Kalmar-tråden

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Snabb hoj vettu! ------>Kristvallabrunn ,Lindsdal---> Ganska go väg, dock en del traktorer å galna gubbar i bil...!

Får hoppas det kan bli fler sånna goa söndagar!
Ja det va en go tur idag.... det var en galning i bil som höll jämt med oss en bra bit. så man fick peta ner en växel o visa :arsele

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
klart det blir flera sånna söndagar:) bara jag får tillbaka min hoj igen så kan jag köra lite i veckorna med.jag jobbar ju skift så man får lite tid över ibland :)

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
jag är restaurangare så vissa dagar i veckorna passa mig lika bra som söndagar....skriv bara en tråd när det är dags att åka....bullen måste rastas lite!!:yoparty

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
Ja det va en go tur idag.... det var en galning i bil som höll jämt med oss en bra bit. så man fick peta ner en växel o visa :arsele

Vilken dåre han som körde den där röda Toyotan avenisen :mad:
Låg verkligen i skrämen på era Ktm,er , tyckte hela situationen verkade livsfarlig så jag vågade inte ligga efter de offrert,

F-n vad jag hatar sådana idoter, han kunde ju kört över oss allihopa:mad:

Tur att man har lite mos mer än dn avenis...:arsele

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
ok..ja det funkar oxå:) kan byta mobilnr sen när du har fått en ny:) kan va bra om det är snabba ryck:)

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
nej det blir ingen kortege för mig.körde den förra året o det va inge kul.bara jobbigt för sporthojs åkare.snittfart på 40 km/tim är inte så kul.så vi körde egna vägar tillbaka till stan igen.

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
när är kortegen?? ingen som skall ut på onsdag eftermiddag, slutar runt 4??..eller torsdag??

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Kortegen är nu på lördag, den 3'e maj klockan 10:00.
Det är ju inget rejs direkt. Men det är den ända mc-händelsen i kalmar.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
när är kortegen?? ingen som skall ut på onsdag eftermiddag, slutar runt 4??..eller torsdag??

Kortegen går bort, krompråmskonvoj till nybro...däremot så är jag på plats i kalmar från onsdag kväll. Så en liten runda kan det allt bli under helgen, eller två.

Möjligtvis att man åker till nybro så att man är där och kan äta en glass när krompråmsmaffian rullar in i stan?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Kortegen går bort, krompråmskonvoj till nybro...däremot så är jag på plats i kalmar från onsdag kväll. Så en liten runda kan det allt bli under helgen, eller två.

Möjligtvis att man åker till nybro så att man är där och kan äta en glass när krompråmsmaffian rullar in i stan?

Det låter bra!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Det låter bra!

Fast man kan ju revidera det lite, kanske åka rundan och vänta in dem när de kommer tillbaka till Larmtorget istället? Om nu de följer det vanliga schemat?

Annars måste man ju gå upp okristligt tidigt....:D

Men men, inget är säkert.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Fast man kan ju revidera det lite, kanske åka rundan och vänta in dem när de kommer tillbaka till Larmtorget istället? Om nu de följer det vanliga schemat?

Annars måste man ju gå upp okristligt tidigt....:D

Men men, inget är säkert.

En alternativ kortege kanske? :va

Avgång från Select med lite "skojiga" vägar till nybro. Sen från nybro med ännu "skojigare" och snabbare vägar till Kalmar. Med en avslutning som förra året med rejs på Öland.

En tanke!

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
ja, ja....ta väll moppen till jobbe idag och svänger runt shell runt kvart i fem tiden...få sig om det är någon som vill åka??

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
skall nog vara uppe på ringen under lelle veckan....kan gott rekomendera det till alla....billig bankörning under ordnade förhållande...och i år tänkte jag inte demolera cykeln :tungan

...det du skall tänka på är att snuten stå oftast och väntar runt färje terminalen och andra tänkbara vägar som bus-åkande, burn-out gillande, bak-hjulsshowande, fartdårar till MC folk kan använda att ta sig till campingen.....så undvik att bli stoppade, ingen kul början på veckan

Tack för tipset:tummenupp vad kostar det att köra på banan och får vem som helst göra det:va

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
va lycklig man blir när man ställer hojen utanför garaget (på stål-bruns locket) går runt och öppnar garage dörren inifrån och finner sin nyinköpta (beg-)hoj liggande på uppfarten med knäckte kopplings (påfyllnings) kåpa ...redan pisst att det va kallt på hem vägen, ännu mer pissed att hojen trilla över och riktigt pissed när man suttit i telefon kö till Mickes motor och blir konstant omkopplade i 45 minuter och tillslut är det ingen som svarar för de har gått hem för dagen!!

....är inte van med såna här småsaker....mycket lättare när man bara trasha hela hojen...slippa jaga delar:näsblod

Tack för tipset:tummenupp vad kostar det att köra på banan och får vem som helst göra det:va

sålite så...hörde lite gnäll förra året om polis insatsen men det äår förmodligen så de få ihop års budgeten!!

vem som helst kan köra...återkommer lite senare med priser men om man jämför med vanliga ban-dagar är de sjukt-billiga, finns även halvdag / heldag om man vill bara prova på lite lätt nån förmiddag/efftermiddag (de flesta brukar vilja stanna:) ).
kraven är körkort, försäkring, nykter, cycklen skall vara i bra form, man kollar belägg, däck osv. och att man följer reglerna de lägger upp (ingen bakhjulsåkning, burns, vettig körning och omkörning vid överenskommna delar på banan osv.)

Last edited:

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
tja:) i morgon ska jag låna samma hoj som i söndags hade jag tänkt.ska köra med skjuts en sväng i morgon.blir runt kl 14 tiden.jobbar natt så jag måste sova lite.vore kul om någon mer kanske vill följa med.måste förbi nybro en sväng o hämta en mobiltele under resans gång.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha