Fluxir skrev:Pär: varför gav du honom nummret överhuvudtaget?? du skulle frågat efter hans namn å sedan ringt till polisen å tippsat om att du VET att han körde 180km/h.. han var ju inte i tjänst, han sa så själv, då har han inte rätt att köra för fort!!
sedan var det någon som åkt dit med bara vinterdäck fram, om det inte är vinterväglag så behöver du INTE ha vinterdäck... sen är det tydligen så att det är bättre att ha bra däck bak än fram, varför vet ja inte riktigt, men det är tydligen så.. .personligen tycker jag det borde vara tvärt om, men d har nog nåt med att man inte får sladd lika lätt med bra däck bak.. men har man dåliga därck fram så kan d ju gå rakt om det bär sig illa..
Det kan varit vinterdäck med dubb. Det får man tydligen inte ha bara på framhjulen, eller något.
För övrigt har jag själv åkt dit några gånger. Varav två ggr i år. Första gången helt oskyldig bland många bilar på 3-filig motorväg. Men vad har man att komma med? Hur man än överklagar så har man fanimej inte en chans. Jag åkte dit på 123 km/ h på 90 sträcka. 1: Jag visste att de stod på sträckan (min bror ringde och varnade mig innan). 2: Det var en omöjlighet för dem att mäta mig, då jag hade placerat mig med bilar mellan mig och polisen. 3: Bilen skulle lackas om och var vid tillfället gul (grundfärg), normalt är bilen svart och detta står i bes pappren. 4: I rätten säger advokaten att bilen var svart. Polisen som satte dit mig vågade inte ens visa sin fula nuna där, då blir det tydligen advokaten som får vara där istället.
Straffet: 2 mån indraget kk+ 1800:- i böter.
Andra gången låg det första straffet som grund för kk indragningen. Denna gång var det 122km/h på motorväg (90-sträcka) och helt ensam på vägen. Straffet: 4 mån indragning+ 1800:- i böter.
Jag har inget som helst förtroende kvar för rättssystemet i detta land. Det finns bara ett gäng jönsar som tänker kortsiktigt och vill ha in snabba pengar.