Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Nu är man utan körkort, redan på premiäråket för den nya sesången råkade jag köra om civilbilen i 160 + att jag smet ifrån dem med tron att dom inte han att få mitt reg nr pga min extremt lilla nrplåt.... De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... Alla ni som bor i närheten av Jönköping, passa er. De har hjärnkoll på oss alla som kör sprothoj och det bevisade de genom att räkna upp namnen på alla min polare som också kör hoj. Jag kom lindrig undan ändå. Tog mitt körkort i max 2månader och max 4000 i böter. Smitningen strök dom för de ansåg inte att jag hade varit någon fara för övrig trafik + att jag erkände det hela. Men jag får köra i 48timmar till, så imorn då jävlar blir det race.....

//Tobbe
 

jonte

Guest
surt sa räven. blir iochförsig lagom att få tillbaka kortet i maj när det börjar bli någurkunda varmt...
 

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skåne
Hoj
snart 125:a
ta inte illa upp men hur smart är det och köra 160+ på premieren..
visst alla vill testa men.... :hej
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
The_Beast skrev:
Nu är man utan körkort, redan på premiäråket för den nya sesången råkade jag köra om civilbilen i 160 + att jag smet ifrån dem med tron att dom inte han att få mitt reg nr pga min extremt lilla nrplåt.... De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... Alla ni som bor i närheten av Jönköping, passa er. De har hjärnkoll på oss alla som kör sprothoj och det bevisade de genom att räkna upp namnen på alla min polare som också kör hoj. Jag kom lindrig undan ändå. Tog mitt körkort i max 2månader och max 4000 i böter. Smitningen strök dom för de ansåg inte att jag hade varit någon fara för övrig trafik + att jag erkände det hela. Men jag får köra i 48timmar till, så imorn då jävlar blir det race.....

//Tobbe

Hur kunde du få 4000:- i böter?????
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
du skulle nekat!!

men gjort e gjort tråkigt att höra
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Fan va segt... vi ska ju ut och köra på lördag, kanske ska ta det lite lugnt då...
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
The_Beast skrev:
Nu är man utan körkort, redan på premiäråket för den nya sesången råkade jag köra om civilbilen i 160 + att jag smet ifrån dem med tron att dom inte han att få mitt reg nr pga min extremt lilla nrplåt.... De jäklaran kunde zomma in på filmen som de visade mig när dom en timme senare kom på hembesök till mig.... Alla ni som bor i närheten av Jönköping, passa er. De har hjärnkoll på oss alla som kör sprothoj och det bevisade de genom att räkna upp namnen på alla min polare som också kör hoj. Jag kom lindrig undan ändå. Tog mitt körkort i max 2månader och max 4000 i böter. Smitningen strök dom för de ansåg inte att jag hade varit någon fara för övrig trafik + att jag erkände det hela. Men jag får köra i 48timmar till, så imorn då jävlar blir det race.....

//Tobbe

Hela historien låter konstig.
Varför erkänna att du körde när de inte tog dig på bar gärning?
Ärligt men korkat!?
När polisen erbjuder att de ska glömma/skriva ner något man gjort, om man bara erkänner så ska man vara extra misstänksam.
Troligen vet de då att det inte skulle hålla i rätten.

Sen när får polisen kartlägga motorcyklister?
Finns det i så fall något sporthojs register för dessa uppgifer.

Tråkigt att bli av med kortet på våren :(
 
Last edited:

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Fan sicket skit! :(

Var också ute på premiär idag också, men jag tog en kort runda, bl a pga att jag inte satt på skattemärket, och naturligtvis för att jag ALDRIG kan hålla hastigheten! :rolleyes:

Jag lider med dig! Skönt att du inte fick 6 månader eller så iaf.
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
:notme du skulle sagt att du hade hojen till salu och att det var nån som provade den.du kommer inte ihåg vad han hette...låter dumt men funkar alltid..
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
hm.. jag som satt o funderade på om jag skulle lägge en post, om vem som fick dom första böterna för sommaren..

grattis du vann..

Men kanske inte speciellt åtråvärt pris, tycker allt bra synd om dig :-(((
 

Kingpin

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jkpg
Hoj
TL1000S, akra fullsys, öhlinsdämpare+fjädrar, PCII
Surt. Vad var det för civilbil, färg, märke, model?
Men det var knappast dumt a gasa på på premiären....
det är klart man vill känna på draget efter vinteridet.
 

Skorpan

Guest
dom kan aldrig bevisa att det var du som körde så länge dom inte tar dej på bar gärning,så det var lite korkat o erkänna :fakta
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Tråkigt, på premiären och allt. :(

Hörrnini andra som säger att det är korkat och osmart att erkänna, det kanske inte alltid är så lätt när man har polisen hemma hos sig. Jag kan själv drabbas av "uniformsnoja" och bli lite underlåten inför poliser, då kan det vara svårt att ljuga dem rätt upp i ansiktet, trots att man vet att man ska blåneka. Det är väl en träningssak helt enkelt! ;)
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
vet hur det känns !!
har medlidande med dig..

jag passade på att köra B*L i vintras då lasern var i vägen.. :skrämd
av med kort från dec. -> feb. så nu ska jag ta det lungt.

aja.. du sa att det kunde bli Max 4000 ? låter konstigt som sagt...

ha det! o hoppas du inte lider allt förmycket av det.

/z
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Vet att jag skulle nekat, allt gick av bara farten och dessutom hade jag morsan hängade över ryggen när snuten kom hem.....
 

Clansman

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
hojlös för tillfället
Ha lite medlidande med killen!!!!!!!!!

Det där kan ju hända vem som helst, har man inte räknat med att snuten kan komma och stå utanför dörrn är det lätt att man säger exakt som det är.. Det är ju synd att man aldrig tjänar på det. :mad:

Du har ju inte förlorat hela sommaren iaf..
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast skrev:
Ingen aning, det var vad snuten sa till mig. Har ju inte fått böteslappen än så vi får se va det blir

Inte fått böter än.. :confused:

Vad har du skrivit på för papper?
Vad har du fått för papper och har du lämnat ifrån dig körkortet?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top