Körkortet rykt redan på premieren

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
Fenriz skrev:
gixxermf - hur var historien den 4:e gången? hade dom bra bevis?
bara så vi andra inte gör samma grej i tron att vi har nån chans :)

jag åkte på bakhjulet på genomfarten i motala och snutarna hade sett mig från en tvärgata och när jag stanna för rött vid nästa trafikljus så hörde jag hur en bil tvärnitade och en snut flög ut och tog tag i armen på mig... i rätten hade jag 2 poliser som vittnade mot mig... och dom lysnade mer på snutarna än på mig...

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Bingo skrev:
Du får det att låta som om det finns någon form av ömsesidighet här. Men jag har aldrig bett att få vara med i trafikpolisens löjliga lek.

Klart det inte finns.

Deras löjliga lek? Vem körde för fort egentligen? Det är ju deras jobb att se till så att inte folk gör så.

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 1000 k7
Fenriz skrev:
gixxermf - hur var historien den 4:e gången? hade dom bra bevis?
bara så vi andra inte gör samma grej i tron att vi har nån chans :)

man ska alltid neka det kostar inget

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Honda cbr 954RR -03
okey, dom tog dig på bar gärning.
kanske inte så stor chans att dom tror på dig emot 2 poliser i domstol då :(

Om man nu e tagen på bar gärning kanske de e smart att erkänna om dom kommer me nåt bra förslag, som att tex. att dom skiter i att man försökte smita...

Fast jag gissar på att dom inte kommer me sånna förslag när dom väl har en på bar gärning. förslag e väl bara för att försöka få en till o erkänna när dom inte har bevis.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Slit loss skylten om ni ändå tänker smita!!

Fan, skulle aldrig ha skylten på en vrålmaskin... Iallafall inte om jag visste att jag skulle tänja hastighetsgränserna.... =)

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
erkänn aldrig!!! du kan alltid erkänna senare under processen. Värt att tänka på tills nästa gång,

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Skorpan skrev:
dom kan aldrig bevisa att det var du som körde så länge dom inte tar dej på bar gärning,så det var lite korkat o erkänna :fakta

Man lär sig förhoppningsvis av sina misstag, och om inte, så lär sig andra av hans. :fakta

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag har inte hörttalas om ett videosystem med sån upplösning!!!!
Vet någon hur det funkar eller vad det är för system dom har?

Om en civilsnut springer fram och griper tag i dej så ge han en snyting - efteråt kan du be om "ursäkt" och säga att du trodde det var ett rånförsök ;)
(fast risken finns att dom kör dig till station i en piketbuss, stoppar en hink över huvudet på dig och slår på den med batongerna) :(

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Har för mig att min körskoläreare sa att man är alltid oskyldig tills motsatsen är bevisad, förutom vid trafikbrott då är det tvärt om!?

Låter lite konstigt när jag tänker på det, men stämmer det?

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Du ber om att få vara med i leken varje gång du bryter mot en trafikregel!
Bingo skrev:
Du får det att låta som om det finns någon form av ömsesidighet här. Men jag har aldrig bett att få vara med i trafikpolisens löjliga lek.

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
jävligt tråkigt att vara av med styrlappen! lider med dig!
men det är fan en mäktig känsla att vrida på rullen när det börjar blinka!!! det skall du ha feta creds för!!!!

//Mcbudet

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Marcus skrev:
Tråkigt, på premiären och allt. :(

Hörrnini andra som säger att det är korkat och osmart att erkänna, det kanske inte alltid är så lätt när man har polisen hemma hos sig. Jag kan själv drabbas av "uniformsnoja" och bli lite underlåten inför poliser, då kan det vara svårt att ljuga dem rätt upp i ansiktet, trots att man vet att man ska blåneka. Det är väl en träningssak helt enkelt! ;)
hoppas att du är vältränad polislögnare då.....

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
mustic skrev:
ta inte illa upp men hur smart är det och köra 160+ på premieren..
visst alla vill testa men.... :hej

"visst alla vill testa men" .........hehe, va fan! ....han hade ju precis petat i 2:an ju ! :fakta

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
Blev av med min lapp förra våren, efter ett mycket tveksamt ingripande av polisen. Efter ett knappt år av juridik och turer fram och tillbaks ligger det hela hos hovrätten efter överklagan av tingsrättens dom. Fått oerhört proffsig hjälp av Trafikjuristen som jag ringde direkt efter att det hänt, trevlig och kunnig.
Det som är absolut viktigast om du blir stoppad och tycker att något verkar tveksamt kring polisernas mätning, alt. ser en chans att komma undan, är att neka på platsen samt att inte ge poliserna någon information om varför du nekar. De tvekar inte en sekund att "justera" rapporten för att komma runt eventuella felaktigheter. I mitt fall skrev de helt andra referenspunkter för mätningen än vad de sa till mig, bara för att jag hävdade att de inte skulle hålla i rätten.

Så ge inte någon gratisammunition till Farbror Blå om du tvivlar på att allt gått rätt till. Läs på vad som gäller för respektive mätmetod på trafikjuristen.se, där finns RPS föreskrifter för hastighetsövervakning mm

Känner man sig däremot skyldig och inte ser nån väg ut får man väl ta sitt straff, kan var skönt att slippa allt juridiskt tjafs. Vi hade flera starka bevis för att det inte gått rätt till, trots det dömde tingrätten mot mig utan att ens kommentera våra anmärkningar. Trafikjuristen blev jävligt upprörd och tvekade inte på att överklaga, nu får vi se om vi får prövningstillstånd i hovrätten.
Hur det än går så har det varit jävligt intressant att fullfölja det hela, det kommer en flertal dolda "hot" från både Länsstyrelse och åklagare för att man ska erkänna eller skicka in bevis och annat i förtid, så de kan förenkla sin hantering. Hade jag inte haft en jurist att bolla allt med hade man nog vikt ner sig för länge sen.

Ut och kör och stå på er om ni är tveksamma!! :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

A.C skrev:
Hur kunde du få 4000:- i böter?????

Det vill jag med veta. Det ligger en spärr på 2500kr ju.

750RR

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Re: Re: Körkortet rykt redan på premieren

maverick_750rr skrev:
Det vill jag med veta. Det ligger en spärr på 2500kr ju.

750RR

Jag har nu fått min dom och de blev absolut inte som snutarna sa till mig när de var hemma hos mig. Det blev 4 månader utan lappen och 2000kr i böter. Jag fick intyg från min chef att jag var tvungen att ha körkort i tjänsten men det tog länstyrelsen ingen hänsyn till för de ansåg att detta var ett allt för grovt brott.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha