Starstriker
Som man googlar får man svar
Kom igen nu. Kampsport, boxning etc är sporter där syftet är att lappa till (skada) sin motståndare. Iaf i proffssammanhang.
Varför ska man slå på varandra överhuvudtaget? Allvarligt?
Om syftet med MC-åkning var att köra i diket med högsta möjliga fart så hade jag tyckt att det också skulle förbjudas.
Har inte pekat ut kampsport som ensam syndabock. Tvärtom. Jag har själv tränat kampsport och det är en utmärkt motionsform.
Stöttar dock förslaget att förbjuda proffsboxning etc.
Såg en Pride-gala från Japan på Eurosport häromdagen. Där slog de varandra så att blodet sprutade. Båda kämparna var helt inkletade i varandras blod och hela golvet i ringen var nedsölat. Är sånt bra tycker du?
Är det hälsosamt för de inblandade, och är de hälsosamt att titta på för åskådarna? (Jag bytte kanal).
Var tycker du att det är rimligt att man drar gränsen?
Vill avsluta med nåt tänkvärt jag läste i Åhléns skyltfönster på väg till jobbet:
"Om alla begärde fred på jorden istället för en ny TV så skulle vi ha fred jorden" - John Lennon.
Lite naivt kanske, men det ligger lite i hans påstående.
Varför ska man slå på varandra överhuvudtaget? Allvarligt?
Om syftet med MC-åkning var att köra i diket med högsta möjliga fart så hade jag tyckt att det också skulle förbjudas.
Har inte pekat ut kampsport som ensam syndabock. Tvärtom. Jag har själv tränat kampsport och det är en utmärkt motionsform.
Stöttar dock förslaget att förbjuda proffsboxning etc.
Såg en Pride-gala från Japan på Eurosport häromdagen. Där slog de varandra så att blodet sprutade. Båda kämparna var helt inkletade i varandras blod och hela golvet i ringen var nedsölat. Är sånt bra tycker du?
Är det hälsosamt för de inblandade, och är de hälsosamt att titta på för åskådarna? (Jag bytte kanal).
Var tycker du att det är rimligt att man drar gränsen?
Vill avsluta med nåt tänkvärt jag läste i Åhléns skyltfönster på väg till jobbet:
"Om alla begärde fred på jorden istället för en ny TV så skulle vi ha fred jorden" - John Lennon.
Lite naivt kanske, men det ligger lite i hans påstående.
Badger skrev:2656508Nån gång har jag lyckats att nicka, de är hårda.![]()
Men pga taskigt bollsinne så fick jag när jag växte upp pyssla förutom med motorcyklar med andra sporter.
Ingen hemlighet att de stora idrotterna ger skador för enorma belopp som du betalar via skattsedeln. Ska idrott förbjudas överlag, knappast.
Och motorsport och föratt nämna motorcyklar...............livsfarligt, eller ?!)
Tycker du att stenhårda bikers se smarta ut![]()
Att peka ut kampsport som ensam "syndabock" för skador är inte något vidare relevant.
![]()