K8 Stulen!

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Min hoj har blivit stulen natten till tisdag i Ängelholm!! :huvet De bröt upp garaget och antagligen visste vad de leta efter! :(

Specifikationer:

Reg Nr: GKP838

Suzuki gsxr 1000 k8
Blå-vit
Blåa fälgar
Yoshimura halvsystem trioval japan (kolfiber)
Pc5
Suzuki tankskydd carbon look
Cleassons klistermärke på framskärmen

Hojen har gått 50 mil och köptes sprillans ny från Cleassons i Bromölla.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!! Mobilen är dock sönder så skicka ett PM!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Shit asså, det verkar ju vara rena rama industrin där nere att hitta och stjäla bågar! Någonstans i Europa finns det någon som tjänar fett på det här!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
alltså herregud . detta måste ju vara prio ett på polisen lista . kostar ju försäkringsbolagen en massa pengar ju . fattar inte att dom inte lägger ner mer energi på detta ..

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Nej
Jäklar vad trist. Lider med dig.

Man blir riktigt förbanad när man läser hur många motorcyklar det stjäls här i Skåne. Undrar hur man ska förvara sin mc så man får ha den ifred egentligen, i garage verkar inte hindra dem.....

Ska hålla ögonen öppna efter den.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Beklagar stölden av din motorcykel. Det blir nog näst intill omöjligt att hitta ett objekt med de få mil du hade. Kan du styrka dem till försäkringsbolaget?

Det är helt sjukt vad det försvinner många motorcyklar här i Skåne. Man tycker ju att stölderna borde hamna högre upp i prioritet, men jag tror inte så är fallet. När man rapporterat ett inbrott hos Polisen verkar de närmast uppgivna. Då inser man rätt fort att det är mer en formalitet än något annat. Vi får ta smällen via våra försäkringspremier. Polisen räknar kallt med det.

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Hoj
Hornet 600 -06
Det är bara att beklaga. Jäkla trist start på säsongen.

Det är ju så sjukt, finns det några hojjar kvar snart? Med tanke på hur många man läser om här som blir av med sina i Skåne och tänker att det är väldigt många som blir av med sina utan att posta en tråd här så undrar men hur många som har stulits, utan att polisen verakar ha kommit fram till så mycket.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vafan är det som händer i Skåne?
Varje gång man ser en tråd om stulen hoj så är det i Skåne!

Som Swedie säger så är det nån som jobbar ordentligt med detta!

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Vad beror det på?
Är det närheten till gränsen och att de skeppas ut ur landet?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Trist, verkligen. Men, som sagts, vad händer i Skåne?

Det vore intressant att veta hur de stulna hojarna förvarats och vilka skydd/lås de hade vid stölden, mest för att se vad som inte hindrar stöld.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag föreslår att någon sammanställer alla hojar här från forumet som stulits i år i Skåne och skickar detta till polismyndigheten och lokala politiker. Det kanske går att få lite fokus på detta om det serveras dem rakt i händerna.
Om det inte går att få gehör så har ju iallafall ett försök gjorts.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Om det nu är som vi tror att de "skeppas" söderut så skulle jag vilja trycka lite på att lägga krut vid tullen istället för att bara jäcka ner på poliserna "som ändå bara jagar fortkörare"......

Vad tror ni skulle göra mest nytta, 100 poliser som jagar sjyvar, eller 100 tulltjänstemän som kollar utgående transporter vid landets gränser???

Tänk er vad lätt att hitta en rufflare som är på väg söderut med att par fina bågar, ge han strafflättnad om han talar om vart han fick dom ifrån, osv!!!

Klart å betart!

För övrigt, lider med er som blir av med er ögonsten. Det måste vara ett helvete!

Last edited:

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Ängelholm, min gamla hemstad... Lider med dig, hoppas hojen kommer tillrätta! Stod den i centrum eller?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag tror på sambandet desto färre människor som vet vad man har desto mindre är chansen att något blir stulet. Inga lås, startspärrar eller larm i världen är effektiva nog mot stölder. De endast försvårar.

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Det känns skit! 5 gånger har jag kör den! precis satt på nytt system kommer ner till garaget och ska tvätta av den så har dom brutit upp dörren och snott hojen, dom visste precis vad dom var ute efter. Garaget var låst hade skivlås och det vanliga styrlåset ska man behöva ta upp hojen till lägenheten?

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
Min CBR-08 försvann oxså ur garaget, har snackat med lokala polisen och även fört samtal med f-bolaget. De säger samma sak, vi ska lägga de resurser vi har på att hitta din mc. Frågan man vilka resurser så får man en lust att det är bara snack.
F-bolagen verkar mera ointresserad att mc kommer tillbaka. Får samma mantra av de hela tiden, vi kommer lösa in din mc....

Beklagar och lider med dig, en extremt tråkig början på säsongen.

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Vafan är det som händer i Skåne?
Varje gång man ser en tråd om stulen hoj så är det i Skåne!

Som Swedie säger så är det nån som jobbar ordentligt med detta!

Håller med i klagokören !!!

Ang jobbar ordentligt - de verkar i alla fall som att de typer som utför dessa illdåd jobbar rationellt... :näsblod
Det kan inte va så att de piper över bron söderut diRecT och att det är därav som Skåne är så hårt drabbat :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag föreslår att någon sammanställer alla hojar här från forumet som stulits i år i Skåne och skickar detta till polismyndigheten och lokala politiker. Det kanske går att få lite fokus på detta om det serveras dem rakt i händerna.
Om det inte går att få gehör så har ju iallafall ett försök gjorts.

Bra idé.

För att göra det enkelt skulle man kunna starta en ny tråd där folk får fylla in uppgifter om den stulna motorcykeln. Förslagsvis märke, modell, reg.nummer samt ramnummer.

Den här listan skulle sedan även kunna användas av spekulanter som är ute och tittar på begagnade objekt till salu.

Fyller två syften på en och samma gång :tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...