Kalla fakta - Granskar polisjakt, 18/4 21:30 TV4

Status
Ej öppen för fler svar.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Du..sketna 5% till den som köper en literknarr åt en körkortslös 22 åring ? Skulle nog satt 50% där...

Bra. Nu börjar vi komma nån vart. Men det är fortfarande Göstas fel. Mest.

Förtydligande 1; Mina åsikter håller jag för mig själv i det här fallet. Jag är enbart förmedlare av den frustration bland SH-pöbeln som finns och ville göra en sammanställning av tillgängliga SH-fakta. Varken mer eller mindre.

Förtydligande 2; SH-fakta skiljer sig ganska markant från annan fakta på det sättet att den grundar sig nästan uteslutande på vad vederbörande läst i andra trådar här på SH och har nödvändigtvis ingen bäring mot verkligheten - alls.

PoK

KK

Last edited:

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Tycker det är lite dumt att gnälla på att farsan köpt en literklubba åt sonen då dom faktist säger i inslaget att han kör på bana. är väl förfan inte farsans fel att ungen använder hojen på gatan med? hur mycket makt hade era päron över er när ni var 22år?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Om syftet endast var bankörning fanns det inga motiv att ställa hojen på farsan. Det är min uppfattning. Givetvis skulle hojen rastas på gata, och det visste farsan då han stod på trafikförsäkringen.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Undra hur många andra som hinner bli rövknullade när de skickar ut 25 polisenheter / 50 poliser för att rädda ditt redan uppkörda rövhål:)

Ruskigt dum fråga!
Men du är väl också inne på att poliser inte får bryta nÅgon lag när de tänker förhindra brott!
Bättre att avskaffa hela rättsväsendet då och låta var man klara sig själv :pucko

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Om syftet endast var bankörning fanns det inga motiv att ställa hojen på farsan. Det är min uppfattning. Givetvis skulle hojen rastas på gata, och det visste farsan då han stod på trafikförsäkringen.

men sluta gissa så jävla mkt. farsan kanske använde hojen också. jag säger INTE att det är så men sluta ha så förbannat mycke förutfattade meningar om allt.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Ruskigt dum fråga!
Men du är väl också inne på att poliser inte får bryta nÅgon lag när de tänker förhindra brott!
Bättre att avskaffa hela rättsväsendet då och låta var man klara sig själv :pucko

dom har all rätt att bryta mot regelverket när så situvationen så kräver, detta var inte Bin Laden dom jagade först och främst.
Dom hade chans att knycka nycklarna från honom inne i stan..då påstår dom att dom inte vågade går ur bilen..2 stora starka svenska poliser..inte vågade gå ut ur bilen ??

polis helikoptern var i luften, dom kunde ha använd denna till att följa hojen och plocka honom när skiten stannat för 17 liter soppa räcker inte långt i dom farterna hojen var uppe i.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
men sluta gissa så jävla mkt. farsan kanske använde hojen också. jag säger INTE att det är så men sluta ha så förbannat mycke förutfattade meningar om allt.

Vakna!

Detta är SportHoj.com. Hela forat skulle behöva stänga ganska snart om vi förbjöd löst tyckande, fördomar, ogrundade åsikter och förutfattade meningar...:glömdet

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Klart det finns en uppsjö med förklaringar varför man ställer en sporthoj på farsgubben, den ena troligare än den andra. Skenförsäkrng är alltid ett känsligt ämne för många, och har så varit de tio sista åren. Men de som har varit med ett tag brukar ha hört de flesta bortförklaringarna...
:)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Tycker det är lite dumt att gnälla på att farsan köpt en literklubba åt sonen då dom faktist säger i inslaget att han kör på bana. är väl förfan inte farsans fel att ungen använder hojen på gatan med? hur mycket makt hade era päron över er när ni var 22år?

Ha ha..du menar då att.."farsan visste ju inte att gossen brände runt på den där på kvällar och nätter" ....? Fat chance...

Sen menar du väl tvärtom...dvs hur mycket makt vi hade över päronen när vi var 22. Tjaa...min makt var ung så stor att jag kunde tjata till mig en bostadsrätt i innerstan och finansiering av ehummm "studier" utomlands ett tag....Någon sporthoj som går i 285 blås skulle jag nog aldrig lyckas klämma ur de...Ville jag ha hoj, fick jag fixa pengar till den själv vilket i praktiken tog död på iden och kanske höll mig vid liv tills jag fick lite ordning på vissa bitar i min personlighet...

Vad var det killens mamma sa om hans syn på hoj...fart, självkänsla (? minns inte riktigt) osv. Just det här med "självkänslan" är nog en bra anledning till att skaffa en skitsnabb hoj för sitt barn...Go figure..

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1

Älta och dylika hålor på denna sida av stan är inte så stor...chansen att man stöter på någon som känner / känner till familjen / killen är rätt stor...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Klart det finns en uppsjö med förklaringar varför man ställer en sporthoj på farsgubben, den ena troligare än den andra. Skenförsäkrng är alltid ett känsligt ämne för många, och har så varit de tio sista åren. Men de som har varit med ett tag brukar ha hört de flesta bortförklaringarna...
:)

Frågan är om den ens var försäkrad...varför försäkra ett banjärn ?

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Det har ingen betydelse vem som köpte hojjen eller vem den stog på. Det är så mycket skenförsäkringar så ska man skylla på pappersägaren så fort det händer något?

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Hej,
Det där med att filmen från helikoptern inte finns, tror inte jag på,Filmer en polisbil, filmer säkert annat följande i luften oxå!
Tror sen för egen del att fler trafikpoliser är lösningen....Syns fler är fler försiktiga,
och de som inte följer trafikens regler, får ju ta konsekvenserna av sitt handlande
precis som vilken överträdare som helst.. bankrånare (kan bli skjuten) Terrorist (Bli hängd)
pedofil jävul (fängelse och rövknull) osv.. Likaså en gatsmart i 270km, (kan och vill troligen råka illa ut) På värsta tänkbara sätt!...:tuttar

Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Utan nyklar och ett lås så blir det inte mycket kört! Man har ansvar för sina avkommor:krama även vid 22
om de nu inte fattar sitt eget bästa.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Det har ingen betydelse vem som köpte hojjen eller vem den stog på. Det är så mycket skenförsäkringar så ska man skylla på pappersägaren så fort det händer något?

Så enkelt är det inte. Köper man en literklubba för sin körkortslöse 22 årige son har man en del av ansvaret för vad han gör på denna hoj. Det är rätt fucked upp...eller tillräckligt för att man sen inte ska kasta sten i glashus och anklaga andra för kasst omdöme...

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Hej,
Det där med att filmen från helikoptern inte finns, tror inte jag på,Filmer en polisbil, filmer säkert annat följande i luften oxå!
Tror sen för egen del att fler trafikpoliser är lösningen....Syns fler är fler försiktiga,
och de som inte följer trafikens regler, får ju ta konsekvenserna av sitt handlande
precis som vilken överträdare som helst.. bankrånare (kan bli skjuten) Terrorist (Bli hängd)
pedofil jävul (fängelse och rövknull) osv.. Likaså en gatsmart i 270km, (kan och vill troligen råka illa ut) På värsta tänkbara sätt!...:tuttar

Vi behöver väl knappast fler poliser i trafiken? Enligt mig satsar dom redan för mycket på trafikbrott.
Jag skulle vilja ha fler patrullerande poliser på våra gator, man ser aldrig en polis som är ute o går längre. Om dom syns på stan, i parker etc etc skulle nog många fler VIDRIGA brott bli bra mycket färre! Men det är en helt annan diskussion.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
En sak som jag reagerade på men inte har belägg för då jag inte var där, tjejen säger att hon såg och HÖRDE helikoptern, för att du ska HÖRA helikoptern när du sitter på en hoj i 200+ så ska den vara ruskigt nära, vi pratar inte om några 300 meter inte.
Jag har dessutom pratat med andra som såg helikoptern och alla säger att den flög lågt, väldigt lågt!
Så inte behövs det någon bil för att stressa någon när man har en helikopter...
Men vad vet väl jag, jag åker alltid i 50 och tar tunnelbanan när jag har bråttom! (Ironi)

Fredrik

Å andra sidan hävdade hon oxå att hon pratade med C strax innan tunneln..
De hade diskuterat vad de skulle göra eftersom han var så rädd för helikoptern och hon hade sagt att kör ner i tunneln så kanske vi kan springa...
Detta i långt över 100km/h..
Det är väl stört omöjligt oavsett hur bra comsystem man har mellan hjälmarna...

Edit: Det är självklart tragiskt att utgången av denna MC-färd blev som det blev..
Ingen ska behöva dö för att de tar korkade beslut i "stridens hetta"

Men samtidigt anser jag inte att det ska vara fritt fram för alla att köra så fort som de själv behagar bara för att nä men polisen får inte jaga för jag kanske kan bli skadad...

Men som sagt innan.. Tragsikt med utgången oavsett vilka beslut han fattade...

Last edited:

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Så enkelt är det inte. Köper man en literklubba för sin körkortslöse 22 årige son har man en del av ansvaret för vad han gör på denna hoj. Det är rätt fucked upp...eller tillräckligt för att man sen inte ska kasta sten i glashus och anklaga andra för kasst omdöme...

Håller inte med dig alls i detta. Som myndig person kan man hoppas att man har lite vett i huvudet och vet vad som är rätt och fel.

Ska man skylla ifrån sig så tänker man inte klart.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Håller inte med dig alls i detta. Som myndig person kan man hoppas att man har lite vett i huvudet och vet vad som är rätt och fel.

Ska man skylla ifrån sig så tänker man inte klart.

Fast det är väl ganska klart att om inte han fått den där från pappsen hade han inte kunna köra ihjäl sig...just den säsongen. Myndig ? Vad säger det om hans personliga mognad ? Tror att "myndig" är en klen tröst för föräldrar som vet bidrog rätt tungt till det som hände. Faktum att han fått en hoj är en mycket stark bidragande faktor till det som hänt, mydig eller inte. Grabben hade inget jobb (och förmodligen inget deg) och hade nog inte kunnat skaffa sig den där på ett tag.

Vad jag menar är att det är helt åt helvete att skicka på anklagelser till polisen när man själv går och köper en dödsmaskin åt en körkortslös 22 åring som åker hoj för "självkänslan" och "fart" (eller vad det var hans mor nämnde). r Jag tror att just det är föklaringen till varför det här valsar runt i media och varför anklagelser mot polisen haglar. Fast det är fel väg att gå...

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Frågan är om den ens var försäkrad...varför försäkra ett banjärn ?

I stockholm är det ju rätt så praktiskt, eftersom man vill komma åt stöldförsäkringen. Men visst kan du ha rätt i det. Men återigen, varför skulle då farsan stå på hojen?

Men det är egentligen underordnat de större frågorna om ansvar. Just detta är ju en av de mer obekväma frågorna för många som kör sporthoj. Jag menar kanske inte de vanliga små överträdelser många gör i trafiken, utan vill peka på de mer extrema formerna av högrisktagande och körstil som tangerar de sjukliga diagnoserna och är en form av antisocial störning. När vi befinner oss i en trafikerad stadsmiljö är vi en del av samhället, och där gäller vissa normer. De som med extrema körningar hela tiden provocerar, kommer i längden att tvinga fram lagar och förordningar som ännu mer tar bort friheten vi har idag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S