Kalmar-tråden

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Kortegen är nu på lördag, den 3'e maj klockan 10:00.
Det är ju inget rejs direkt. Men det är den ända mc-händelsen i kalmar.

Varifrån går kortegen o ca hurdags är man i Nybro ? Lite drygt att köra den , men man kan ju typ haka på 2 km innan Nybro eller nåt...:) . Kul o gå runt o kika på lite hojar i alla fall...
Sen kan man åka därifrån till Gullabo marknad. Ska ju tydligen bli kanonväder på lördag.... Pass upp bara på vägen mellan Påryd-Gullabo. Den var grusad förra helgen , men BORDE vara ren nu....:rolleyes:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Varifrån går kortegen o ca hurdags är man i Nybro ? Lite drygt att köra den , men man kan ju typ haka på 2 km innan Nybro eller nåt...:) . Kul o gå runt o kika på lite hojar i alla fall...
Sen kan man åka därifrån till Gullabo marknad. Ska ju tydligen bli kanonväder på lördag.... Pass upp bara på vägen mellan Påryd-Gullabo. Den var grusad förra helgen , men BORDE vara ren nu....:rolleyes:

Jo, det är säkert jättetrevligt om man är kortegefrälst. Gjorde misstaget att rulla med förra året...aldrig mer.

Toppen på isberget var när en glad förare av "valfri hd-kopia, japsglidare" frågade varför jag hade ett jävla skateboard på ryggen (ryggskydd) och undrade ifall det inte var obekvämt och varmt?

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Va? Har dom sabbat min roadracingbana?:gnissla

Inte sabbat...bättrat !:rolleyes: .. Om ett tag i alla fall när gruset är borta:). Dags för att åka en runda ihop snart ? Vi borde ta en sväng ner till Bromölla o provköra lite... Sugen på Ktm's nya leksaker... 690 , 990 SM o nya RC8:an... Bosse C. hade testat o den var GRYM enligt honom !:tummenupp

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag skiter i kortegen också. Drar och har skoj på småvägarna istället, det ska ju bli bra väder!

Någon som vet några bra vägar till eriksmåla?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Om jag inte missminner mig så drar kortegen in pengar till SMC's skadefond. Så även om det inte är en höjdare att köra kortege så har den ett gott syfte :)

Bethoven - Trekanten - Nybro
Nybro - Kalmar
mao inga roliga vägar, då skulle förmånga klota :)

Last edited:

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Om jag inte missminner mig så drar kortegen in pengar till SMC's skadefond. Så även om det inte är en höjdare att köra kortege så har den ett gott syfte :)

Bethoven - Trekanten - Nybro
Nybro - Kalmar
mao inga roliga vägar, då skulle förmånga klota :)

*garv*...skrammande men sant...finns på tok för många som kör fortfarande av de som "fick" mc-kort...och många som man undra hur de lyckades ta den?!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
*garv*...skrammande men sant...finns på tok för många som kör fortfarande av de som "fick" mc-kort...och många som man undra hur de lyckades ta den?!

Finns många som tagit kort men fortfarande inte kan hålla sig på vägen :D

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Jag och polaren ska ut efter 1400 och busa.

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Ska flytta till nybro senare i sommar, är det någonstans man absolut inte ska bosätta sig ?

Mvh Martin

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska flytta till nybro senare i sommar, är det någonstans man absolut inte ska bosätta sig ?

Mvh Martin

Hade jag flyttat dit , så hade jag valt Kungshall i sista hand,,,,Annars är det nog ganska trevliga områden. Har inte hört annat än gott om dom.....

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Har för mig att det finns något som heter paradiset, som man ska hålla sig ifrån.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Vilka e det som åker motard i kalmar?
Kan vi inte ha en buskväll?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag