Kalmar-tråden

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Vill bara uppmärksamma er alla på att vi kör en tävling i SuperMoto och 70 Racing på Skogstorp i Kalmar om någon kanske vill anmäla sig o har missat det.....
Datumet är 17/5 och inbjudan hittar ni på våran hemsida: www.kmkrr.se

Mvh Jonas

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
kunde man bara få hem mina nya framhjulslagren kunde jag åxå va med och leka:( ...förhoppningsviss till helgen....de utlover upp runt 20 C på Söndag....o då blir man glass-sugen om nåt!!!:D

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
På Söndag är jag "på" om det blir något :yoparty

BTW, lite OT kanske men var köper man hojdäck någonstans i Kalmar? Någon seriös med bra pris?
Första säsongen med riktig hoj och det börjar bli dags för nytt gummi nu..

Mvh Jimmy

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
På Söndag är jag "på" om det blir något :yoparty

BTW, lite OT kanske men var köper man hojdäck någonstans i Kalmar? Någon seriös med bra pris?
Första säsongen med riktig hoj och det börjar bli dags för nytt gummi nu..

Mvh Jimmy

http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html

...o kränger gör man själv....eller pröjsa en däckverkstad med alla tusen man sparat :tummenupp

...levereras direkt till fastukvisten med...mycket pålitliga

Last edited:

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Ska iväg till nässjö å byta skulle ha 2222.- påsatt å klart
däcket är michelin pilot power (bakdäck) vet inte om det finns
billigare å bättre men det e d bästa jag hittat hittils.

Hör med Jonas på www.v-man-racing.se

Vet inte vad han har för däck och priser men vet att han kränger däck både som han säljer själv och åt däckonline:tummenupp

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
låter som det finns några som är sugna o gasa i helgen :) jag är på både lördag o söndag. kan nog få med mig några fler kanske. hojta till om förslag på resmål i helgen.

vi va några som köpte billiga däck på denna sida.www.rodamoto.es
jag gav ca 2700kr ink frakt för ett set metzler M3. tyckte det va rätt ok pris. finns en del däck där o det tar ca 1 vecka så kommer dom på posten.

Last edited:

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Honda VFR800-01 + Kawa KLX650R-99 + Kawa Z1000-03
låter som det finns några som är sugna o gasa i helgen :) jag är på både lördag o söndag. kan nog få med mig några fler kanske. hojta till om förslag på resmål i helgen.

jag gav ca 2700kr ink frakt för ett set metzler M3. tyckte det va rätt ok pris. finns en del däck där o det tar ca 1 vecka så kommer dom på posten.

Söndag ser det ut som om jag kan va på om det blir något:)
Time, place, route??=)

Bakdäck.... Kan man burna dom???:D

Sollie

Crazy Girl Who Loves The Adrenaline
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
på gång Yamaha YZF-R6
Fan att man inte kan ut och åka ihelgen säljer ju mitt ställ idag..men på söndag då ska ja åka o testa mitt nya...o du ska med :yoparty

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Fan att man inte kan ut och åka ihelgen säljer ju mitt ställ idag..men på söndag då ska ja åka o testa mitt nya...o du ska med :yoparty

Du/ni får se till att kolla det där stället på förmiddagen då så ni hinner va med o leka på eftermiddagen då ju;)

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Körning?

Hallå! Körs det något i Kalmar trakterna? Här på ön är det rätt ont om körningar..
//Benet

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hallå! Körs det något i Kalmar trakterna? Här på ön är det rätt ont om körningar..
//Benet

Hello där Benet alias kalla mig hellre.... ;)
En del åka har det blivit än så länge.
Är du hemma nåt nu för tiden eller är det vagnbyggeri fortfarande??

Skaffat flockad hoj nu oxå eller är det Axelkraschs gamla tiger??=)

/Rooster

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Hello där Benet alias kalla mig hellre.... ;)
En del åka har det blivit än så länge.
Är du hemma nåt nu för tiden eller är det vagnbyggeri fortfarande??

Skaffat flockad hoj nu oxå eller är det Axelkraschs gamla tiger??=)

/Rooster

Tjena, vagnsbyggeri gäller fortfarande. Är rätt mycket hemma i år :) Jupp, en svart flockad ninja, du vet axelkrasch tiger behövde sällskap :rolleyes:

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05

hehe..jadå jag ska följa med dig :)
kolla om han kan visa det innan helgen då för vi lär ju köra på lördagen med:yoparty

//Benet

tjena fan :) klart det körs i kalmar:yoparty en annan har ju lagt drygt 300 mil redan o mer lär det bli. du har väl mitt mobilnr kvar? bara kolla läget om du är sugen på ut o gasa lite.

Last edited:

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR

Lördag e jag på....
Lägg ut tid å plats.

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Ska iväg till nässjö å byta skulle ha 2222.- påsatt å klart
däcket är michelin pilot power (bakdäck) vet inte om det finns
billigare å bättre men det e d bästa jag hittat hittils.

Tänkte faktiskt inte på Däckonline som någon föreslog :confused: Har bara handlat bildäck därifrån tidigare..

Dom har ju Michelin P Power för 1684:-

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....6&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1

Ska bara hitta någon som kan lägga om det. Det lär ju INTE bli "däckkrängaren" vid FD Växer i Kalmar som ville ha 1500:- för att lägga om mina 275/30-19.... Per styck!!!! :D

zuckan

Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
Tänkte faktiskt inte på Däckonline som någon föreslog :confused: Har bara handlat bildäck därifrån tidigare..

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....6&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1

Ska bara hitta någon som kan lägga om det. Det lär ju INTE bli "däckkrängaren" vid FD Växer i Kalmar som ville ha 1500:- för att lägga om mina 275/30-19.... Per styck!!!! :D

jag använder han som pysslar med däck o cycklar vid JET macken bredvid Växer. han tar 250kr för o lägga om o balansera hojdäck om man kommer med lös fälg. tror dom heter cyckel grossisten. jag bor på gatan bakom så det är nära o bra för mig o lägga om däck:yoparty

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)

Hej,

jag brukar handla av Europe-Import i Trekanten.

Nära, bra och billigt!!!:tummenupp

Gamla v. 69, TREKANTEN 0480-502 46

OBS: Säg till att du vill ha balaserat också!

Ha det!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...