Körkortet rykt redan på premieren

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
The_Beast skrev:
Neee, det är inte hälsosamt... Speciellt nu när man vet att poliserna vet vem jag o mina polare är. Vi har ju egen polis i habo och de både arbetar och bor där, inte bra. Förra sommaren så var de extremt hårda mot oss motorburen ungdom.....

Ni får importera lite tyngre kriminalitet så att dom får nåt annat att fara efter! Annars får ni väl stämma dom för trakasserier eller nåt :D

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
The_Beast skrev:
Allt hände i Habo, en liten bonnhåla utanför jkpg. Detta är min värsta dag på länge
Då får man kanske ta de lite lugnt i de trakterna.. Var ute och körde idag men såg inte till några poliser.. Var iofs inte i Habo.. :)

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Får man fråga vilken hastighetsbegränsning som gälde och vilken mätmetod polisen använde?

Jag lyckades med snitthastighet på 179 på 70 för två år sedan och laser 141 på 110 förra året. :(

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
zykl0n skrev:
Får man fråga vilken hastighetsbegränsning som gälde och vilken mätmetod polisen använde?

Jag lyckades med snitthastighet på 179 på 70 för två år sedan och laser 141 på 110 förra året. :(

Och du fick behålla kortet?? :confused:

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -01
zykl0n skrev:

Det var 90väg och de mätte medfarten på en viss sträcka. 1,5km tror jag sträckan va

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxermf skrev:
Och du fick behålla kortet?? :confused:

Nej inte alls :)
Har fått "varningar" vid andra tillfällen men vid de har jag blivit av med kortet.

179:an gav ett halvår utan kk och 141 på 110 gav 11 dagar utan kk.

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Fan va surt, tacka vet jag GBG:s härliga poliser, en klapp på axeln o en förmaning om att "det är inga leksaker du sitter på grabben, den där har väl dubbelt så mycket effekt som min".
Kändes skönt efter 180 på 70 väg :bow

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Emmi skrev:
Förresten, Zeal, din avatar... en sån panter har Zeb_Macahan tatuerad på högerarmen...:fakta

Jaså ?
det är ju pantern från serien ThunderCats ! ;P passade hojen tänkte jag . =)

hmm.. tycker jag har sett din avatar i melodifestivalen snackandes med roger påntare ja.. ;P *hi hi hoho*

Ha det!
/z

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
zykl0n skrev:
Nej inte alls :)
Har fått "varningar" vid andra tillfällen men vid de har jag blivit av med kortet.

179:an gav ett halvår utan kk och 141 på 110 gav 11 dagar utan kk.

11 dagar??? hur lyckades du med det???
jag hade intyg från jobbet att jag behövde kortet i tjänsten och skrev värsta historian till länsstyrelsen, men dom brydde sig inte om det... visserligen var det för vårdslöshet och jag hade varning innan!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxermf skrev:
11 dagar??? hur lyckades du med det???
jag hade intyg från jobbet att jag behövde kortet i tjänsten och skrev värsta historian till länsstyrelsen, men dom brydde sig inte om det... visserligen var det för vårdslöshet och jag hade varning innan!

11dagar kan man ordna genom att trixa lite med byrokraterna.
Går ut på att man först överklagar och sedan erkänner innan rättegång.
Sen kan man dribbla lite med datumen. :tummenupp

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
zykl0n skrev:
11dagar kan man ordna genom att trixa lite med byrokraterna.
Går ut på att man först överklagar och sedan erkänner innan rättegång.
Sen kan man dribbla lite med datumen. :tummenupp

låter jävligt inväcklat! men fan vad skönt för dig! :tummenupp

men så länge dom inte får tag i en på bar gärning så slipper man ju bry sig... snutarna kan inte göra ett skit även om dom har reg numret... :fakta

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Skönt om man blåljuger polisen rakt upp i ansiktet när man åker fast nästa gång. I små hålor finns sällan många poliser så sannorlikheten att det är samma är stor.

Sen kan man ju säga som jag alltid gör. Poliser är inte dumma de kan nog lägga ihop två och två. tom ända upp till 160. Jävlas man med dem kan de jävlas tillbaka med omständigheterna. Gissa vilken domstolarna litar mest på?!?

Tråkigt med kortet men den som är med i leken får leken tåla.

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
v-g skrev:
Skönt om man blåljuger polisen rakt upp i ansiktet när man åker fast nästa gång. I små hålor finns sällan många poliser så sannorlikheten att det är samma är stor.

Sen kan man ju säga som jag alltid gör. Poliser är inte dumma de kan nog lägga ihop två och två. tom ända upp till 160. Jävlas man med dem kan de jävlas tillbaka med omständigheterna. Gissa vilken domstolarna litar mest på?!?

Tråkigt med kortet men den som är med i leken får leken tåla.

Domstolen litar på poliserna men det hjälper inte ett skit om de inte har bevis.
De kan alldrig säga att det såg ansiktet på föraren om de blir omkörda av någon som ligge i 160 km/h

Jag har haft dem på besök här angående någon hade kört min hoj på bakhjulet och kört ifrån dem osv.
Självklart så visste inte jag vem denna någon var eftersom jag ofta lånar ut hojen + att den hade varit till salu en längre tid och många hade provkört den.

Man behöver inte ens neka. Skit i att svara på polisens frågor.
Kan de inte bevisa något är du oskyldig.

Sen får du behålla körkortet till efter rättegången och det är fan värt mycket bara det (om man mot förmodan åker fast).

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -99
Man behöver inte ens neka. Skit i att svara på polisens frågor

Du menar att du står som ett fån utan att säga nått??
lättare att säga emot da.. så sticker dom fortare..

eller ja vet inte.. har aldrig haft dom på besök.. eller jo men inte för hojen.. de va crossen..

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Kfc skrev:
Man behöver inte ens neka. Skit i att svara på polisens frågor

Du menar att du står som ett fån utan att säga nått??
lättare att säga emot da.. så sticker dom fortare..

eller ja vet inte.. har aldrig haft dom på besök.. eller jo men inte för hojen.. de va crossen..

Jag har suttit i förhör för trafik brott.
De förhörde mig och en vän samtidigt och ja sa svarade bara polisen såhär:
-Jag har inte brytit mot någon lag och jag behöver inte svara på dina frågor.

Självklart blir snuten sur men det är bättre att inte säga något än att du och din polare säger olika saker (som det kanske kunde blivit i mitt fall).

Så man kan stå som ett fån och inte säga något men det bästa är väl att neka, eller svara att man inte behöver svara på deras frågor.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Eller så är det vänsterarmen, men vad vet jag :p

Tråkigt med kortet.... men det kommer tillbaka iaf...

//jaG

Emmi skrev:
Upp till Jönköping och köra? JSM ska köra en sväng på lördag, häng på oss!

Förresten, Zeal, din avatar... en sån panter har Zeb_Macahan tatuerad på högerarmen...:fakta

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha