K1200S snabbare än R1

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Sen har väl aldrig R1 varit snabb 0-100 eller på 402 meter.
Där är ju till och med Suzuki RF900 snabbare än R1. TL1000s var även den snabbare(2.8s 0-100).

Det bästa med BMW:n verkar vara den justerbara fjädringen. Skön vid touring, hård då man svänger av på kurviga,släta vägar. Detta bord finnas på mer hojar.

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
BMW K1300S
Detta kan man läsa på www.webbikeworld.com

"The new K1200R lapped the Jerez race circuit recently nearly as fast as a World Superbike at 1:50.5, only about 2 seconds off the WSBK pace."

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
BMW K1300S
Äntligen..

Idag så startade jag min maskin för första gången...

Man blev ju inte alls sugen på att dra en repa..
Bara hoppas att värmen som skall komma till helgen tar bort all snö och is på vägarna..

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
nicke30 skrev:
Detta kan man läsa på www.webbikeworld.com

"The new K1200R lapped the Jerez race circuit recently nearly as fast as a World Superbike at 1:50.5, only about 2 seconds off the WSBK pace."

Tja, det låter ju bra. Ända tills man tänker på att WSBK inte har körts på Jerez sedan 1990, och det är dåtidens varvrekord som BMW:n jämförs med.

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
nicke30 skrev:
Idag så startade jag min maskin för första gången...

Man blev ju inte alls sugen på att dra en repa..
Bara hoppas att värmen som skall komma till helgen tar bort all snö och is på vägarna..

Sitter det ingen väg-fön på alla BMW :confused: :rolleyes: Annars finns det säkert som tillbehör. Kolla i katalogen efter masserande ryggstöd.

Nej, skämt åsido. Nice bike!

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
McB skrev:
Tja, det låter ju bra. Ända tills man tänker på att WSBK inte har körts på Jerez sedan 1990, och det är dåtidens varvrekord som BMW:n jämförs med.
Komiskt värre.
Å andra sidan är det ju inte BMW själva som larvar sig, de vet väl vad de byggt.
Och sportigare BMW hoj var det länge sedan de hade, det kan jag ge den, men det är fasen en bit till WSB hojar än.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
McB skrev:
Ok, betyder det att BMW:n är knappt två sekunder efter en kittad GPZ900 :va

Coola Ola

Guest
McB skrev:

Hittade inte från förra säsongen men 2003 tog Kenny Roberts pole position med 1:46 nånting och med tanke på BMWns vikt och storlek är 1:50 klart imponerande.

-edit- iofs kanske det regnade då för Rossi tog pole med 1:40 nånting förra året.

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Coola Ola skrev:
Hittade inte från förra säsongen men 2003 tog Kenny Roberts pole position med 1:46 nånting och med tanke på BMWns vikt och storlek är 1:50 klart imponerande.

-edit- iofs kanske det regnade då för Rossi tog pole med 1:40 nånting förra året.

Japp, det regnade också under första kvalet 2004, men inte under andra passet. Varvrekordet ligger på 1.40 någonting, satt av Rossi. Nu ska man kanske inte jämföra MotoGP- och WSBK-tider, men några 10 sekunder skiljer det inte.

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
BMW K1300S
K1200S klår Hayabusa

I senaste numret av MCN kan man läsa att BMW:n klår Hayabusa och ZX-12R, man skulle fått tag på ett nummer för att läsa.

Ingen som har det?

3635471.jpeg

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Men seriöst... din hoj klår dittan o dattan. Vem bryr sig ?!? De flesta här VET att BMW tillhör ångloks maffian och blir ifrånsmiskad istort sett överallt.

D e lungt nu, vi vet att du e ny här o e stolt över din bmw! :pannkyss

Pös o Glad Påsk :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Nicko@K.A.P skrev:
De flesta här VET att BMW tillhör ångloks maffian och blir ifrånsmiskad istort sett överallt.
Vaddå vet? Jag tycker det verkar ganska klart att K1200S är en grymt snabb hoj. Personligen skulle jag inte säga nej till en K1200R, den ser grym ut.

Jag tycker den rådande attityden, att man man måste ogilla BMW-hojar om man ska vara en jätteball outlaw-sporthojare, är oerhört tröttsam.

Mr Frei

Malaka
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
R1
nicke30 skrev:
I senaste numret av MCN kan man läsa att BMW:n klår Hayabusa och ZX-12R, man skulle fått tag på ett nummer för att läsa.

Ingen som har det?

3635471.jpeg

jo jag har ett. ÖNSKETÄNKANDE.
Och du jag har kört bägge och kom fram till att BMWn är en touring-hoj :arsele
Inte en chans att den rastar nån utav dem nämnda hojarna. :mad:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
sgtpepper skrev:
Vaddå vet? Jag tycker det verkar ganska klart att K1200S är en grymt snabb hoj. Personligen skulle jag inte säga nej till en K1200R, den ser grym ut.

Jag tycker den rådande attityden, att man man måste ogilla BMW-hojar om man ska vara en jätteball outlaw-sporthojare, är oerhört tröttsam.
Håller med dig. Inte lika många som klagar på en BMW bil här utan dom blir snarare lite helgonförklarade.

Får snart min nya BMW 325:a och ska kolla om inte en K1200S skulle matcha på uppfaren. Tycker den är skitsnygg (trots apröven). Ny auspuffanlage utan katalysatorn kommer att hotta up den ytterligare.

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
BMW K1300S
Nicko@K.A.P skrev:
Men seriöst... din hoj klår dittan o dattan. Vem bryr sig ?!? De flesta här VET att BMW tillhör ångloks maffian och blir ifrånsmiskad istort sett överallt.

Lite rädd för att bli från åkt av en gubbräser kanske?

Och eftersom jag har en K1200S så är det väl inte så konstigt att det är just en sån hoj jag söker information om på nätet eller???

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nicko@K.A.P skrev:

..men seriöst så visar du bara hur löjlig du är med ett sånt inlägg, lilla 'bubben'. :pannkyss

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept