Kampsportare! Förenen eder!

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Beddinge
Hoj
mountainbike is the closest for now...
Jag röstar på Tae Kwon Do!! Har tränat och tävlat wtf (os-grenen). Bra träning, förutsatt att det är bra tränare givetvis... :yoparty :kär
 

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Ort
Järfälla
Hoj
BMW R1150 Rockster
Shootfighting! Kul med omväxling stående/matta, allsidig träning och inte så mycket "show-off"....

kolla in www.kampsport.se, där kan du hitta mycket info...
 
Last edited:

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Wing chun

Tja!

Jag har tidigare tränat Wing Chun, Tae kwon do och Shao Lin och jag måste säga att Wing Chun är det roligaste och mest effektiva av dom tre.

Mycket korta avstånd, snabba händer och mycket fullkontakt :tummenupp

Testa!
 

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Shotokan tränar jag :banana
Det passsar mig bra,det är dock inte spec fight inriktat.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
TaeKwon-Do tränade jag ganska intensivt i ett par år tills ledbandet i foten inte ville längre. Har testat MÅNGA (kamp)sporter och detta var lätt det roligaste jag gjort. Alltid kul att kunna veva upp benet i 180 grader med jeans.. :tuttar
har även provat karate, jujutsu och diverse former av kungfu. Dessa var kanske mer effektiva som självförsvar på gatan, men inte i närheten av lika roliga/flashiga.. ;) TKD kändes mer som en sport än en kampsport.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Testa Kung Fu! Skitkul... :tummenupp har tränat en del Choy Lee Fut Kung Fu och det kan jag rekommendera, men jag tror inte att det finns på så många ställen.. inte den stilen iaf
 

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
nått du ska kolla upp om du vill bli smidig och få kropps kontroll är capoeira!!
riktigt grymt e det...
jag har tränat kung fu också tränade mest san da eller sansho som det också kallas de e fruktansvärt bra träning...
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
JoUh skrev:
TKD kändes mer som en sport än en kampsport.

Jo, och det ser jag lite mer som en nackdel än en fördel. ;) Det är underbart att sparras mot en TKD-utövare. Jag ville in på slagavstånd, han ut på sparkavstånd. :crash

[edit]Mitt största problem är att jag vill ha en klubb NÄRA där jag bor och således begränsas utbudet. :( Ikväll är det Shotokan som ska studeras. Det andra som finns är Bujinkan, vilket jag testat på och inte fann så bra.
 
Last edited:

M0ridin

Sommar... mmmm
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Örebro län
Hoj
Ingen just nu
Thaiboxning

Jag tränar Thai sedan lite mer än ett år tillbaka och stormtrivs.. mycket allsidig träning för hela kroppen.. sedan känns det grymt effektivt som kampsport.. :yoparty
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
crasypete skrev:
nått du ska kolla upp om du vill bli smidig och få kropps kontroll är capoeira!!
riktigt grymt e det...

Jag har provat Capoeira en gång. Det var hur kul som helst!! Problemet var bara att jag inte kunde gå eller sitta på typ en vecka för jag fick sådan träningsvärk. :död :D Att jag inte hakade på det berodde på att det var lite långt att åka...
Instruktören var helt osannorlik, det spelade ingen roll om han gick på fötterna eller händerna, det var ingen skillnad på kroppskontrollen! Helt sjukt... :Bugar
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Flamma77 skrev:
Jag har provat Capoeira en gång. Det var hur kul som helst!! Problemet var bara att jag inte kunde gå eller sitta på typ en vecka för jag fick sådan träningsvärk. :död :D Att jag inte hakade på det berodde på att det var lite långt att åka...
Instruktören var helt osannorlik, det spelade ingen roll om han gick på fötterna eller händerna, det var ingen skillnad på kroppskontrollen! Helt sjukt... :Bugar

Capoeira är snyggast. Taido är dock inte långt efter. Ska se om jag kan leta reda på lite schyssta bilder.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tyvärr är det lite svårt att visa charmen med Taido på en bild men här kommer två iaf. :)
 

Bifogat

  • manjigeri.jpg
    manjigeri.jpg
    4.5 KB · Visningar: 47
  • moroashigeri.jpg
    moroashigeri.jpg
    39 KB · Visningar: 77

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
Flamma77 skrev:
Jag har provat Capoeira en gång. Det var hur kul som helst!! Problemet var bara att jag inte kunde gå eller sitta på typ en vecka för jag fick sådan träningsvärk. :död :D Att jag inte hakade på det berodde på att det var lite långt att åka...
Instruktören var helt osannorlik, det spelade ingen roll om han gick på fötterna eller händerna, det var ingen skillnad på kroppskontrollen! Helt sjukt... :Bugar
ja jag tränade capoeira i typ 1,5 år sen lades klubben ner.. ville gärna forsätta men de hade blivit allderles för långt att åka för mig med, men jag kan hålla med om att de som e riktigt grymma kan faan göra så gott som vad som helst hur som helst hehe fattar inte att dom kan ha sån balans!! sjukt...
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tränade judo en kort period för ca 15 år sedan. Har sedan en tid tränat thai-/kickboxning (fokus på kick-) och trivs väldigt bra med detta. Allsidig och tuff träning som är fruktansvärt kul.

Prova! :tummenupp
 

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
R1 -02 & Minimoto
Vilken kampsport e bäst när man e förbannad på brudar? Har tränat TKD innan men vill ha nått hårdare! :mad: :mad:
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Johan R6 skrev:
Vilken kampsport e bäst när man e förbannad på brudar? Har tränat TKD innan men vill ha nått hårdare! :mad: :mad:

Något som ger bra självkontroll skulle jag tro. Det är så vansinnigt tråkigt med människor som tränar kampsport och ändå inte kan behärska sig. Om man ska man slå så, ska det vara med huvudet kallt.

Är man pissed :mad: så går vilken säck som helst bra att banka skiten ur, då behövs ingen speciell teknik... :tummenupp
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Shotokan är patetiskt.
Kickboxing / Thaiboxing ska du definitivt pröva på om du inte gjort det innan :)
Äger fullständigt.
 

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
ZX10R
Muay Thai

Plåtniklas skrev:
Som den gamla avdankade kamsportare jag är så måste jag bikta mig. Jag har inte varit i en Dojo på.. Snart 13 månader. :( Nu är det fan dags att börja igen. Nån som kan tipsa vad jag ska testa? Jaja, jag VET att det är som att tipsa om hojmodell, alla har sina egna uppfattningar av vad som är bäst men tipsa mig.

Det jag tränat innan är:
Taido
Wing Chun
Shaolin Wushu

Har funderingar på att kolla in Karate imorgon även om jag har en förutfattad mening att Karatekas är stela och statiska. Nån som tränar Shotokan och kan ge en objektiv bild?

Jag ser det som så här!
Att det kanske är dags att sluta att flumma runt med en massa ninja trams.
Krypa till korset och bärja träna på allvar.
Inte utan anledning som Thaiboxare (ning) kallas " King of the ring".....

Ps endast min något ironiska åsikt.Ds

Lycka till :martialar
 

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
2014 Honda CRF250L
Jag har tränat taido i 4 år och bytte sedan till shotokan karate. Karaten är väldigt enkel att lära sig i jämförelse. Har du tränat taido innan så kan du räkna med att ganska enkelt ta några dubbelgraderingar i början om du beslutar dig för att testa karate.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top