Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

zykl0n skrev:
Inte fått böter än.. :confused:

Vad har du skrivit på för papper?
Vad har du fått för papper och har du lämnat ifrån dig körkortet?

Jag har skriv på ett papper som det stog att jag har kört om civilen i 160km/h, de kryssade även i på baksidan av orginalet att väglaget var bra och att sikten inte var skymd. Böteslappen skulle skickas hem till mig sa de.. Körkortet tog dom efter att jag skrivit på.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
beklagar... vart körde du om polisen?

ska upp till jkpg till helgen och plocka ut hojen på premiärtur, men är inte så sugen på att bli av med körkortet...

det är bara att bita ihop, tung kväll både körkort och HV borta!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
WASP skrev:
beklagar... vart körde du om polisen?

ska upp till jkpg till helgen och plocka ut hojen på premiärtur, men är inte så sugen på att bli av med körkortet...

det är bara att bita ihop, tung kväll både körkort och HV borta!
Upp till Jönköping och köra? JSM ska köra en sväng på lördag, häng på oss!


Förresten, Zeal, din avatar... en sån panter har Zeb_Macahan tatuerad på högerarmen...:fakta
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
The_Beast skrev:
Vet att jag skulle nekat, allt gick av bara farten och dessutom hade jag morsan hängade över ryggen när snuten kom hem.....
Å hon var stolt över sin son? Då förstår jag bättre, svårt att dra en vals för snuten med morsan stående bakom.
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
WASP skrev:
beklagar... vart körde du om polisen?

ska upp till jkpg till helgen och plocka ut hojen på premiärtur, men är inte så sugen på att bli av med körkortet...

det är bara att bita ihop, tung kväll både körkort och HV borta!

Allt hände i Habo, en liten bonnhåla utanför jkpg. Detta är min värsta dag på länge
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
gulsvartkawwa skrev:
Å hon var stolt över sin son? Då förstår jag bättre, svårt att dra en vals för snuten med morsan stående bakom.

Hon är verkligen stolt. Hon hatade min MC redan innan detta hände, lär inte bli bättre nu.....
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Emmi skrev:
Upp till Jönköping och köra? JSM ska köra en sväng på lördag, häng på oss!


Förresten, Zeal, din avatar... en sån panter har Zeb_Macahan tatuerad på högerarmen...:fakta

Jag körde en gång med er förra sommaren. Jag träffade Henrik nere på stan en kväll o han tog mitt nr så jag o en polare åkte med er. Körde en blå R6-99
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
The_Beast skrev:
Jag körde en gång med er förra sommaren. Jag träffade Henrik nere på stan en kväll o han tog mitt nr så jag o en polare åkte med er. Körde en blå R6-99

Heter du Johan?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
mustic skrev:
ta inte illa upp men hur smart är det och köra 160+ på premieren..
visst alla vill testa men.... :hej

En R6 gör 160+ på tvåan... Det är svårt att inte köra 160+ då.
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

zykl0n skrev:
Hela historien låter konstig.
Varför erkänna att du körde när de inte tog dig på bar gärning?
Ärligt men korkat!?
När polisen erbjuder att de ska glömma/skriva ner något man gjort, om man bara erkänner så ska man vara extra misstänksam.
Troligen vet de då att det inte skulle hålla i rätten.

Sen när får polisen kartlägga motorcyklister?
Finns det i så fall något sporthojs register för dessa uppgifer.

Tråkigt att bli av med kortet på våren :(

Tror inte att de har nått register på sporthoj åkarna. Jag bor i en bondhåla som heter Habo och där vet alla vem som är vem. Vet att det var dumt att erkänna, allt gick så fort + att morsan var med när snuten kom.....
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
peter the great skrev:
:notme du skulle sagt att du hade hojen till salu och att det var nån som provade den.du kommer inte ihåg vad han hette...låter dumt men funkar alltid..

Det är lätt att komma på en massa bra lösningar på problemet så här i efterhand kan jag lova
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Mycket som verkar konstigt här.
Max 4000kr i böter? Polisen kan aldrig garantera max bot och det avgörs inte av dem.

Max 2 månader utan kort? Detta avgörs av länsstyrelsen och polisen kan inte påverka.
160km/h skulle ge 3 månader om du kört på 110väg.
eftersom du skriver att det var en bonhåla så undrar man ju om det finns motorväg?
(160 på 90 ger 5 månader, 160 på 70 ger 8 månader utan kort)

Poliser som registrerat vilka som man åker med?
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
zykl0n skrev:
Mycket som verkar konstigt här.
Max 4000kr i böter? Polisen kan aldrig garantera max bot och det avgörs inte av dem.

Max 2 månader utan kort? Detta avgörs av länsstyrelsen och polisen kan inte påverka.
160km/h skulle ge 3 månader om du kört på 110väg.
eftersom du skriver att det var en bonhåla så undrar man ju om det finns motorväg?
(160 på 90 ger 5 månader, 160 på 70 ger 8 månader utan kort)

Poliser som registrerat vilka som man åker med?

De garanterade inte varken böterna eller tiden för körkorts indragningen. Men de sa att det blir max 4000 kr och max 2månader pga omständigheterna att jag inte har nått på mig sedan tidigare & att det var under en omkörning som jag körde för fort. Misstänker att anledningen till att de inte anmäler smitningen kan vara att de inte borde kört efter mig i de höga farterna som vi hade pga att en tredje part kunde bli inblandad.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
The_Beast skrev:
Allt hände i Habo, en liten bonnhåla utanför jkpg. Detta är min värsta dag på länge

Jag tror jag har sett polisbil varenda gång jag varit med hoj i habo-trakterna... kan inte vara hälsosamt att leva där :(
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Marcus skrev:
Tråkigt, på premiären och allt. :(

Hörrnini andra som säger att det är korkat och osmart att erkänna, det kanske inte alltid är så lätt när man har polisen hemma hos sig. Jag kan själv drabbas av "uniformsnoja" och bli lite underlåten inför poliser, då kan det vara svårt att ljuga dem rätt upp i ansiktet, trots att man vet att man ska blåneka. Det är väl en träningssak helt enkelt! ;)

håller med att det är en träningssak!!! polisen har varit hemma hos mig 3 gånger... första gången var jag jävligt nervös men sista gången gick det av bara farten... tyvärr blev det rättegång den 4:e gången och då blev det torsk så det rök om det... torskade för vårdsölhet i trafik... blev av med kortet i 4 månader (fick tillbaka det förra fredagen) och 4500:- i böter... även att jag nekade så mycket det gick i rätten!!!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
The_Beast skrev:
Flickvän hade jag i sommras, men rödhårig vet jag inte, skulle vara väldigt lite isånnafall.....

Typ rödblond...mest blond? Det måste vara du...har du ingen bild på dej att slänga upp?
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
WASP skrev:
Jag tror jag har sett polisbil varenda gång jag varit med hoj i habo-trakterna... kan inte vara hälsosamt att leva där :(

Neee, det är inte hälsosamt... Speciellt nu när man vet att poliserna vet vem jag o mina polare är. Vi har ju egen polis i habo och de både arbetar och bor där, inte bra. Förra sommaren så var de extremt hårda mot oss motorburen ungdom.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top