körkortet rök!!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Re: aaaahhhhhhh

drzero skrev:
vart och rastat lite faan ny lack och just för i år.

90km/h gällde där jag körde och de enda levande varelserna var en plåtburk på hjul och en ekorre

Tackar för allt stöd från såna som kör lite för fort ibland ;) ;)

:squid

Måste vara tråkigt för resten av er bror duktig som håller hastigheten och regler till punkt och pricka när hojen kan användas till mycket mer! :fakta

Alla kör för fort ibland... :rolleyes:

Men, nu har du ett gyllene tillfälle att ta ban-licens. :)

Synd på kortet dock. :(

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Att köra för fort har alla gjort... Jag är ledsen för din del.

Men du... 213 när du har PRÖVOTID? Det hajar jag faktiskt inte riktigt. När jag tog mitt B kort var jag skitskraj för snuten varje gång jag låg över 130 på motorvägen. Det är ju mindre begåvat att gasa under prövotiden, så där får du ju skylla dig själv lite. Snuten gör ju bara sitt jobb... Och en hoj i 213 med en förare som har kortet på prov (därav oerfaren), ja det är ett ganska solklart fall.
Polisförakt får jag bara av nitiska snutar som tar en för 90 på 70-väg en solig dag, öppen sikt och utan övrig trafik på vägen. DÅ kan man bli förbannad!

Att köra utan kort... Blir du tagen kommer du i straffregistret, kör du på någon eller orsakar en olycka får du ett rent helvete om inte fängelse. Nja, tänk nu en gång till. Ett misstag räcker!

Påminnelse:
Hitentills har jag fått nys om 3 st MC förare som kört ihjäl sig, bara i södra Sverige, nu under försäsongen. En av dem kände en bekant till mig.
Hoppas alla där ute på vägen tänker på detta!!! Se upp för alla svängande och utkörande bilister på 90-väg. DU SYNS INTE!
Så gasa bara vid rätt tillfälle!

Be safe!!!

MvH Excalibur

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Jaha! Förstår svårigheterna med gashandtaget. Om jag gasar är jag upp i 235 Km/tim på bara 400 meter, men.... en "minnesbeta" som du nu fått eller ett avåk utan större personskador i början av karriären brukar leda till att bli en bra förare i fortsättningen. Tänk till och lycka till med din "omstart".

;)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
PutteLiten skrev:
Enbat trafik om du inte har kk för fordonet. Läs de finstilta, jag har...

Jamen vafan, det är ju precis det jag säger. Inget körkort = enbart trafik, vad du än betalar för....

En tanke, om jag övningskör med min MC och blir vållande till olycka, vad gäller då? Inget kk men ändå lagligt,,,

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
John Holmes skrev:
Jamen vafan, det är ju precis det jag säger. Inget körkort = enbart trafik, vad du än betalar för....

Eh, oh, sorry.
Fan, jag är inte på hugget i dag. :(

Tänker inte klart...
Tankarna ligger kvar ute på vägarna, swooshande fram i 130 på min ny trimmade Bulle... :D
Med nytt backdäck dock... fick köra som en kärring... :rolleyes:

sumpa

kan man röka röd diesel?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
strypt kawasaki GPX600R -90
En tanke, om jag övningskör med min MC och blir vållande till olycka, vad gäller då? Inget kk men ändå lagligt,,,

Om du övningskör lagligt och korrekt så är det väl rent juridiskt inte du som kör, utan handledaren... så allt elände du ställer till med får farsgubben (eller vem det nu är) ta hand om..
Så gäller det ju iaf för bil, och jag antar att samma sak gäller för mc..?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Loka skrev:
Sorry Henken, men jag blir heligt förbannad på sånt här! Det fanns inte något som hette prövotid på min tid... Det hade säkert inte behövts heller om valparna kunde hålla sig lugna! Det finns också banor att köra på, precis som kajyl skriver.

topphastigheten var väl inte emr än 110 då heller :D

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
sumpa skrev:
Om du övningskör lagligt och korrekt så är det väl rent juridiskt inte du som kör, utan handledaren... så allt elände du ställer till med får farsgubben (eller vem det nu är) ta hand om..
Så gäller det ju iaf för bil, och jag antar att samma sak gäller för mc..?

Ja så är det ju.
Men om det står i det finstilta att jag inte får låna ut min MC och det är jag som kör fast juridiskt sett min handledare, vad gäller då,,,? Hehe,,, ännu en fråga att terrorisera försäkringsbolaget med på Måndag,,,, :D

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Faaaaaaan,,, lider med dig,,, va ute med ett par polare idag å det hade lika gärna kunnat vara jag :squid Mötte ett par mc åkare som vinkade utav bara helvete när vi mötte dom i så där 160-180 (70-90 väg) fattade galoppen å slog av "lite" på takten :bow :bow Kommer runt hörnet å vad står inte där,,, jo blå/vit :finger :finger :finger :fatta! :finger :fatta! Men det e klart,, när man passerat så vare full trottel igen,,, faaaaaaaaaaaaaan va gött det e å åka SportHoj :rock :rock

På "glidarhoj.com" vill inte jag surfa iaf :finger

Trevlig påsk :) :)

Robz

Guest
Besserwisser antidote

...jag blir heligt förbannad på sånt här! Det fanns inte något som hette prövotid på min tid...
Vad får man skriva i sin signatur?
Får man ha reklam till andra sidor?
Varör får man inte länka till ett annat hoj-forum?
Får man diskutera vad man vill om det är hojrelaterat.....bara testar signaaturen ......
Jeje - jag anser att det är bättre att ha hjärnan i högernäven än att inte ha nån alls :D :D :D
Loozer... eller var det Loka :confused:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Kör utan, det är ju inget som säger att du måste stanna näsa gånger dom står där och viftar spade, -Vad ska dom göra, jaga dig i en sunkigt volvo eller i värsta fall på en trött bmw?.
Betänk bara att helförsäkringen inte gäller om du inte har giltigt körkort, så taet lugnt!.

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Det ser ju nästan ut som att det finns mäniskor som har hojar som toppar 250+ och inte kör 200+ dagligen... Är det så eller...
Varför sitterdom då ihoprullade som räkor på stötiga cyklar som är dyra att försäkra när det finns annat...

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
Till alla moralkärringar vill jag bara dela ut en sån här: :finger

Och SÅ HÄR ÄR DET! Jag är av med mitt kk för tredje gången å har krockat min hoj när jag varit utan kk så jag VET.

Precis som någon skrev så gäller trafikförsäkringen precis som om du hade körkort. Försäkringsbolaget kan INTE kräva dig på nån ersättning oavsett om du har körkort eller ej.
Det klan de däremot göra om du gör något av följande:
1 kör onykter och orsakar en skada
2 gör dig skyldig till vårdslöshet i trafik när du vållar en skada.

Vad som händer om de tar dig när du kör utan kk är dels att du får en förlängd spärrtid. Längden varierar länsvis men ca 6mån e praxis. Dels så får du DAGSBÖTER. Normalt e ca 50 dagsböter.
Det bilr alltså dyrt om du jobbar men billigt om du pluggar;)
Jag fick 8k sist=(

Och till sist..
Jag lider me dig killen!

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Du får lusläsa rapport, platsprotokoll och ev. ta hjälp av trafikjuristen...
Om det var en amatörtrafikpolis så kanske du hittar något kryphål och får en extra chans...

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Nu e jag aspackad. men fabn va motralkärringar här finns. KaN ni ibnte köra båge, så slute, maan ska köra snabbt med sporthohj. så e det bara. fatta. fatta fatta. Annars köper masn en gammal cb o lökar.

Men jag rucker att man ska köra som fan, ascoolt. ballt. o häftigt.

Sporthoj e livat. 250 km/h ++++++++

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Ducati Biposto -97
Tackar alla!!

Känns bra att det finns motorcyklister som förstår! :tummenupp :tummenupp

Till alla bror duktig och moraltanter sätt en klisterlapp med texten "jag kör lagligt för att jävlas" frampå hjälmen så vet jag vilka jag inte ska heja på!!

snabb fråga bara såg tidigare i inlägget att folk klagade på att förskringarna blir dyrare??? för en fortkörning?? dom måste trott att jag krockat!? För om försäkringen blev dyrare av alla fortkörningar skulle bilar inte gå att försäkra alls!!

Ännu än gång tack för allt stöd

Nää nu har jag inte tid måste ut och brumma
sísta dagen idag om det där med att man får köra två dagar efter stämmer!

:squid

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Alla här inne har kört för fort någon gång i sitt liv både med bil och med mc. Men det jag blir så j*kla arg över är när folk gnäller för att de blir av med körkortet för att de körde 210 km/h på någon väg!

Om man kör för fort så får man räkna med att kortet ryker eller att man får saftiga böter, är det så svårt att fatta?!

Jag kör också för fort, en hel del men räknar med att jag kan få böter eller bli av med kortet om snuten tar en i någon kontroll.

SÅ är det!

Sedis

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Re: Re: Re: rackarns

Bingo skrev:
Det är lätt för dig att sitta här och vara kaxig. Men de flesta av oss har inte sinnesnärvaro nog att sticka när polisen står där. Kom igen när du själv har dragit polisen, då kan du tuffa dig. :fakta

Sorry, Drzero. Jag var själv av med kortet några månader föra året så jag vet hur det känns.

Att dra snuten? Vad har det med hennes inlägg att göra??? Hon klagade på att han körde för fort.
Är det tufft att dra snuten? Är du 10 bast eller? Jag är glad att de flesta har sinnesnärvaro nog att stanna när polisen står där.
Vet av egen erfarenhet att när man har jagen så kör man inte speciellt säkert..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: rackarns

eisbaer skrev:
Hon klagade på att han körde för fort.
Nej, det är bara din tolkning. Läs om! Läs rätt! :öl

Edit: vart du packad igår? :hej

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...