag stannar och vevar ner rutan.......

-HAR DU KÖRKORT ? :mad:
-ja vissssst
-DETA VAR FAN DET VÄRSTA JAG SÄTT! JAG HAR JAGAT DIG I 4 MIL OCH INTE KOMMIGT IFATT FÖRÄN NU!!! :mad:
-Jasså!
-VAR SNÄLL OCH STÄNGAV OCH GÅ UR BILEN!!
-mm
-JAG HAR VINTERDÄCK OCH VÅGADE INTE KÖRA FORTARE ÄN 180 KM/H!!
-mm(vad fan säger man?)
-HADDE DU INTE STANNAT NU SÅ HADDE JAG FÅTT LARMA SÅ DE HADDE SKICKAT UT EN VÄGSPÄRR!!!
-ööö ok (benen skakar som fan )
-JA JAG ÄR JU INTE TRAFIK POLIS OCH INTE I TJÄNST , MEN DETTA E FAN INTE KLOKT .HUR FAN KAN DU KÖRA PÅ DE VISET?

Samtidigt som vi står där och språkar om väm som äger bilen vart jag var på väg m.m passerar det en Ferrari 360 modena, i värden jävla fart ..lätt 200km/h.

-JA!!! SÅ ÄR DET NÄR MAN SKÖR SÅNNA DÄR JÄVLA BILAR (skriker polisen)
-JAG FÅR TA DITT TELEFON NR ,SÅ RINGER JAG DIG OM DET SKULLE BLI NÅGOT.
-ja ha? ok! ( betydligt lungnare nu)
-NU TAR DU DET LUNGT TILL MALMÖ!!
-ja absolut! :kocko
-BRA JAG HÖR AV MIG!!!
(HAN HAR ALDRIG RINGT)

Men fy fan vad sakta jag körde resten av vägen till malmö!

Ibland ska man ha tur!! :D

Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Det där är väl ingenting :(

Mr_Suzuki skrev:
Hej, Kan meddela att mitt krkort har dragits in av en "paragraf-ryttar-snut" Körde bil (saab 9-3 Aero) i 102km/h på öde landsväg (70-väg), en snut hoppade fram och tog kortet :mad: (detta efter att jag harkört utan anmärkning i 12år!). Tur för dem att det är vinter, till sommaren kan de glömma att ta tillbaka det. Har då skaffat mig en Suzuki GSX-R och har inga planer på att stanna får några polis-clowner. Har trott att de gick att resonera med dem men icke! :huvet

Har ni några polishistorier att dra? Hur ni kom undan mm. Om de får reg nr så kan man väl inte åka dit ändå, eller? De kan inte identifiera en om man har hjälm & skinnställ. :D

Ska bli skönt att sticka ifrån dem! :lol

EEh, du ska va glad att du ens har kort, och att du får tillbaks den snart - jag lyckades att inte ens få B-kortet i veckan med uppkörningen. Det var rusningstrafik i stockholm, mörkt och det regnade - fy fan! Nu blir det nästa vecka istället, mindre ort, mitt på dagen i ljus..

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Nr:18 skrev:

Läs på trafikjuristens hemsida, han skriver rätt mycket om just det, bland annat om hur stockholms polischef slipper undan vid flera tillfällen, finns även några andra sedelärande berättelser där.

Poliser är väl inte sämre än annat folk men inte bättre heller, och vi vet ju hur samhället ser ut.. en del bra folk en del helkassa osv.. har man lite otur träffar man på de helkassa hela tiden.

/F

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Felix skrev:
Läs på trafikjuristens hemsida, han skriver rätt mycket om just det, bland annat om hur stockholms polischef slipper undan vid flera tillfällen, finns även några andra sedelärande berättelser där.

Poliser är väl inte sämre än annat folk men inte bättre heller, och vi vet ju hur samhället ser ut.. en del bra folk en del helkassa osv.. har man lite otur träffar man på de helkassa hela tiden.

/F
Precis det jag menar! Varken bättre eller sämre! Tyvärr är alltför många här besatta av att poliser bara jävlas. Detta är bara skitsnack! Kör lagligt och se om ni blir tagna! Jag lovar att ingen snut sätter dit den som är laglig, det är när man ligger lite över gränsen som dom tar dej. Att sen sitta och ösa skit över en hel yrkeskår för att man inte kan sköta sej är j*vligt lågt. Om man när man blir stoppad utgår från att polisen bara gör sitt jobb och inte lägger en massa kraft på att slingra sej när dom har rätt kommer hela kontakten med polisen att vara mycket trevligare. Klart som fan att en polis som hela tiden blir utsatt för folk som snackar skit och försöker slingra sej blir trött på detta! Vem skulle inte det?

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Pär skrev:
här e en story!! :D

Jag jobbar på ett företag som säljer en del exclusiva bilar, en dag skulle jag köra till simmrishamn för att hämta en jaguar xkr som vi sålt.

bilen skulle köras till bilprovningen i Malmö och regbesiktigas, givetvis kör jag fel ett antal ggr innan jag hittar kundens adress.

när jag väll fått nycklarna sätter jag fart mot malmö i en jävla vänster (15min efter i tids schemat). efter någon mil ser jag en svart saab 9-3 i backspegeln (hastighet på mitt fordon= 170 - 180 km/h).

Min tanke är inte fan det kan va en snut utan vad fan vill den sketna saaben!!!
Plattan trycks till golvet och jag håller väll en 240-250 (bred landsväg)i ett par mil.
Efter ett tag kommer jag fram till Svedala, trafiken tättnar och jag fastnar bakom en långtradare, satan möte hela tiden, shit jag blir sen till bilprovningen tänker jag..

Tittar i backspegeln...SHIT vad (Svart saab 9-3 närmar sig som fan med blinkande helljus...mannen i bilen håller upp en spade det står POLIS på ..
FAAAANNN! Känner en stor klump i halsen (tänker att fan måste vara fängelse på min körning 150km/h över+Grov vårdslöshet) :huvet :huvet :huvet

Jag stannar och vevar ner rutan.......

-HAR DU KÖRKORT ? :mad:
-ja vissssst
-DETA VAR FAN DET VÄRSTA JAG SÄTT! JAG HAR JAGAT DIG I 4 MIL OCH INTE KOMMIGT IFATT FÖRÄN NU!!! :mad:
-Jasså!
-VAR SNÄLL OCH STÄNGAV OCH GÅ UR BILEN!!
-mm
-JAG HAR VINTERDÄCK OCH VÅGADE INTE KÖRA FORTARE ÄN 180 KM/H!!
-mm(vad fan säger man?)
-HADDE DU INTE STANNAT NU SÅ HADDE JAG FÅTT LARMA SÅ DE HADDE SKICKAT UT EN VÄGSPÄRR!!!
-ööö ok (benen skakar som fan )
-JA JAG ÄR JU INTE TRAFIK POLIS OCH INTE I TJÄNST , MEN DETTA E FAN INTE KLOKT .HUR FAN KAN DU KÖRA PÅ DE VISET?

Samtidigt som vi står där och språkar om väm som äger bilen vart jag var på väg m.m passerar det en Ferrari 360 modena, i värden jävla fart ..lätt 200km/h.

-JA!!! SÅ ÄR DET NÄR MAN SKÖR SÅNNA DÄR JÄVLA BILAR (skriker polisen)
-JAG FÅR TA DITT TELEFON NR ,SÅ RINGER JAG DIG OM DET SKULLE BLI NÅGOT.
-ja ha? ok! ( betydligt lungnare nu)
-NU TAR DU DET LUNGT TILL MALMÖ!!
-ja absolut! :kocko
-BRA JAG HÖR AV MIG!!!
(HAN HAR ALDRIG RINGT)

Men fy fan vad skata jag körde resten av vägen till malmö!

Ibland ska man ha tur!! :D

Ajjabajja!!! :ajjabajja

(;))

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Snutar hjälper snutar, finns det nån som tror nåt annat är han antagligen från en annan planet :kocko

Det jag tycker är det VIKTIGA i hela denna historien är att polisen ska vara till för att upprätthålla ordningen och skydda medborgarna :Bugar Polisen ska ha ett medborgarnas förtroende. I mitt fall (och i några andra inlägg tidigare) är de ENDAST ute efter att vara jävliga. :mad: Det gör mig förbannad :arsele De tar ut sina tillkortakommanden (hemma eller på jobbet) på oss, i mitt tycke, hederliga medborgare. Går jag ut och slår ner nån pensionär på gatan får jag mindre straff! Det är bara böter och sannolikt skulle man inte ens åka fast (poliserna letar fortkörare på öde landsväg istället).
Polis-Svin är ett milt yttryck. :fatta!

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Poliser skall jaga brottslingar!
Inte trakassera hederligt folk i trafiken!

Man kan studera Polisens förfall i tre stadier.

1 Orkar inte ta i buset längre. lägger tyngdpunkten av resurserna på hastighetsövervakning, flygande besiktningar etc.

2 Det böjar bli för jobbigt att trakassera bilister/motorcyklister, så de koncentrerar sig på att jaga trimmade mopeder

3 Slutligen blir det även alltför betungande att jaga fjortisar, de är ju rätt snabba de små liven... Istället så läggs all tid och energi på cyklister, samt fotgängare som går mot röd gubbe, på ödegator.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Mr_Suzuki skrev:
Snutar hjälper snutar, finns det nån som tror nåt annat är han antagligen från en annan planet :kocko

Det jag tycker är det VIKTIGA i hela denna historien är att polisen ska vara till för att upprätthålla ordningen och skydda medborgarna :Bugar Polisen ska ha ett medborgarnas förtroende. I mitt fall (och i några andra inlägg tidigare) är de ENDAST ute efter att vara jävliga. :mad: Det gör mig förbannad :arsele De tar ut sina tillkortakommanden (hemma eller på jobbet) på oss, i mitt tycke, hederliga medborgare. Går jag ut och slår ner nån pensionär på gatan får jag mindre straff! Det är bara böter och sannolikt skulle man inte ens åka fast (poliserna letar fortkörare på öde landsväg istället).

Öh, Polisen som drog ditt kort för 32 över måste ju uppenbarligen gjort det du önskar: upprätthållit lag & ordning ?
I lagen står att körkortet skall dras vid denna hastighet ?

för övrigt undrar jag hur öde en landsväg är (som du tidigare velat påskina) om det står en farbror polis på den och klockar dig för fortkörning ?
Verkar som du snärjer in dig i din egen logik...
Ta straffet som en man och sluta gnälla.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mr_Suzuki skrev:

Men kamma till dej nu för helvete! Inse att det du håller på med finns det inga belägg för! Att kapa en hel yrkeskår för att du inte kan ta ditt straff när du varit olaglig är för jävla dåligt! Snacka om att ta ut sina tillkortakommanden på nån annan! Lägg av med det här jävla gnället nu, du gör bara bort dej.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Cujo skrev:
Poliser skall jaga brottslingar!
Inte trakassera hederligt folk i trafiken!

Man kan studera Polisens förfall i tre stadier.

1 Orkar inte ta i buset längre. lägger tyngdpunkten av resurserna på hastighetsövervakning, flygande besiktningar etc.

2 Det böjar bli för jobbigt att trakassera bilister/motorcyklister, så de koncentrerar sig på att jaga trimmade mopeder

3 Slutligen blir det även alltför betungande att jaga fjortisar, de är ju rätt snabba de små liven... Istället så läggs all tid och energi på cyklister, samt fotgängare som går mot röd gubbe, på ödegator.
Du måste befinna dej i stadie 2, trimmade mopeder....

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Polisen är säkert bra i vissa lägen, men jag har bara kass erfarenhet av dem.

*Flera inbrott på firman, hade ej tid att komma.

*Stulna hojar, kunde ej ingripa när hojen stals trots att en person ringde och anmälde.

*Fick hålla ordning på en påtänd person som slog sin tjej vid ett tillfälle, det tog polisen ca 25 min att dyka upp,

*Fick kk indraget samt böter vid tillfälle, där handlade dom iofs. korrekt, jag körde ju för fort.. I sådana lägen blir man mest förbannad på Länsstyrelsen/Vv och sedan försäkringsbolag, visste man om konsekvenserna innan borde man nog gasat.. hade ju inte kunnat bli så mycket värre faktiskt.

Så man får vara glad att dom iallafall tar mitt KK då och då annars hade jag kunnat vara av uppfattningen att dom inte gjorde nåt :hihi

/Felix

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Här finns bara dagpoliser numera, så här kan folk slå ihjäl varanndra o göra lite vad de vil om nättrena.
Det ger givetvis klirr i kasan att få in böter för trafikbrott, och det ger inget att sitta å åka på nätterna här ute o ta alla tjuvar o knarklangare som finns i området.
Det bestäms väl av de högre folket på den där inrättningen vad som ska utföras, tyvärr börjar det bli väl uppenbart att poliser ska vara till för att håva in stålar i första hand och för folks trygghet i andra hand.
Personligen skulle jag aldrig vilja vara polis som det ser ut nu, de sjunker i anseende som sjutton även om det inte är deras fel personligen vad de har för arbetsuppgifter.
Sen tycker jag de kunde få rotera lite ibland, samma poliser på samma område i evigheter som bildar sig uppfattningar om allt o alla o är allmänt nyfikna kunde gott få nåt år i S-holm för att förnya förmågan.

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...

Felix skrev:
Polisen är säkert bra i vissa lägen, men jag har bara kass erfarenhet av dem.

*Flera inbrott på firman, hade ej tid att komma.

*Stulna hojar, kunde ej ingripa när hojen stals trots att en person ringde och anmälde.

*Fick hålla ordning på en påtänd person som slog sin tjej vid ett tillfälle, det tog polisen ca 25 min att dyka upp,

*Fick kk indraget samt böter vid tillfälle, där handlade dom iofs. korrekt, jag körde ju för fort.. I sådana lägen blir man mest förbannad på Länsstyrelsen/Vv och sedan försäkringsbolag, visste man om konsekvenserna innan borde man nog gasat.. hade ju inte kunnat bli så mycket värre faktiskt.

Så man får vara glad att dom iallafall tar mitt KK då och då annars hade jag kunnat vara av uppfattningen att dom inte gjorde nåt :hihi

/Felix

I rest my case. :fakta

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Cujo skrev:
I rest my case. :fakta

Läs "Over the tops" inlägg!

Handlade om tjejer :tuttar som blir drogade och killar som sen försöker att våldta dem :mad: . I mitt tycke :rolleyes: vore det bättre om polisen skyddade/hjälpte dessa tjejer än trakasserar oss vanligt folk. Nej polisen är en bunt fjantar :dummer som tycker det är roligt att förstöra/bestämma över oss vanliga.

Håller med i uttalandet tidigare:
En _ _ _ snut är en bra snut.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Pär: varför gav du honom nummret överhuvudtaget?? du skulle frågat efter hans namn å sedan ringt till polisen å tippsat om att du VET att han körde 180km/h.. han var ju inte i tjänst, han sa så själv, då har han inte rätt att köra för fort!!

sedan var det någon som åkt dit med bara vinterdäck fram, om det inte är vinterväglag så behöver du INTE ha vinterdäck... sen är det tydligen så att det är bättre att ha bra däck bak än fram, varför vet ja inte riktigt, men det är tydligen så.. .personligen tycker jag det borde vara tvärt om, men d har nog nåt med att man inte får sladd lika lätt med bra däck bak.. men har man dåliga därck fram så kan d ju gå rakt om det bär sig illa..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept