MikkE
Guest
vaför inte lite K1
Kanske för att K1 inte är en kampsport, utan en utan en tävlingsform.MikkE skrev:vaför inte lite K1
SamGun skrev:Jag har tränat taido i 4 år och bytte sedan till shotokan karate. Karaten är väldigt enkel att lära sig i jämförelse. Har du tränat taido innan så kan du räkna med att ganska enkelt ta några dubbelgraderingar i början om du beslutar dig för att testa karate.
MikkE skrev:vaför inte lite K1
Plåtniklas skrev:Trevligt! Var tränade du Taido?
Var och kollade på Shotokan idag och det verkar rätt basic. Rakt fram, rak bakåt. Ska provträna nu på Onsdag och se hur det känns.
rainman skrev:Kanske för att K1 inte är en kampsport, utan en utan en tävlingsform.
Plåtniklas skrev:Som den gamla avdankade kamsportare jag är så måste jag bikta mig. Jag har inte varit i en Dojo på.. Snart 13 månader. Nu är det fan dags att börja igen. Nån som kan tipsa vad jag ska testa? Jaja, jag VET att det är som att tipsa om hojmodell, alla har sina egna uppfattningar av vad som är bäst men tipsa mig.
Det jag tränat innan är:
Taido
Wing Chun
Shaolin Wushu
Har funderingar på att kolla in Karate imorgon även om jag har en förutfattad mening att Karatekas är stela och statiska. Nån som tränar Shotokan och kan ge en objektiv bild?
OLDEN skrev:Sen kan det ju också bli lite kärvt då man minst behöver en SM-titel, för att öht få ställa upp.
Eller så kan man ju kanske träna som en dåre och käka bergsgorillehormoner, för att bli en ny Bob Sapp.
OLDEN skrev:Sen kan det ju också bli lite kärvt då man minst behöver en SM-titel, för att öht få ställa upp.
Eller så kan man ju kanske träna som en dåre och käka bergsgorillehormoner, för att bli en ny Bob Sapp.
Plåtniklas skrev:Bob Sapp är fan bara FÖR hemsk. Rusar rakt fram och svingar i 15 sekunder och får han inte ner motståndaren är han slut.
JoUh skrev:Nejnej, så var det förut. Har du sett "Antonio Rodrigo Nogueira vs Bob Sapp"??? Där håller "The Beast" rätt länge.
$noop skrev:I matchen mot Remy Bonjasky (stavning ) i vintras såg han ju halvdöd ut efter nån minut? Han blev dessutom diskad i matchen. När gick matchen du menar?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|