JoUh skrev:TKD kändes mer som en sport än en kampsport.
crasypete skrev:nått du ska kolla upp om du vill bli smidig och få kropps kontroll är capoeira!!
riktigt grymt e det...
Flamma77 skrev:Jag har provat Capoeira en gång. Det var hur kul som helst!! Problemet var bara att jag inte kunde gå eller sitta på typ en vecka för jag fick sådan träningsvärk. Att jag inte hakade på det berodde på att det var lite långt att åka...
Instruktören var helt osannorlik, det spelade ingen roll om han gick på fötterna eller händerna, det var ingen skillnad på kroppskontrollen! Helt sjukt...
ja jag tränade capoeira i typ 1,5 år sen lades klubben ner.. ville gärna forsätta men de hade blivit allderles för långt att åka för mig med, men jag kan hålla med om att de som e riktigt grymma kan faan göra så gott som vad som helst hur som helst hehe fattar inte att dom kan ha sån balans!! sjukt...Flamma77 skrev:Jag har provat Capoeira en gång. Det var hur kul som helst!! Problemet var bara att jag inte kunde gå eller sitta på typ en vecka för jag fick sådan träningsvärk. Att jag inte hakade på det berodde på att det var lite långt att åka...
Instruktören var helt osannorlik, det spelade ingen roll om han gick på fötterna eller händerna, det var ingen skillnad på kroppskontrollen! Helt sjukt...
Johan R6 skrev:Vilken kampsport e bäst när man e förbannad på brudar? Har tränat TKD innan men vill ha nått hårdare!
Plåtniklas skrev:Som den gamla avdankade kamsportare jag är så måste jag bikta mig. Jag har inte varit i en Dojo på.. Snart 13 månader. Nu är det fan dags att börja igen. Nån som kan tipsa vad jag ska testa? Jaja, jag VET att det är som att tipsa om hojmodell, alla har sina egna uppfattningar av vad som är bäst men tipsa mig.
Det jag tränat innan är:
Taido
Wing Chun
Shaolin Wushu
Har funderingar på att kolla in Karate imorgon även om jag har en förutfattad mening att Karatekas är stela och statiska. Nån som tränar Shotokan och kan ge en objektiv bild?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|