Kan damen åka bakpå fast hon är gravid?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Någon kunnig medlem här, frun vill ut och åka en liten sväng, dock är hon i sjunde/åttonde månaden. Finns det några rekommendationer inom området??

/Felix
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
Felix skrev:
Någon kunnig medlem här, frun vill ut och åka en liten sväng, dock är hon i sjunde/åttonde månaden. Finns det några rekommendationer inom området??

/Felix



Ja håll dig på Hjulen.......................... :D :D :D :D :D :D
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Firefighter skrev:
Ja håll dig på Hjulen.......................... :D :D :D :D :D :D
Klipsk kommentar :D hade nog försökt hålla framhjulet i backen för att inte skrämma simmaren i magen...

Någon som jobbar på MVC här kanske... hmmmm :rolleyes:
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ett allmänt råd är att ta det jävligt försiktigt. Exiteme kan säkert ge några kloka tips i frågan.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
har ett bra tipps !


vänta en månad ! bättre med tanke på vikt/effekt förhållandet :)


Mv. Oskar
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Är det värt risken?
Jag tyckte inte det när vi väntade Miranda. Dessutom en utmärkt ursäkt att slippa skjutsa. :)
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Det kommer gå i promenadtakt, så det är nog ingen fara, däremot undrar jag om det finns risker med vibrationer och annat? dvs. om MVC rekommenderar att man skall låta bli därför, ungefär som tjejen inte skall ägna sig åt ridning heller (på häst då)
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
när min fruga var gravid så fick hon bara åka med upp till 4e månaden.. sen blev jag för rädd att något skulle hända.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Pratade med en förlossningsläkare nu, det var helt okej så länge inte modern hade haft några komplikationer a,la blödningar osv... så nu får pyret åka hoj... i mycket lugn takt..!

/Felix :yoparty
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Ugluk skrev:
Är det värt risken?
Jag tyckte inte det när vi väntade Miranda. Dessutom en utmärkt ursäkt att slippa skjutsa. :)

Säger samma sak !! Är det värt risken?
Tänk på att det är last värd mer än guld.!!! :)
 

HanneZ

Guest
Nej nej nej och åter nej, skakningar liknande en joggingtur ökar risken för missfall, att du ens funderar på om det är värt risken borde klina i huvudet att du inte borde!
 

Gabor

Guest
självklart kan hon köra eller åka med, hör med förlossningsläkaren först....
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Den tjocka här....

Om vibrationer skulle skada, skulle tex flygvärdinnor & tågpersonal inte få jobba.

Själv är jag sugen så att jag får krupp, men jag vågar inte. Det finns alltid en risk att någon jävel kör på en eller att något annat inträffar. Även i låg hastighet kan kroppen åka på en rejäl smäll. Det räcker om man välter o får hojen över sig. Livet är jävligt skört. Skulle något hända, kommer man aldrig att kunna förlåta sig själv... Så JAG låter min hoj stå. Unnar mig istället av allt det andra goda i livet...

Vad jag undrar över är hur fasiken hon får på sig stället??? :confused: Jag skulle inte få på mig det ens med våld & vaselin (valfett).
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
tassen skrev:
självklart kan hon köra eller åka med, hör med förlossningsläkaren först....

Det är inte självklart och det har han redan gjort. Läser du inte tråden innan du svarar?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Låt henne åka med om du kan hitta skyddskläder som passar en i 8e månaden gravid kvinna:)
Själv är jag mer tveksam till att skjutsa nu när lile max sedan nästan 7 månader finns hos oss..Vore väldans synd om han skulle bli av med båda sina föräldar.Även om man kör lungt så kan det gå åt helvete.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
twinner skrev:
Låt henne åka med om du kan hitta skyddskläder som passar en i 8e månaden gravid kvinna:)
Själv är jag mer tveksam till att skjutsa nu när lile max sedan nästan 7 månader finns hos oss..Vore väldans synd om han skulle bli av med båda sina föräldar.Även om man kör lungt så kan det gå åt helvete.

Min tant och jag åker hoj, gjorde det förra graviditeten oxå. Liiiiite lungnare då förståss, men det är alltid en risk med andra trafikanter och grus! Ang. skydd, tanten glider lätt in i mitt ställ och jag kör lite mindre skyddat. En skinnpaj och ett par skinnbyxor bara, snyggt ? Nej, men jag får åka.....
 

Diversion

Guest
HanneZ skrev:
Nej nej nej och åter nej, skakningar liknande en joggingtur ökar risken för missfall, att du ens funderar på om det är värt risken borde klina i huvudet att du inte borde!

Det skakar ju inte mer än om hon åker bil, såvida det inte är fråga om offroad förstås. Dessutom är inte folk så ömtåliga om man ska döma efter bekanta. Vore gravida kvinnor och foster så känsliga skulle människosläktet ha dött ur för länge sedan. Med reservation för om hon har några speciella problem förstås.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top