Nova
Back from California
Ugluk skrev:En handfull kanske är så dumdristiga. De flesta är nog bara skrävlare.
(Helt min egen uppfattning utan statistiskt underlag)
Kunde inte sagt det bättre själv!
Ugluk skrev:En handfull kanske är så dumdristiga. De flesta är nog bara skrävlare.
En intressant fråga. Om man hade vetat precis hur det förhåller sig med den saken så hade man kunnat uppskatta sannolikheten att komma undan. Vi har ju några på forumet som hävdar att de regelmässigt kör ifrån Polisen (inga namn nämnda men de kör motorcykel professionellt), andra hävdar att man praktiskt taget aldrig komer undan. Jag tycker docka att MC-kurirena verkar veta rätt rutinerade på området.Ugluk skrev:En handfull kanske är så dumdristiga. De flesta är nog bara skrävlare.
kajlyl skrev:Tips: på banan behöver du inget KK
Några få bekymmer bara:Bingo skrev:En intressant fråga. Om man hade vetat precis hur det förhåller sig med den saken så hade man kunnat uppskatta sannolikheten att komma undan. Vi har ju några på forumet som hävdar att de regelmässigt kör ifrån Polisen (inga namn nämnda men de kör motorcykel professionellt), andra hävdar att man praktiskt taget aldrig komer undan. Jag tycker docka att MC-kurirena verkar veta rätt rutinerade på området.
Loka skrev:Ja ja, har man hjärnan i högernäven går det så... Det är därför vi har så satans höga premier och låga hastigheter!
Vadå lika bra att stanna, vad var alternativet? Har du rätt att bli förbannad tycker du? Ha ha ha ha, det känns nästan som ett försenat aprilskämt när du till slut skriver att du har "prövotid"! Helt uppenbart var du inte mogen för ett körkort, ännu! Kom igen när du känner dig mer mogen för att inneha ett mc-kort med allt det innebär!
Looser
Blackninja skrev:Jag skulle vilja se dg dra dem med en gixx 1000, hahaha
skämt
Bingo skrev:Ta bort strypningen då.
Helt rätt!!!Fredda66 skrev:No offence, men att sitta och piska den där killen för att han körde 210km/h?
Okey, visst kan vi konstatera att det är dumt att köra så fort. Men för helvete jag är aldrig ute och kör utan att dra upp hojen i minst 150km/h på någon sträcka, om det är på 70 eller 110 väg skiter jag i. Omständigheterna får styra.
Förra veckan provkörde jag min Ninja för första gången och följdaktligen drog jag ur den i 250km/h på en raksträcka här i närheten. Dumt? Ja. Men hur många här inne har själva aldrig någonsin kört fortare än 150km/h? Jag tror man kan räkna dem på en hand.
Lider med DrZero i denna fråga. Skulle stått kvar på gasen i det där läget så hade det nog varit lugnt. Det hade jag iaf gjort, förutsatt att jag suttit på en lite "fetare" hoj.
Prövotid är en plåga, jag har 3 månader kvar sen är det lugnt. Skulle jag missa innan dess är det bara ta om hela skiten och det skulle smärta ända in i pungkulorna. Och skulle alla djävla moralkärringar med körkort hacka på mig när jag redan var så djävla förbannad så skulle jag fan skita i om jag hade körkort eller inte. Gasa och var glad.
//Fredda
mr seveneleven skrev:Vaddå sitter du o säger att du aldrig kör över hastighetsbegränsningen på din R-hoj ja då kan man ju fråga sej hur du använder dina resurser.....
---(trött på moralapor)---
Efter ca 20 snutjag har man blivit sån...Är väl både positivt och negativt egentligen...Jag blir inte ett dugg stressad längre iaf.InTrUDeR skrev:jag undrar bara en liten sak...
dom som kör fort som faan och sen upptäcker att Bosse Blå står och "skjuter" med lasern mot denne som sen bestämmer sig för att ge gärnet och totalt ignorera polisens invinkande rörelse, alltså smita från polisen.........existerar verkligen sådana???
Vad jag undrar är...har inte dom flesta den där så kallade spärren inom sig att man SKA stanna om Bosse Blå vinkar in en??......Det finns ju dom som vrider på rullen av bara paniken, men att helt kallt smita å verkligen VETA vad man gör, att ha polisen efter sig, köra fort som faan för att komma undan men ändå behålla ett helt coolt lugn...........finns det verkligen sådana??
Jag skulle nog alldrig våga.....komma på tanken kanske men alldrig "göra" det...
//Perra
Vem har sagt att de e coolt?out4speed skrev:Tror de flesta här kommer att växa upp och förstå att det inte är så coolt att dra snuten, och sanerligen inte heller så lätt.
Har kört sporthoj i snart 10 år och kör inte det minsta lagligt , men när snuten viftade med spaden så fanns inte ens tanken att försöka köra ifrån dem och kanske riskera både mitt eget och andras liv.
Dessutom så finns det med största säkerhet bara en handfull här på sporthoj som skulle klara av det.
Men det är likväl trist att killen blev av med kortet, vet själv hur rädd man var de första 2 åren med prövotid , och nej det gick oftast mer olagligt än lagligt.
Ps vad du än gör kör inte utan kortet, det lär du med största säkerhet surt få äta upp sen på ett eller annat sätt, du vet lagen om allting´s djävlighet.
En strypt 500 räcker gott och väl.Tinatjejen skrev:Är du helt pantad? Dra snuten med en strypt 500?! DET skulle jag vilja se!
För övrigt menade jag ju inte att han skulle dra från snuten om det var det du trodde?
Fan Nise, tänk på vad du skriver! Du skall ju vara ett föredömme för oss giktbrutna farbröder.Nisse Järnet skrev:Efter ca 20 snutjag har man blivit sån...
haha va?Bingo skrev:Fan Nise, tänk på vad du skriver! Du skall ju vara ett föredömme för oss giktbrutna farbröder.
Ja, vi kollar ju (i smyg) på dina stunts med 125:an och får nästan mindervärdeskomplex för att vi inte kan göra samma sak med mycket starkare hojjar.Nisse Järnet skrev:haha va?
Nisse Järnet skrev:Efter ca 20 snutjag har man blivit sån...Är väl både positivt och negativt egentligen...Jag blir inte ett dugg stressad längre iaf.
Nisse Järnet skrev:En strypt 500 räcker gott och väl.
SSB skrev:Varpå man vid påföljande hembesök från farbrorblå visar stora ögon och säger:
"Jag skulle sälja hojjen, det kom en snubbe och skulle provköra, måste varit han ni jagade.
Han såg lite skärrad ut när han lämnade tillbaka hojjen och sade att det inte blev någon affär. Sen drog han fort som attans.
Vad han hette? Peter. Personnummer? Nee, det frågade jag aldrig efter. Reg-nummer på hans bil? Det kollade jag inte heller. Vad har han gjort? Rånat en bank? Jaha, kört för fort. Jaaduu, folk är inte kloka nu för tiden."
(har inte gjort följande själv, då jag är snäll och duktig och aldrig kör tokfort, men det funkar ).
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|