Körkortet *gone*

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Tja!

Tänkte dela med mig lite av min ångest å samtidigt kolla om det finns fler som jag?

De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år :huvet
...de är grova fortkörningar å lite rödljuskörningar....
...ja så de blir inga åka av nästa säsong ...surt...jaja nu har jag fått skaka av mig lite...
Mvh/M

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
MGT skrev:
Tja!

Tänkte dela med mig lite av min ångest å samtidigt kolla om det finns fler som jag?

De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år :huvet
...ja så de blir inga åka av nästa säsong ...surt...jaja nu har jag fått skaka av mig lite...
Mvh/M

Vad i hela helvete gnäller du för?
Ge FAN I ATT KÖRA MOT RÖTT!
:fatta!

lås/ta bort tråden snälla!

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Kör du mot rött så får man fan skylla sig själv !!! Det är livsfarligt :huvet

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm
Du kanske borde fundera lite på hur du kör.Trafikregler är trist ibland men
om någon skulle köra ihjäl tex mitt barn på grund av att han skiter i trafikregler så skulle jag gladeligen strypa idioten. :tummenupp

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
"stackars liten"

Personligen tycker jag att du nog inte ska ha körkort. Om man blir av med det 3 ggr på kort tid så tänker man sig inte för. Men du får säkert jättebra kondis nu när du antaligen får cykla och gå en hel del.

[karlan]

Hobbymeck o hooligan
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
gixxer...
Jag tycker synd om dig o hade det varit mig det hade gällt så hade jag antagligen kört ändå nästa säsong. :pannkyss

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
MGT skrev:
Tja!

Mvh/M

:kocko

Tycker inte synd om dig ett dugg... Du borde lärt dig den första gången..
En gång, ingen gång, två gånger, en för mycket, tre gånger...... jävligt klantigt

Låter som om rättvisa skapats i detta ärende.. Du kunde kört ihjäl nån om du fick behålla kortet... :död

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
hmmm

MGT skrev:
Tja!

Mvh/M

illa att köra mot rött, finns inte så stor anledning, du kmr nog om de flesta på gatan iaf ---> bilar..

hålll dig till bankörning istället? :tummenupp

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
MGT skrev:
Tja!

Mvh/M
Vissa skulle säkert säga att det var tråkigt, andra kanske undrar varför du någonsin fått kortet från början.

Fortkörning kan jag köpa till viss del, såklart beroende på vart du tillämpar den men körning mot rött är ju sinnessjukt. Missar du trafikljusen eller hur gör du det med flit?

200+ på en lång trafiklös landsväg eller motorväg är enl. mig helt ok....den enda du kan köra ihjäl är dig själv och möjligtvis några enstaka flugor.

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
MGT skrev:
De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år

Säkert att du öht får tillbaka det då ?

Om du blir av med det mer än 12 månader så får du inte tillbaka det utan får börja om igen, ALLA behörigheter..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
oj dubbelmoralen e här

Vänd på det ... om en polis alltid åkt med er hade ni då haft körkortet kvar?

sandstream

Guest
Intressant att en kille som erkänner att han kört mot rött får en jäkla massa kritik medans de som filmar när de kör mot rött får massor av beröm för sina häftiga filmer.

Tycker inte trådstartaren beklagar sig och skyller på någon annan utan snarare är sur på sig själv och förstår vad han gjort för fel.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
AleX skrev:
oj dubbelmoralen e här

Vänd på det ... om en polis alltid åkt med er hade ni då haft körkortet kvar?

Jag hade!!!! Förmodligen veckan ut.....

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
yamaha R1 09
det verkar ju som att du inte kan hålla kvar ditt körkort .så det e ju å bara åka utan nästa säsong,.eftersom du inte har nån körkort d¨å så kanske du tar det lungare :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
R1-benji skrev:
det verkar ju som att du inte kan hålla kvar ditt körkort .så det e ju å bara åka utan nästa säsong,.eftersom du inte har nån körkort d¨å så kanske du tar det lungare :tummenupp

Är det ironi i detta inlägg eller menar du på fullt allvar att han skall åka utan kk??? :7peta

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
sandstream skrev:
Intressant att en kille som erkänner att han kört mot rött får en jäkla massa kritik medans de som filmar när de kör mot rött får massor av beröm för sina häftiga filmer.

Grov generalisering anser jag.
Är det samma personer som hoppar på en person HÄR i tråden som BERÖMMER personen i den andra tråden?

Förmodligen inte.

Att köra för fort kan jag personligen godta, speciellt om det sker utanför befolkat område. Men att köra mot Rött är F*N förbjudet annat än absolut nödfall och då enbart med yttersta försiktighet.

Men jag känner inte heller till omständigheterna.
Fortkörningarna kan ha varit på ödsliga platser utan trafik och rödljuskörningen ett misstag med bristande uppmärksamhet.

Oavsett vilket så måste man ta ansvar för sina gärningar. Regler är till för att brytas brukar det heta, men i trafiken är reglerna till för att rädda liv. Antingen ditt eget eller din medtrafikants. Bryter man medvetet mot dessa skall man ha klart för sig att det inga undanflykter är godtagbara.

Du kanske kan övertyga polisen och domstolen om att du hade ett "gott syfte", men aldrig dig själv.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln