Kört hoj igen - En skräckhistoria

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Teddy skrev:
Hi hi, det tror jag också. Kärlek börjar alltid med bråk. Och de där 94 kilona kan lätt bantas ner till dryga 80. Vad man ska med så där mycket muskler till har fortfarande inget något riktigt bra svar på. Lämna gymet och kom ut i solen istället.
Tackar tackar, nu ska det bara tannas lite inför strandsäsongen.....
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Läste igenom inlägget som lades upp i samband med din krasch! Du blev ju rejält tilltuffsad om man säger så. Skoj o höra att du är på hoj igen men jag undrar hur det är med skadorna idag? Är du helt återställd eller??
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Svane skrev:
Läste igenom inlägget som lades upp i samband med din krasch! Du blev ju rejält tilltuffsad om man säger så. Skoj o höra att du är på hoj igen men jag undrar hur det är med skadorna idag? Är du helt återställd eller??
Nja, det är väl synd att säga. Hoppas att det ska bli lättare att röra sig när allt järnskrot opereras ur högerbenet våren 2005, iallafall. Fast ingenting blir ju som det var efter en sådan här smäll, varken fysiskt eller psykiskt. Lite svårt att förklara för den som inte råkat ut för något liknande, dock.
 

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Ort
$kå|\|e
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
valmers skrev:
Nja, det är väl synd att säga. Hoppas att det ska bli lättare att röra sig när allt järnskrot opereras ur högerbenet våren 2005, iallafall. Fast ingenting blir ju som det var efter en sådan här smäll, varken fysiskt eller psykiskt. Lite svårt att förklara för den som inte råkat ut för något liknande, dock.

OK, jo det kan jag tänka mig. Hoppas det går bra med både tillfrisknandet o hojandet!! :tummenupp
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Valmers! Om du kommer på hur man gör för att sluta vara likstel på hojen efter en krasch, så tala gärna om det för mig. Jag sitter som om någon har doppat mig i betong. Min morsa skulle köra ifrån mig på sin Shadow 750 för tillfället. Jag funderar på att ta livet av mig, alternativt konvertera till datanörd. HJÄLP MIG!
 
Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
valmers skrev:
Nja, det är väl synd att säga. Hoppas att det ska bli lättare att röra sig när allt järnskrot opereras ur högerbenet våren 2005, iallafall. Fast ingenting blir ju som det var efter en sådan här smäll, varken fysiskt eller psykiskt. Lite svårt att förklara för den som inte råkat ut för något liknande, dock.
Jag var väl inne å kladdade i din krash-tråd okså om jag inte minns fel, och ja det blir lättare utan skrot i benet, och som du säger det blir ändå inte som förr.
Psykist är det tidvis påfrästande, men man får också en annan syn på vardagsliga bagateller, dom har nu mera en tendens till att bli just det, bagateller.
En enklare syn på saker, helt enkelt.
Detta är dock mina personliga slutsattser och inte dermed sagt att det blir så för dig
 

748r

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ducati 748R
frankof skrev:
Jag var väl inne å kladdade i din krash-tråd okså om jag inte minns fel, och ja det blir lättare utan skrot i benet, och som du säger det blir ändå inte som förr.
Psykist är det tidvis påfrästande, men man får också en annan syn på vardagsliga bagateller, dom har nu mera en tendens till att bli just det, bagateller.
En enklare syn på saker, helt enkelt.
Detta är dock mina personliga slutsattser och inte dermed sagt att det blir så för dig

Jag kan bara hålla med dig. Man får en helt annan syn på det mesta efter det hänt något sånt. Har själv varit borta från hojåkandet i 2 månader efter min klotning. Och får nog vänta en till innan jag tränat upp musklerna i axeln. Sen får man se hur det känns... :va
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Bara för att röra mig lite OT.
Ni skulle sett minen på mc-handlaren när jag efter min träff med stadsbussen några veckor senare kommer in med kryckor och hoffmanställning och provsitter lite hojer. :D

P.s. glömde i förra inlägget, fortsätt kämpa "valmers" det kan bara bli bättre :yoparty
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Macho Woman skrev:
Valmers! Om du kommer på hur man gör för att sluta vara likstel på hojen efter en krasch, så tala gärna om det för mig. Jag sitter som om någon har doppat mig i betong. Min morsa skulle köra ifrån mig på sin Shadow 750 för tillfället. Jag funderar på att ta livet av mig, alternativt konvertera till datanörd. HJÄLP MIG!

:7peta Du verkar ha kvalifikationerna till att kunna konvertera till datanörd
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Macho Woman skrev:
Valmers! Om du kommer på hur man gör för att sluta vara likstel på hojen efter en krasch, så tala gärna om det för mig. Jag sitter som om någon har doppat mig i betong. Min morsa skulle köra ifrån mig på sin Shadow 750 för tillfället. Jag funderar på att ta livet av mig, alternativt konvertera till datanörd. HJÄLP MIG!
Fråga inte mig, jag är långsammare än GSXR1100R just nu. The bottom is nådd.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
valmers skrev:
Fråga inte mig, jag är långsammare än GSXR1100R just nu. The bottom is nådd.
Då är du ju snabbare än mig iaf.
Jag tror du nådde bottom när du tyckte en VTR 1000 F var bångstyrig i en annan tråd. T.o.m. min mor kan köra den. :D
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det är bara släppa loss. Det går bättre för varje vurpa! Ut på banan igen och gasa så lossnar det garanterat!

Macho Woman skrev:
Valmers! Om du kommer på hur man gör för att sluta vara likstel på hojen efter en krasch, så tala gärna om det för mig. Jag sitter som om någon har doppat mig i betong. Min morsa skulle köra ifrån mig på sin Shadow 750 för tillfället. Jag funderar på att ta livet av mig, alternativt konvertera till datanörd. HJÄLP MIG!
 

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprillia Mana -08
valmers skrev:
Fråga inte mig, jag är långsammare än GSXR1100R just nu. The bottom is nådd.


Enda fördelen (om det nu kan räknas som fördel) är att du kan sitta och skryta och förklara för alla andra som flänger runt på banan HUR man ska göra, samt berätta att du VAR mycket bättre när du höll på. Att du nu tyvärr inte kan köra lika aktivt längre kan ju inte du hjälpa :huvet

Har hämtat hem Duccen från service, men inte vågat köra den än. En idé är att vi köper var sin scoter och far runt i Viken och skrämmer slag på panschisarna här omkring :yoparty Snacka om coolt :D
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu funkar luft- och avgasregleringsventilerna som de ska igen. Ska försöka mig på att varva ur skiten ikväll. Tveksamt om jag törs.... :död
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Nu funkar luft- och avgasregleringsventilerna som de ska igen. Ska försöka mig på att varva ur skiten ikväll. Tveksamt om jag törs.... :död

Ska till karlstad på onsdag.Ska jag komma förbi och sota ur den för dig gubbe.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Don Quixote skrev:
Det är bara släppa loss. Det går bättre för varje vurpa! Ut på banan igen och gasa så lossnar det garanterat!

Det tror du? Jag har funderat på det också, men tiden fram tills dess är gruvligt pinsam... Jag vågar knappt köra laglig hastighet på gata som det är nu.
 

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Jag o polaren klotade i samma kurva förra veckan...inga allvarliga skador men det känns psykologiskt...bästa e att bara köra köra köra...men jag kan fortfarande
få lätt panik när jag ser hur skrap kurvan blir runt krönet och rullgrusets ständiga närvaro...Ush
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top