Körkortet rykt redan på premieren

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Re: Körde oxå ifrån snute..

mrgsxr skrev:
Jag körde oxå ifrån snuten i dagarna. Faktum är att jag hade ingen lust till det men efter kraftigt övervägande så tänkte jag att jag hade kört i över 200 på motorvägen o hade ingen aning när dom kollade mig(civilbil)! Det kunde ha varit allt ifrån 100km/ upp till över 200! Enda tanken var att shit körkortet borta hela sommaren osv! Sedan så hade jag fått fortkörningsböter några år tidigare tidigare och då så var polisen så jävla otrevliga skrek o hotade som idioter! Så jag tänkte va fan då ska dom oxå få tillbaka lite o jobba. Faktum är hade dom inte varit så otrevliga förra gången hade jag nog stannat! Behandlade mig som värsta bankrånaren. Alldrig varit med om en olycka me mc o haft kortet i åtskilliga år. Känner mig faktiskt lite illa till mods o undrar när dom kommer o knackar på dörren. Men känner att jag måste ljuga som fan eller säga inget! Synd att det blev som det blev: Nån som vet vad man får om skylten är typ skitig i mitten så att ett par bokstäver inte syns, måste den hållas ren under alla tidpunkter??

Gött o höra att du körde ifrån dem.... Kommer de hem till dig så ä du ju bara o neka, de har ju jag lärt mig nu. Synd att man ska behöva bli av med kortet innnan man fattar de bara. Men om du nu mot förmodan blir av med kortet iaf kan du ju alltid vara med oss andra körkortslösa o dricka öl :öl
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
men skitig skylt då?

Hur e det om man tilverkar en skitrand precis där däcket går! Som om man har kört i typ sfalt eller nåt så vissza bokstäver inte syns? Böter på det oxå? Nån som e insatt?
 

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrland
Hoj
Jo
sumpa skrev:
Om man nekar och sedan ändrar sig och berättar sanningen, kan man inte åka dit på typ "mened" eller nåt sånt? Alltså att ljuga en polis upp i ansiktet är väl rent juridiskt ett brott?

(Någon som vet vad som händer ifall man åker hoj med endast B-kort och åker dit i en rutinkontroll, blir det bara varning då eller drar dom in B-kortet? Blir jag av med övningskörningstillståndet (för MCn), och isåfall, hur länge tar det innan jag får börja övningsköra MC igen?)

Tror det är 700 eller 800 i böter.
Dessutom så lär man slippa körkortsindragning vid fortkörning eftersom man inte har körkortsbehörighet för det man kört, och därmed får man behålla B-kortet!!! Det låter sjukt men det lär finnas folk i Malå som praktiserar detta!
Och för det andra så behöver man ju inte stanna den andra gången heller och då blir det helt gratis!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top