Kalmar-tråden

*FIREBLADE*

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
R1-99 fireblade-96
se om vi hänger på.men det är väl lika bäst man hoppar fyllan,men vore kul att komma ut lite

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Jag hävdar bestämt att det börjar dags för att fira av detta årets mc-säsong, med ett holabalo utan dess like! :fyllisar

Låter fint det, hade behövt värmehandtag ikväll:D
Faen va kallt de börjar bli.....snart vinter ju:gnissla:mad:
Hänger med om ja kan

Thage

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
-98 Yamaha YZF 1000
Körning

Hej, ny här på forumet, tänkte bara höra ifall några/någon skulle ut i morgon då det lovas fint väder. Vi är ialf 2-3 som ska ut.:tummenupp
/Henrik

Anna Rosenknopp

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR -07
Hej, ny här på forumet, tänkte bara höra ifall några/någon skulle ut i morgon då det lovas fint väder. Vi är ialf 2-3 som ska ut.:tummenupp
/Henrik

Hej! Jag är också väldigt ny här å tänkte köra imon. När tänkte ni åka? Ja kommer inte upp alltför tidigt på morgonen... :p

Thage

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
-98 Yamaha YZF 1000
Hej! Jag är också väldigt ny här å tänkte köra imon. När tänkte ni åka? Ja kommer inte upp alltför tidigt på morgonen... :p

Edit: Vi utgår kl 12,00 från Mc nybro

He nä mornar kan vara lite jobbiga :) som det ser ut nu (om dimman släpper som smhi har lovat :va) tänkte vi utgå från Mc i Nybro ca 11,oo om alla orkat upp annars flyttar vi till kl 12, meddelar det här i god tid, sedan blir det krokiga vägar mot kalmar, fler som ska ut från kalmar trakten så sluter vi gärna upp.
/thage

Last edited:

Anna Rosenknopp

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR -07
Edit: Vi utgår kl 12,00 från Mc nybro

He nä mornar kan vara lite jobbiga :) som det ser ut nu (om dimman släpper som smhi har lovat :va) tänkte vi utgå från Mc i Nybro ca 11,oo om alla orkat upp annars flyttar vi till kl 12, meddelar det här i god tid, sedan blir det krokiga vägar mot kalmar, fler som ska ut från kalmar trakten så sluter vi gärna upp.
/thage

Oj.. Ja har precis kommit upp å kommer nog inte hinna till 12. Ja har väl ca 25 min från Kalmar- Nybro sen behöver ja lite frulle osså...

Mat i magen å redo för en körtur. Orkar ni vänta på mig ca 15 min? Annars kanske en annan dag?

Last edited:

Thage

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
-98 Yamaha YZF 1000
Oj.. Ja har precis kommit upp å kommer nog inte hinna till 12. Ja har väl ca 25 min från Kalmar- Nybro sen behöver ja lite frulle osså...

He... kan ju inte missa en hel sådan här dag, men vi lär stanna till i kalmar på lite fika typ framåt 13.30 antagligen coffe corner vid (fyrkanten) bara titta förbi.
/Thage

Anna Rosenknopp

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR -07
He... kan ju inte missa en hel sådan här dag, men vi lär stanna till i kalmar på lite fika typ framåt 13.30 antagligen coffe corner vid (fyrkanten) bara titta förbi.
/Thage

Nej det kan man absolut inte göra! :) Men då dyker ja upp vid cafe corner ist. Antar ni är dem som sitter i full mundering...

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
någon som kan rekommendera en duktig, prisvärd lackerare i kalmar trakten. Riktigt trött på smurf-blå

Mvh/

Micke

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
någon som kan rekommendera en duktig, prisvärd lackerare i kalmar trakten. Riktigt trött på smurf-blå

Mvh/

Micke

Patrik på Ölands Billackering, vi lackar allt där, brukar bli kanon:tummenupp
Va ska de bli för färg då?

Roosterman

Burner... Roosters MCC
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Honda VFR800-01 + Kawa KLX650R-99 + Kawa Z1000-03

Mvh/

Micke

Lackat allt mitt, både bilar o hojar inne hos Ljunggrens Billack (bakom Smålands motor/Peugeot)
Är mycket nöjd med både pris o utförande=)

/Rooster

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Patrik på Ölands Billackering, vi lackar allt där, brukar bli kanon:tummenupp
Va ska de bli för färg då?

det är han bakom volvo eller hur, lämnade in min blade där....några små rinningar om man skall vara petig och den ljusa primern visade sig efter några stenskott men annars va det ok, och billigt

Hittade en svart "granite" som nån i usa hade lackat sin med.....lutar nog åt nåt sånt...borde funka med allt aluminium på ramen och fälgarna

Lackat allt mitt, både bilar o hojar inne hos Ljunggrens Billack (bakom Smålands motor/Peugeot)
Är mycket nöjd med både pris o utförande=)

/Rooster

Lackade om Henkes yamaha för 10 år sen när jag la den där....riktigt bra, men när jag va där med bladen så sa de att de inte gjorde så mycket mc längre.....

...ingen som vet vem lackar åt liljas i nybro, de gjorde om sidan på volvo´n efter min sambo backade in i den med s10....blev riktigt bra.

Last edited:

dalton 600

kapten
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
R6 -00
patrik lackade min moppe de blev skit bra.. plus att vi här på jobbet lackar 7-8 bilar i veckan de är inte ofta vi har reklamationer..

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
patrik lackade min moppe de blev skit bra.. plus att vi här på jobbet lackar 7-8 bilar i veckan de är inte ofta vi har reklamationer..

Nog fel ställe jag tänker på....jag trodde det var han bakom volvo i Borgholm...googlade så hittade jag Ölands billackering...i Kalmar....almän lätt förviring från min sida

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Nog fel ställe jag tänker på....jag trodde det var han bakom volvo i Borgholm...googlade så hittade jag Ölands billackering...i Kalmar....almän lätt förviring från min sida

Har du fått igång din bulle?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Tjena allihopa!
Nyinflyttad från Uppsala, och tänkte höra mig för om ni brukar ha någon/några speciella dagar i veckan då ni har samkörningar?
Även om det är någon krogrunda eller liknande på G som man kan hänga med på och lära känna huliganerna här i stan.:D

Själv kör jag DRZ 400 SM med diverse godis på, dock så lutar det åt kåphoj till våren då det ska bli lite mer långkörningar. Det känns i arslet efter 30mil på motard!:gnissla

Glömde nästan, hojen står fortfarande i Uppsala då säsongen ändå lider mot sitt slut... fast jag brukar vara bland de första ut när isen är borta från vägarna!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...