Kalmar-tråden

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Tjena allihopa!
Nyinflyttad från Uppsala, och tänkte höra mig för om ni brukar ha någon/några speciella dagar i veckan då ni har samkörningar?
Även om det är någon krogrunda eller liknande på G som man kan hänga med på och lära känna huliganerna här i stan.:D

Själv kör jag DRZ 400 SM med diverse godis på, dock så lutar det åt kåphoj till våren då det ska bli lite mer långkörningar. Det känns i arslet efter 30mil på motard!:gnissla

Glömde nästan, hojen står fortfarande i Uppsala då säsongen ändå lider mot sitt slut... fast jag brukar vara bland de första ut när isen är borta från vägarna!

Onsdagar 18:00 och Söndagar 13:00 brukar vi köra från Shell Select.
3/10 ryktas det om krogrunda:öl:fyllisar välkommen...

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Tjena allihopa!
Nyinflyttad från Uppsala, och tänkte höra mig för om ni brukar ha någon/några speciella dagar i veckan då ni har samkörningar?
Även om det är någon krogrunda eller liknande på G som man kan hänga med på och lära känna huliganerna här i stan.:D

Själv kör jag DRZ 400 SM med diverse godis på, dock så lutar det åt kåphoj till våren då det ska bli lite mer långkörningar. Det känns i arslet efter 30mil på motard!:gnissla

Glömde nästan, hojen står fortfarande i Uppsala då säsongen ändå lider mot sitt slut... fast jag brukar vara bland de första ut när isen är borta från vägarna!

Varför inte ha både och? Det behövs fler motard åkare i kalmar:tummenupp

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
O vad ska du pimpa hojen med nu då??;)
Kan väl iofs erkänna att det fick bli en vattentät GPS på Viffen i somras när den fick ut på långtur=)

Jag ska erkänna att erbjudandet om Garmin nüvi 550 ser skoj ut :D Det lutar även åt att det bil en ny större tank till hösten, det är ju ofta inte så gott om tankställen i buschen :huvet

Finns det inte motardhjul till klx'n?

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Honda VFR800-01 + Kawa KLX650R-99 + Kawa Z1000-03
Jag ska erkänna att erbjudandet om Garmin nüvi 550 ser skoj ut :D Det lutar även åt att det bil en ny större tank till hösten, det är ju ofta inte så gott om tankställen i buschen :huvet

Finns det inte motardhjul till klx'n?

Köpte en Nüvi 500 på Dustinhome.. 1800 ink frakt. Smidig att ha med sig =)

Jomenvisst finns det minihjul till den gröna.. Monterade just nu faktiskt.
Men har vart dålig med busandet tyvärr...

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Köpte en Nüvi 500 på Dustinhome.. 1800 ink frakt. Smidig att ha med sig =)

Jomenvisst finns det minihjul till den gröna.. Monterade just nu faktiskt.
Men har vart dålig med busandet tyvärr...

Det måste bli bättre med busandet till våren!
Tjata lite på frisören om att följa med och busa, han har ju också enduro/motard :tummenupp

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Det måste bli bättre med busandet till våren!
Tjata lite på frisören om att följa med och busa, han har ju också enduro/motard :tummenupp

Jonas brukar inte va svår att få med ut på skogsbus.. Misstänker att han håller på att ladda för GGN nu =)
En riktig ölandsrunda skulle inte va fel nu när turister o sommaröländare börjar droppa av ;) var länge sen det stod nåt om dom där elaka hojåkarna i tidningen nu=)
Sist vi var där o lekte blev vi jagade av polishelikotern.. tyckte hojen lät lustigt innan jag kolla upp över axeln;)

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Polishelikoptern på öland?!? :va :)

Vart på Öland körde ni då? Östra sidan eller då?
Bor inte så långt ifrån Jonas föräldras hus, har sett er utanför garaget när ni putsat på hojjarna :D

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Jonas brukar inte va svår att få med ut på skogsbus.. Misstänker att han håller på att ladda för GGN nu =)
En riktig ölandsrunda skulle inte va fel nu när turister o sommaröländare börjar droppa av ;) var länge sen det stod nåt om dom där elaka hojåkarna i tidningen nu=)
Sist vi var där o lekte blev vi jagade av polishelikotern.. tyckte hojen lät lustigt innan jag kolla upp över axeln;)

Haha, jag hörde om det! Fan vad förvånad man skulle va:D

Vad tror du om Michelin T63 som grus-däck?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Varför inte ha både och? Det behövs fler motard åkare i kalmar:tummenupp

Om det vore så väl ställt med ekonomin...:brinnerup
Student som man är så lever man inte direkt i överflöd.
Någon tidig vår tur med skönt bröl ska det nog bli iaf innan(eller om) motarden åker iväg till förmån för något som är lite vänligare mot baken och skyddar från vinden.

Har hört några motarder bullra förbi i närheten av min bostand, längs norra vägen, Djurängen. Gissa om det börjar rycka i högerhanden!:tungan

Förresten så kan ni skriva upp mig på en krogrunda 3/10 om det blir av!
Tyvärr tog jag inte med mig min sporthoj tröja men det går nog ändå.:tuttar

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Polishelikoptern på öland?!? :va :)

Vart på Öland körde ni då? Östra sidan eller då?
Bor inte så långt ifrån Jonas föräldras hus, har sett er utanför garaget när ni putsat på hojjarna :D

På väg hem längs med kustvägarna norr om borgholm;) Gick väl lagom fort oxå, tills man fattade att det var farbror Blå;)

Haha, jag hörde om det! Fan vad förvånad man skulle va:D

Vad tror du om Michelin T63 som grus-däck?

Har inte kört med dom själv.. Tror dom jag har på nu heter Starcross eller nåt liknande, Michelinare det oxå, men mer crossmönstrade.. Gott driv i gruset iaf =)

Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
På väg hem längs med kustvägarna norr om borgholm;) Gick väl lagom fort oxå, tills man fattade att det var farbror Blå;)

Hähä, det blir lätt så att det kan gå lite fort. Spec när man har det lite roligt. :)

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Om det vore så väl ställt med ekonomin...:brinnerup
Student som man är så lever man inte direkt i överflöd.
Någon tidig vår tur med skönt bröl ska det nog bli iaf innan(eller om) motarden åker iväg till förmån för något som är lite vänligare mot baken och skyddar från vinden.

Har hört några motarder bullra förbi i närheten av min bostand, längs norra vägen, Djurängen. Gissa om det börjar rycka i högerhanden!:tungan

Förresten så kan ni skriva upp mig på en krogrunda 3/10 om det blir av!
Tyvärr tog jag inte med mig min sporthoj tröja men det går nog ändå.:tuttar

Vill man så kan man, jag är också student:tummenupp
Vi ses den 3'e!:öl

Har inte kört med dom själv.. Tror dom jag har på nu heter Starcross eller nåt liknande, Michelinare det oxå, men mer crossmönstrade.. Gott driv i gruset iaf =)

Det står, för mig, mellan t63 och tkc80 men skoj ska det bli!:banana

Last edited:

12 O`clock

ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1-05 Gsxr 750 -98 stuntedition

Jag är sugen på att haka på sen med:)
EFTERLYSER grusdäck med fälg till KTM 625smc!!!!
Har någon detta eller vet om något så Pm:a mig gärna så ska det nog bli affär:tummenupp Lite grusbus hakar jag gärna på när jag kommer hem från sjön igen!!

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
O alla ni som har supermotarder är ni inte sugna på o köra bana med dom ?:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...