körkortet rök!!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
dra snuten!

tycker det snackas så mycket om att man ska dra snuten hit och dit och bla bla bal bara för att man har ett övertag mot en polisbil maskinellt sett så betyder inte det att det är bara att köra lite så hänger dom inte på det går ganska bra att köra fort med en bil på en kurvig väg kan inte tänka mig att dom har den klenaste moppemotorn i polisbilarna !!! och sedan kan man ju fråga sig om det är värt att köra av och kracha och dö eller skada sig för att slippa böter??

jag vet inte men hur många är det som har kört ifrån snuten ??
verkar i alla fall som om dom flesta är så jäkla säkra på att dom drar snuten hur lätt som helst men om det är kass med soppa i tanken då ?? det är inte säkert att du hänger av dom på 2-3 mil eller? vågar du köra som en tok om dom hänger på dig 1 minut efter att du har startat när däcken är kalla??

tycker att det snackas mycket skit!

själv har jag ett par saker jag skulle tänka på innan jag vrider om handtaget ! har jag soppa vad är det för snut ? vad är jag skylldig till för brott? och framför allt känner jag till vägarna så bra som jag borde jag bör ju känna området bra om jag ska dra en snut som garanterat känner till området !

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Re: dra snuten!

hornet oskar skrev:
tycker att det snackas mycket skit!

själv har jag ett par saker jag skulle tänka på innan jag vrider om handtaget ! har jag soppa vad är det för snut ? vad är jag skylldig till för brott? och framför allt känner jag till vägarna så bra som jag borde jag bör ju känna området bra om jag ska dra en snut som garanterat känner till området !

Bra skrivet :tummenupp
Jag tror och hoppas att det är mycket snack och lite hockey här.
Men sen kommer de nya r-åkarna in här och läser detta och tror att det är en regel att man ska smita när det blinkar blått.

Loka

Hojsnackare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Jag har följt denna tråd ett tag nu och blev förvånad att man kan skriva som en del har gjort... Jag droppade förbi idag för att se om det var någon ändring i inläggen, tack gode, det var det! eisbaer, hornet oskar + Ni andra kloka, fortsätt att dra med er folk i ert förnuftiga resonemang om att man inte skall dra snuten! Tack för mig i detta inlägg!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Det är MYCKET moraldravel i den här tråden.. men fakta kvarstår, har man R hoj och inte kör bana så kommer man köra för fort. Gör man inte det undrar jag varför man överhuvudtaget kör sporthoj, då går det ju lika bra med en glidare.
Förr eller senare åker man in i en kontroll. Beroende på hur och var det är tycker jag att möjligheten att köra ifrån polisen om det kan ske någorlunda säkert inte är en dålig idé.

I dagsläget är jag osäker på om jag skulle stanna eller gasa men kan man vägarna och kommer i 200+ när polisen står stilla, så varför inte.

Det har inte att göra med att man inte kan ta sitt straff! För jag har alltid tagit mitt straff, dvs böter. Däremot betackar jag mig för att bli utsatt för trafikpolitiska åtgärder av länsstyrelsen vilket för min del har resulterat i högre försäkringar, indraget handledarskap osv.

Jag vill inte stanna för jag vill inte ha med länsstyrelsen att göra.

/Felix

PS Jag lider med din KK-förlust, var själv av med lappen ett tag förra säsongen DS

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
man måste ju ta sig en funderare på om det är värt att riskera sitt liv för att få behålla körkortet...
Polis brukar lägga sig på behörigt avstånd... adrenalinpåslaget som den jagade har gör att man inte tänker så bra, samt att de är mkt lätt att göra misstag... så i praktiken så väntar Harry haffa på att man åker av vägen eller krockar..

är det värt att bli invalidiserad el död ... ?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Onewheeler skrev:
Till alla moralkärringar vill jag bara dela ut en sån här: :finger

Och SÅ HÄR ÄR DET! Jag är av med mitt kk för tredje gången å har krockat min hoj när jag varit utan kk så jag VET.
<snip>
Finns du på riktigt?
Snacka om felvaggad.. :1pajas

Till de som funderar på att försöka smita pga hastighetsöverträdelse; Låt bli!
Det är definitivt inte värt risken.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Ugluk skrev:
Finns du på riktigt?
Snacka om felvaggad.. :1pajas

Till de som funderar på att försöka smita pga hastighetsöverträdelse; Låt bli!
Det är definitivt inte värt risken.

Tänk om du hade ökat istället för att stanna.. då hade du glad i hågen kunnat vara ute och gasa i det fina vädret... :)

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Felix skrev:
Tänk om du hade ökat istället för att stanna.. då hade du glad i hågen kunnat vara ute och gasa i det fina vädret... :)
Antagligen hade jag varit död eller invalid. Jag kör som en sopa när jag låter mig hetsas. :crash

Om jag mot förmodan kommit undan hade jag antagligen slagit rekord i flygande besiktningar under den här säsongen. (Poliser är också människor)

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
jag undrar bara en liten sak...

dom som kör fort som faan och sen upptäcker att Bosse Blå står och "skjuter" med lasern mot denne som sen bestämmer sig för att ge gärnet och totalt ignorera polisens invinkande rörelse, alltså smita från polisen.........existerar verkligen sådana???

Vad jag undrar är...har inte dom flesta den där så kallade spärren inom sig att man SKA stanna om Bosse Blå vinkar in en??......Det finns ju dom som vrider på rullen av bara paniken, men att helt kallt smita å verkligen VETA vad man gör, att ha polisen efter sig, köra fort som faan för att komma undan men ändå behålla ett helt coolt lugn...........finns det verkligen sådana??

Jag skulle nog alldrig våga.....komma på tanken kanske men alldrig "göra" det...

//Perra

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
En handfull kanske är så dumdristiga. De flesta är nog bara skrävlare.
(Helt min egen uppfattning utan statistiskt underlag)

häger

häger
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
CBR 954RR -02
Hellre vrida på rullen än att bli körkortslös, och om man stannar! ERKÄNN INGET!!
Polisen är bara människor (lite sämre men...) så dom glömmer att skriva ut kvitto på laserpickan ibland och då har dom inga bevis.

Lider med dig...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Mitt och en kompis kort var bra nära att ryka igår kan jag säga. Va precis på väg ut på en större väg då det kommer en Audi A4 avant och blåser förbi rätt fort och vi ut och hakar på men han åker riktigt fort så vi släppte av och låg kanske i 115-120 (då klarar man kortet iaf). Då får vi syn på en mörkgrå Saab 9-5 som kör väldigt sakta på vägrenen och tänker "turister". Min kompis blåser förbi och jag va på väg men såg att saaben accade(stavning?) på som f-n och blåser förbi min kompis och fort gick det. Tänkte att nu kommer spaden ut men icke! Dom fortsätter i hög fart då drar min polare upp hojen på hjulet och står upp och jagar dom bortöver (han tänkte att dom bara ville rejsa) men lugnade sig och väntade på mej som hade fattat att det va lika bra att ta det lugnt. Vi tittade på varandra och ryckte på axlarna och åkte vidare. efter nästa kuva vid en rast plats stod saaben samt audin och en lastbil där och visst va det harry haffa som vi hade "lekt med". Fick senare höra att ev va även Audi avanten en civil bil oxå så i sådant fall va det lastbilen dom var ute efter.

Tur som en tok, får se hur länge det håller i sig :cool:

Brukar åka lugnt men blir det glest med bilar och annat så händer det (daaaaa) att det vrids på rullen :D :D

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Loka skrev:
Sorry Henken, men jag blir heligt förbannad på sånt här! Det fanns inte något som hette prövotid på min tid... Det hade säkert inte behövts heller om valparna kunde hålla sig lugna! Det finns också banor att köra på, precis som kajyl skriver.

När tog du kort för MC ?

Kollade din profil född 1976 !!!!!!!!

Jag e född 1974..... tog kortet när jag var 18 för bil och MC
jag hade då allt 2 års prövotid på mittkörkort. :fakta

Gjorde de ett undantág enbart för dig eller :confused:

För övrigt så kör väl alla med sporthoj för fort
det går inte en dag utan att man åtminstone nosar på 200.

Jag tror inte att så många har kört ifrån farbrorblå..................
Det är nog till stor del skrävel vid fikaborden................

Torskar man e de ju bara att stå sitt kast :fakta

Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
InTrUDeR skrev:
jag undrar bara en liten sak...

dom som kör fort som faan och sen upptäcker att Bosse Blå står och "skjuter" med lasern mot denne som sen bestämmer sig för att ge gärnet och totalt ignorera polisens invinkande rörelse, alltså smita från polisen.........existerar verkligen sådana???

Vad jag undrar är...har inte dom flesta den där så kallade spärren inom sig att man SKA stanna om Bosse Blå vinkar in en??......Det finns ju dom som vrider på rullen av bara paniken, men att helt kallt smita å verkligen VETA vad man gör, att ha polisen efter sig, köra fort som faan för att komma undan men ändå behålla ett helt coolt lugn...........finns det verkligen sådana??

Jag skulle nog alldrig våga.....komma på tanken kanske men alldrig "göra" det...

//Perra

Jag körde rakt igenom en kontroll en gång men han liksom inte stanna av bara farten, sen var det ingen poäng att sakta ner, men att det var kallt beräknande kan jag ju knappast påstå.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Loka skrev:
Ja ja, har man hjärnan i högernäven går det så... Det är därför vi har så satans höga premier och låga hastigheter!

Vadå lika bra att stanna, vad var alternativet? Har du rätt att bli förbannad tycker du? Ha ha ha ha, det känns nästan som ett försenat aprilskämt när du till slut skriver att du har "prövotid"! Helt uppenbart var du inte mogen för ett körkort, ännu! Kom igen när du känner dig mer mogen för att inneha ett mc-kort med allt det innebär!

:tummenupp Looser :tummenupp

Hmm nu hajar jag inte? Menar ni att killen har varit dummar än oss andra då han kört för fort? Vem fan gör inte det? Moral kärringar..

Grabben, tråkigt att du tappar körkortet. Alla som inte är skenheliga kör för fort så ofta vi kan. Otur bara. Nu ska pappsen ut och köra så fort jag törs, så det så :eek:

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Tror de flesta här kommer att växa upp och förstå att det inte är så coolt att dra snuten, och sanerligen inte heller så lätt.

Har kört sporthoj i snart 10 år och kör inte det minsta lagligt , men när snuten viftade med spaden så fanns inte ens tanken att försöka köra ifrån dem och kanske riskera både mitt eget och andras liv.

Dessutom så finns det med största säkerhet bara en handfull här på sporthoj som skulle klara av det.

Men det är likväl trist att killen blev av med kortet, vet själv hur rädd man var de första 2 åren med prövotid , och nej det gick oftast mer olagligt än lagligt.

Ps vad du än gör kör inte utan kortet, det lär du med största säkerhet surt få äta upp sen på ett eller annat sätt, du vet lagen om allting´s djävlighet.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: rackarns

Bingo skrev:
Det är lätt för dig att sitta här och vara kaxig. Men de flesta av oss har inte sinnesnärvaro nog att sticka när polisen står där. Kom igen när du själv har dragit polisen, då kan du tuffa dig. :fakta

Sorry, Drzero. Jag var själv av med kortet några månader föra året så jag vet hur det känns.

Är du helt pantad? Dra snuten med en strypt 500?! DET skulle jag vilja se! :eek:

För övrigt menade jag ju inte att han skulle dra från snuten om det var det du trodde?

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Re: Re: Re: Re: rackarns

Tinatjejen skrev:
Är du helt pantad? Dra snuten med en strypt 500?! DET skulle jag vilja se! :eek:

För övrigt menade jag ju inte att han skulle dra från snuten om det var det du trodde?

Jag skulle vilja se dg dra dem med en gixx 1000, hahaha

skämt :1pajas

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: rackarns

Tinatjejen skrev:

Ta bort strypningen då. :hej

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...