Körkortet *gone*

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
sandstream skrev:
Har nog mycket att göra med vem trådskaparen är.
De okända kan man hacka på men inte de tuffa grabbarna.

:fakta
Det där är en konspirationsteori som jag faktiskt tror på. Tycker mig ha sett många exempel på det när man slösurfat på sporthoj.

Sen orkar jag inte säga något spydigt om trådskaparen eftersom 80 pers redan gjort det. Har han inte fattat hur illa det är att köra mot rött lär han aldrig göra det.

Last edited:

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
apbot skrev:
När vi ändå är inne på att köra mot rött.

Jag har blivit tvungen att köra mot rött minst 10-20 ggr denna säsong.
Detta pga att trafikljusen aldrig slår om till grönt om jag står själv och ingen bil är bakom mig.
Har alltid sett till att ingen bil kommer innan jag kör ut.

Vad beror detta på ?. enligt min gamla körskolelärare så är det magneter brevid vägbanan som känner av mängd metall imellan sig. och tydligen är det för lite metall på min motard ?

detta kan ju bara inte stämma.
?
I tester ska magneterna kunna känna av så lite som en cykel...

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Maverick_ou812 skrev:
Du tog orden ur munnen på mig... eller nåt sånt.

Jag har haft körkort i 18 år och kan räkna gångerna jag blivit stoppad av polisen på min ena hands fingrar. (För er som inte kan räkna så är fem antalet fingrar på min ena hand). Jag har behövt köra mot rött EN gång och det var mitt i natten i ett övergivet Malmö på väg till KK för att få en dotter. Kan säga att ex hustrun var lite kinkig vid tillfället... :näsblod
Jag kör alltid för fort och jag kör >3000 mil om året i bil och ca 1000 - 1500 mil på hojen.

Kan inte ens i mina vildaste fantasier fatta hur i håvete kan lyckas med konststycket att bli av med kortet tre gånger på kort tid. :confused:

Antingen är man ett troll (vilket jag gissar på i detta fallet) eller så är man både dum, blind och döv och då ska man ändå inte ha körkort.

My 50 c

Hur vågar du köra för fort ditt nedrans moppefucko?

Tänk på det ökade slitaget på vägarna, miljön drabbas även vid ökade däckbyten för att inte tala om våra premier när du väl vurpar.

Tycker du borde ringt polis, VV, brandkår, statsministern & "någons mamma" innan du körde mot rödljuset så att du verkligen kunde försäkra dig om att inte bryta mot någon punkt i lagen.

:rolleyes:

Ja just det, vi e vuxna & fräcka för vi kör på bana. GiXxeR K5 RuuUUulaRRR

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Cervantes skrev:
grova å grova... vill nån rasta pållarna på en öde motorväg gör väl det ingen ledsen...

Sant...men jag utläser inte "grova hastighetsöverträdelser" "som 200 km/h på motorväg"...snarare 110 km/h på 50-väg eller 80 på bakhjulet på 30-väg.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Fan, har du inte lagt ner den där konspirationsteorin?
Zator skrev:
:fakta
Det där är en konspirationsteori som jag faktiskt tror på. Tycker mig ha sett många exempel på det när man slösurfat på sporthoj.
Victor skrev:
Jag visst det! Du och sandstream håller alltid varandra bakom ryggen.
:hihi
KickAss_Prod´s skrev:
Bla bla bla jag kan bara se saker i svart och vitt
Kraftig borderlinevarning på dina givande inlägg :3freak

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
sandstream skrev:
Har nog mycket att göra med vem trådskaparen är.
De okända kan man hacka på men inte de tuffa grabbarna.

Ja, det e farligt att klanka ner på tuffa "potatisar" :hihi :hihi :hihi

Dom e ju imuna mot att göra fel :rolleyes: :rofl

.../Yoshi

Bengine

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Hoj
K2 1000, Cbr 600 -07, Pitpro
DaLorD skrev:
:kocko

Tycker inte synd om dig ett dugg... Du borde lärt dig den första gången..
En gång, ingen gång, två gånger, en för mycket, tre gånger...... jävligt klantigt

Låter som om rättvisa skapats i detta ärende.. Du kunde kört ihjäl nån om du fick behålla kortet... :död

-två gånger, EN gång för mycket?.. Vitsigt :va

Ska det hackas så gör det med glimten i ögat, för stämningens skull.
Och använd inte ordspråk från förvirrade "såpa"skådisar :7peta

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
ZX-6R
MGT skrev:
Tja!

Tänkte dela med mig lite av min ångest å samtidigt kolla om det finns fler som jag?

De är ju så att jag har nu för tredje gången blivit av med kortet på kort tid å denna gång verkar det bli att ja får tibax kortet som julklapp nästa år :huvet
...de är grova fortkörningar å lite rödljuskörningar....
...ja så de blir inga åka av nästa säsong ...surt...jaja nu har jag fått skaka av mig lite...
Mvh/M

grattis

Firewheel

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Den drar din
Mina åsikter är vell att visst är de vell ok att köra upp mot 230km/h på en ödslig väg, då är de bara ens eget liv man riskerar

Skulle dock ALDRIG köra mer en tillåten hastighet i rusningstrafik!

P.S De här med rölyserna borde man igentligen meddela vägverket om....

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
sandstream skrev:
Intressant att en kille som erkänner att han kört mot rött får en jäkla massa kritik medans de som filmar när de kör mot rött får massor av beröm för sina häftiga filmer.

Tycker inte trådstartaren beklagar sig och skyller på någon annan utan snarare är sur på sig själv och förstår vad han gjort för fel.

Håller med dej.. Mycket dubbel moral är det... Ingen här vet ju hur trafiksituationen såg ut vid rödljuskörningen.. Kanske var det en korsning med minimal trafik och fri sikt.. Vi vet inte och ska inte dömma så lätt.. :7peta

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
AleX skrev:
en rödljuskörning på natten med fri sikt är enligt mig inget mot att köra 60 i stan i rusningstrafik...

Har du en kontring på det?

Är det rött då ?

Är man korkad så är man. :kocko Fast det är klart, en del kanske resonerar som så att det är knapsu att INTE köra för fort i stan, man är väl ingen riktig man om man inte kör på slangen i city. ?

Jag hoppas att du aldrig får ditt kort tillbaka. Det finns för många of your kind i trafiken redan. :)

Mackan_80

www.dirytspekers.com
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Gixxer 1000
Jag Kör Nästan Alltid För Fort Och Visst Händer Det Att Jag Kör Mot Rött. Men Då är Väl Jag Sämre än Alla Svärmorsdrömmar Här.
Till Trådskaparen, Fan Vilken Otur Du Måste Ha....

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Maverick_ou812 skrev:
Jag har haft körkort i 18 år och kan räkna gångerna jag blivit stoppad av polisen på min ena hands fingrar. (För er som inte kan räkna så är fem antalet fingrar på min ena hand). ...(babbel)... Jag kör alltid för fort och jag kör >3000 mil om året i bil och ca 1000 - 1500 mil på hojen.
Jag kör ungefär lika mycket bil som du och brukar bli stoppad av polisen några gånger per år. För det mesta brukar de inte göra något mera än att kolla körkortet, göra ett utandningsprov, kolla bilen och eventuellt göra en koll på den/de passagerare som befinner sig i bilen.

Jag kör mindre med hoj än vad du gör och har blivit stoppad två gånger. Båda gångerna åkte jag dit för fortkörning. Ena gång blev det körkortsåterkallelse och den andra bara böter.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
MGT skrev:
...ja så de blir inga åka av nästa säsong...surt...Mvh/M

Surt som satan!
Skulle inte vilja vara i dina kläder.

Jag tänker inte moralisera. Alla här vet redan hur fel det är att köra mot rött, för fort mm. Trådskaparen har inte beskrivit exakt HUR han tabbat sig så tagga ner på sej lite folket! Om jag rent hypotetiskt skulle bryta mot ovanstående regler så beror det knappast på att jag har särskilt bråttom eller att trafikljuset "aldrig" slår om, utan för att det just är olagligt, lite spännande och totalt ONÖDIGT!

Lika onödigt som att hävda att hojen fyller en praktisk funktion som transportmedel. Visst är det tidseffektivt att köra mellan bilarna osv, men visst fan handlar det om ren nöjesåkning!? (även till jobbet) Och när det gäller att köra hoj så har en del större behov av spänning än andra. Därmed inte sagt att jag försvarar beteendet, och det gör ju inte trådskaparen heller, så vad är problemet? Att köra för fort och mot rött osv tyder på dåligt omdöme. Och det är helt oacceptabelt att utsätta andra människor för stora risker. Därom råder inga tvivel.

Men hallå?? Hur många helylle-lagliga finns det med sporthoj som kör på gata?? Försöker ni lura er själva? Ni är förmodligen bara mer eller mindre omoraliska hela bunten. Gränsen kan vara hårfin. Jag för min del kör endast lagligt! :hihi :squid

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Orca69 skrev:
Sist jag kollade fick man köra när det slog om till gult om man inte hade möjlighet att stanna på ett säkert sätt.

Du kollade inte nog nyss. Det är bra många år sedan de ändrade det där. EU-anpassning, var det visst. Enda sättet att följa bestämmelserna och kunna stanna om det slår om till gult är att hastigheten går mot noll då avståndet till trafikljuset går mot noll. Egentligen borde alla köra så en dag för att visa hur absurt det är.

Jag har en kompis som kör ungefär så. 30 förbi alla trafikljus, för "det kan ju slå om". Åker inte ens med, det är så jävla pinsamt att sitta där och vara trafikpropp, för att inte nämna nervöst när man sitter och väntar på whiplashskadan. :)

Zee skrev:
Du får köra mot rött om det inte slår om inom skälig tid. Men det ska ske försiktigt.

I en tom korsning med ett röljuse som hängt sig tror jag inte en snut skulle sätta dit dig direkt. Däremot kanske du borde informera honom om sitationen om han stannar dig.

Fråga de som gjorde det i Västerås för ett par år sedan. De blev sedan dömda för rödljuskörning, korsningen Björngatan/Stockholmsvägen tror jag det var. Jag bodde däromkring och mer öde plats går inte att hitta. Jag tror att kontentan av det hela var att det till och med var olagligt att putta fordonet förbi trafikljusen. Bara att hitta en telefon och ringa efter poliseskort, m a o.

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Jag har också smakat på det där... dock inte tre gånger! hur som så är det jävligt tråkigt och omständigt!

Men som tur är så går ju inte motorcykeln på körkort, utan på bensin! :tummenupp

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Ok, jag erkänner, Idag psyklade jag mot rött vek sedan direckt av upp på trottåaaren. Jag är en aotlaw..

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Nalken skrev:
Ok, jag erkänner, Idag psyklade jag mot rött vek sedan direckt av upp på trottåaaren. Jag är en aotlaw..

Jaja...vilket j*vla tjat!
Rödljuskörningen var enligt mig inte rödljus...de va gult när ja passera!!...sen har ja bara haft en j*vla otur..mycke kontroller i uppsala...
Ni som verkar va så j*vla duktiga och aldrig åker för fort...ni kan dra!!!!
...alla som har sporthoj eller hoj överhuvudtaget..åker för fort ibland...så är det bara...annars skulle man aldrig ha hoj!
Så snälla alla "duktiga" människor...lägg ner.. :huvet

lorkan skrev:
Är det rött då ?

Är man korkad så är man. :kocko Fast det är klart, en del kanske resonerar som så att det är knapsu att INTE köra för fort i stan, man är väl ingen riktig man om man inte kör på slangen i city. ?

Jag hoppas att du aldrig får ditt kort tillbaka. Det finns för många of your kind i trafiken redan. :)

Fu*k off!...hoppas du aldrig kommer upp på ner mer än din moppe :kocko
....*pissar på din moppe* :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM