Kan damen åka bakpå fast hon är gravid?

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Jag skulle aldrig låta henne åka med, så är det bara. Till de tjejer som säger att det inte finns något som skulle stoppa dem att åka hoj då de är gravida säger jag bara, det är därför ni är singlar eller barnlösa:rolleyes: Varför skulle hon ha rätt att göra hur hon vill? Det är väl mannens ofödda barn som det även handlar om. Att skaffa familj är man två om. Det låter egoistiskt tycker jag!! Konstigt att tjejen inte inser att hon borde vara försiktig! Det utsöndras en massa :tuttar hormoner hos kvinnan som gör att riskmedvetandet ökar då hon är gravid, det säger väl allt. Killen hennes borde inse det också(dock utan dessa hormoner).:tummenupp
------
Men visst, det är upp till var och en med hur de beslutar men skulle man förlåta sig själv om det händer något? Tror inte det. Själv känner jag är så pass rutinerad och kör så pass bra att inget skulle hända men det finns andra idioter i trafiken, tänk på det! Dessutom kan hojen skära eller kedjan gå av och låsa bakhjulet och då är risken för vurpa stor! Mina vibbar säger mig att trådskaparen inte är alltför rutinerad. Är man en sporthojsåkare kan väl inte hojåka i snigeltempo ge något i utbyte överhuvud taget? Du försöker legitimera hojåkningen för att barnmorskan sagt okej, vad vet hon om hojåkning? Det handlar mer om sunt förnuft.:näsblod
-------
Tar jag risker....absolut! Skulle jag ta risken med min ofödda? Aldrig!!
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Varför i hela friden vill hon ens åka med nu när hon är i 8:e månaden?
Måste ju vara hemskt obekvämt med den stora magen.
Själv så skulle jag aldrig ens våga riskera hennes/barnets hälsa bara för hojåkandet.
Bara att ta det som en karl istället och låt bli att köra tills barnet är förlöst.
Då slipper hon känna sig utanför.
När väl babyn är ute så har ni med säkerhet häcken full med annat.

Läs tråden en gång till. Första TS startade tråden år 2004. Nya gravida damen i tråden är gravid i 2-3:månaden :)
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Läs tråden en gång till. Första TS startade tråden år 2004. Nya gravida damen i tråden är gravid i 2-3:månaden :)

HA HA jo du har så rätt så rätt....läste faktiskt inte hela, blev bara så chockerad över att vilja ha en höggravid kvinna bakom sig på bönpallen.
2-3 mån torde väl inte ens vara skuggan av ett problem..
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top