Körkortet *gone*

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Strongliquid skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102697 och i den filmen kör ju inte heller någon mot rött, så ni som klagar här kan ju kolla om ni har svarat nånting i den tråden. :rolleyes:

tycker det är lika illa var man än kör mot rött... sen att man utanför tätort använder hastighets skyltarna som en rekommendering istället för måste är ju upp till var och en...
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Cervantes skrev:
tycker det är lika illa var man än kör mot rött... sen att man utanför tätort använder hastighets skyltarna som en rekommendering istället för måste är ju upp till var och en...


en rödljuskörning på natten med fri sikt är enligt mig inget mot att köra 60 i stan i rusningstrafik...

Har du en kontring på det?
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
MGT skrev:
Tja!

Tänkte dela med mig lite av min ångest å samtidigt kolla om det finns fler som jag?

De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år :huvet
...de är grova fortkörningar å lite rödljuskörningar....
...ja så de blir inga åka av nästa säsong ...surt...jaja nu har jag fått skaka av mig lite...
Mvh/M

Nu var jag spydig.
 

Bifogat

  • IntresseklubbenAntecknar.jpg
    IntresseklubbenAntecknar.jpg
    43.3 KB · Visningar: 245

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Jag förstod det som att han hade rejsat med nån vid ett rödljus, men min gramatik kasnke är helt kass :gnissla
Jag hoppas på det... :4skrika
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Cervantes skrev:
tycker det är lika illa var man än kör mot rött... sen att man utanför tätort använder hastighets skyltarna som en rekommendering istället för måste är ju upp till var och en...

Man kan ha otur, vissa trafikljus känner ju inte av hojen o att stå o vänta på att en bil ska komma om man är ute sent på kvällen känns mest bara töntigt. men givetvis ska man ju inte köra mot rött när det finns trafik runt omkring en, det är oxå töntigt...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
sandstream skrev:
Intressant att en kille som erkänner att han kört mot rött får en jäkla massa kritik medans de som filmar när de kör mot rött får massor av beröm för sina häftiga filmer.

Tycker inte trådstartaren beklagar sig och skyller på någon annan utan snarare är sur på sig själv och förstår vad han gjort för fel.


Det här känns konstigt... men jag håller med.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
kiwimaddog skrev:
Man kan ha otur, vissa trafikljus känner ju inte av hojen o att stå o vänta på att en bil ska komma om man är ute sent på kvällen känns mest bara töntigt. men givetvis ska man ju inte köra mot rött när det finns trafik runt omkring en, det är oxå töntigt...

jo men det är väl något som till och med farbror polis skulle ha överseende med!

AleX skrev:
en rödljuskörning på natten med fri sikt är enligt mig inget mot att köra 60 i stan i rusningstrafik...

Har du en kontring på det?


skrev faktiskt utanför tätort!!
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Är det inte så att man får ta om kortet om man blir av med det i 12 månader eller mer?
Detta oavsett prövotid.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Cervantes skrev:
jo men det är väl något som till och med farbror polis skulle ha överseende med!




skrev faktiskt utanför tätort!!

Jag sa inget annat jag vill bara se om du höll kvar vid dina funderingar :7peta
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
När vi ändå är inne på att köra mot rött.

Jag har blivit tvungen att köra mot rött minst 10-20 ggr denna säsong.
Detta pga att trafikljusen aldrig slår om till grönt om jag står själv och ingen bil är bakom mig.
Har alltid sett till att ingen bil kommer innan jag kör ut.

Vad beror detta på ?. enligt min gamla körskolelärare så är det magneter brevid vägbanan som känner av mängd metall imellan sig. och tydligen är det för lite metall på min motard ?

detta kan ju bara inte stämma.
?
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Rasorblade skrev:
Är det ironi i detta inlägg eller menar du på fullt allvar att han skall åka utan kk??? :7peta



Vad är skilnaden för dig om killen kör med eller utan KK blir du eller någon annan utsatt för mer fara än om han hade haft en rosalaminerat lapp i fickan. Jag blev av med mitt i sommras och nej jag satt inte hemma o planterade blommor medans alla andra var ute o körde hoj....
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Tack vare att någon körde mot rött så ser min bil ut så här och jag är sjukskriven från jobbet. Skyll dig själv.
 

Bifogat

  • Johans bil 008-mini.jpg
    Johans bil 008-mini.jpg
    137.2 KB · Visningar: 318
  • Johans bil 009-mini.jpg
    Johans bil 009-mini.jpg
    101.5 KB · Visningar: 275

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Har ju inte läst alla inläggen nu , men.....

Det verkar som om en hel del av er inte borde ha körkort heller, kör på rött = fy på dig :kocko men GROVA fortkörningar verkar vara helt ok.

Tycker man det ska man inte ens yttra sig om rödljuskörningar.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Maax skrev:
Har ju inte läst alla inläggen nu , men.....

Det verkar som om en hel del av er inte borde ha körkort heller, kör på rött = fy på dig :kocko men GROVA fortkörningar verkar vara helt ok.

Tycker man det ska man inte ens yttra sig om rödljuskörningar.

grova å grova... vill nån rasta pållarna på en öde motorväg gör väl det ingen ledsen...
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Cervantes skrev:
grova å grova... vill nån rasta pållarna på en öde motorväg gör väl det ingen ledsen...


Jo och det är ju BARA där du kör förfort eller... dra den där om rödluvan med :7peta. För fan håll er konsekventa, kör ni 40+ så är det fan mig lika illa som att köra mot rött.

björn
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Cervantes skrev:
grova å grova... vill nån rasta pållarna på en öde motorväg gör väl det ingen ledsen...
...och en rödljuskörning i en öde korsning leder till ond bråd död?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top