Kan detta stämma?

Micke.S

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
636
Hittade en hoj på mobile, tyckte det va lite
för "billigt". Så jag mailade & frågade om det
stämde. Jo det stämmer skrev dom men
hojarna står i Spanien. Vi fraktar den hem
till dörren för 600 euro. Hm, låter skumt eller?
Kolla in deras hemsida:

http://www.custom-bike-shop.com/

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Låter det för bra för att vara sant så är det också det. Antagligen har de lagt ned några timmar på en halvpissig hemsida och utav 100 000 människor som besöker sidan så kanske två går på det men det räcker ju.
Så du behöver inte tänka på att sätta in pengar på deras konto, en välkänd bluff.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
maila o fråga om du kan betala när du ser hojen vid din dörr. säger dom nej är det nog bluff.

Micke.S

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
636
Om man kollar närmare på bilderna så ser man
att hojarna står i USA. Antagligen har dom raggat
annonsbilder därifrån & tror att ingen i europa kollar
upp det.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Kollade lite affärsdata, det verkar finnas en firma i spanien registrerad vid namn custom bike shop, Dock fanns det ej så mycket info om den, Detta kan ju vara grå import från USA,

Inte omöjligt att dom är ärliga. (eller något sånär ärliga)

Tänk på vad hojjar kostar om du tar bort alla extra avgifter, då hamnar vi på dom priserna

Dubai har dom priserna

Last edited:

Skuggan

Guest
We deliver the vehicles to the buyer's place, or to the closest location possible. The buyer can drive it for 5 days and verify the papers at the local police. If the buyer doesn't agree with vehicle condition he can reject it, no questions asked. In case of rejection, the owner is responsabile for the ship-back fees.

Om det stämmer verkar det väll säkert?!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Säljarna är alltså i Tyskland, men hojarna i Spanien? :va Jag tycker det luktar bluff lång väg! Inte en chans att jag skulle köpa något på det sättet! Sen må jag missa nån bra deal, men jag kan ta det...

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Hmmm vet inte, verkar lite skumt :va
Ringer en del varnings klockor......

Blajjarn skrev:
We deliver the vehicles to the buyer's place, or to the closest location possible. The buyer can drive it for 5 days and verify the papers at the local police. If the buyer doesn't agree with vehicle condition he can reject it, no questions asked. In case of rejection, the owner is responsabile for the ship-back fees.

Om det stämmer verkar det väll säkert?!

MM men du måste nog betala först, och vänta du så ska du få se om du verkligen får en hoj på posten.......troligen inte
De e nog ett gäng :tomten som försöker bluffa

Skuggan

Guest
Har mailat dem angående betalningen, hur man går till väga, väntar på svar...

sammix

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
R1-02 krash & stunt en R1 03 pose edition
En utav r1orna finns med på en sida från usa som reklam hoj typ tror att det är en bluff. Men chansa och se :)

novecento

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Hoj
Paul Smart LE
Hoztic skrev:
Säljarna är alltså i Tyskland, men hojarna i Spanien? :va Jag tycker det luktar bluff lång väg! Inte en chans att jag skulle köpa något på det sättet! Sen må jag missa nån bra deal, men jag kan ta det...

tycker att omdömen som "bluff", "bedrägeri" osv används alltför lättvindigt i detta forum. oftast utan att berörda satt sig in i ärendet.
är inte heller insatt i just detta företag och inte heller intresserad av deras erbjudande. vet däremot att varor (även mc) går många omvägar nere på kontinenten. ofta smarta killar som utnyttjar kryphålen...ibland bedrägeri.
såg att det rörde sig om äldre årsmodeller, kanske från usa. betingar av båda skäl naturligtvis häftiga rabatter.
att importera via spanien (kanske enklaven ceuta) är ganska vanligt.
dessa kan vara möjliga förklaringar, måste inte.
om något är osedvanligt billigt måste man få svar om orsaken. inte muntligt utan skriftligt. självklart betalar man inga större summor till en okänd i förskott. vill en seriös säljaren ha betalningsgaranti så accepterar han tex en bankgaranti eller dylikt.
i ett nötskal: idag finns hur många informationskanaler som helst om man vill.
så ta självklart reda på fakta och säkra dina pengar innan du gör affär.

truekongo

yepp o
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
hornet
Om man kollar på ex. ducati 999 hojen så står det: This product was added to our catalog on Tuesday 01 November, 2005 :va

Tror INTE en sådan hoj för det priset som dem vill ha ( 2,963.45EUR ) hade varit kvar om det hade varit en seriös firma!!!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Det hela är väldigt enkelt. Om du kan inspektera hojen+papper själv på plats och sedan betala, ja då är saken biff. Sen om du gör detta hemma i Svedala, Spanien, Tyskland eller Iran, strunt samma då har du ju själv kollat över grejerna.

INGA PENGAR I FÖRVÄG!!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
grabbar grabbar grabbar! läser ni inte teknikens värld???
dom gjorde ett test av såna här skojare, dom svarade på en merca 500 sl som skulle vara ruskigt fin och väldigt billig (skumt billig) men den stod i england och skojarna skulle frakta den hem till dörren så fort reporten har satt in fraktkostnaden på deras konto, i mailkonersationen så lovade dom att T V skulle få låna bilen i fem dagar och så skulle dom därefter bestämma sigg för om dom ville ha den eller inte, om inte no qustions asked, då skulle det gå bra å skicka tillbaka den. pengarna sattes in men inte fan kom det nån bil, alltå dom var fullt medvetna om att pengarna skulle gå förlorade men som sagt allt för vetenskapen skull!

så varsågod å handla på av såna här skojare!

ps, jag har en ruggigt fin ferrari f40 för bara 250000:- nån som e sugen? fraktar hem till dörren bara sätt in fem papp på mitt konto så ska du se att du aldrig får se nån kärra. :D

novecento skrev:
tycker att omdömen som "bluff", "bedrägeri" osv används alltför lättvindigt i detta forum. oftast utan att berörda satt sig in i ärendet.
är inte heller insatt i just detta företag och inte heller intresserad av deras erbjudande. vet däremot att varor (även mc) går många omvägar nere på kontinenten. ofta smarta killar som utnyttjar kryphålen...ibland bedrägeri.
såg att det rörde sig om äldre årsmodeller, kanske från usa. betingar av båda skäl naturligtvis häftiga rabatter.
att importera via spanien (kanske enklaven ceuta) är ganska vanligt.
dessa kan vara möjliga förklaringar, måste inte.
om något är osedvanligt billigt måste man få svar om orsaken. inte muntligt utan skriftligt. självklart betalar man inga större summor till en okänd i förskott. vill en seriös säljaren ha betalningsgaranti så accepterar han tex en bankgaranti eller dylikt.
i ett nötskal: idag finns hur många informationskanaler som helst om man vill.
så ta självklart reda på fakta och säkra dina pengar innan du gör affär.

hörde att tomten bor i bromma??? :tummenupp

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Micke.S skrev:
Hittade en hoj på mobile, tyckte det va lite
för "billigt". Så jag mailade & frågade om det
stämde. Jo det stämmer skrev dom men
hojarna står i Spanien. Vi fraktar den hem
till dörren för 600 euro. Hm, låter skumt eller?
Kolla in deras hemsida:

http://www.custom-bike-shop.com/

Saxat från Importakuten: "Varning!
På mobile.de och autoscout24.de figurerar en liga som vill att man skickar pengar via Western Union.
Det är billiga bilar som oftast är så billiga att det inte finns någon sanning I . tex en BMW X5 går inte att köpa för 19 500 euro eller liknande.
De säljer vissa modeller riktigt billigt men vill att man kontaktar dem via e-post.
Det kommer då ett mail på engelska, där det låter jätte fint och att man ska skicka
exempelvis 2000 euro och sedan skickar de bilen till dig.
Det kan vara "shipping" kostnaden de vill att du betalar, sedan får du ha bilen I fem dagar innan du betalar resten. Om du inte vill ha bilen får du givetvis tillbaka pengarna. Hmm
De har oftast en by eller stad I tyskland som de påstår att deras fru kommer ifrån.
Har nu sett att de även har börjat andvända adresser I frankrig och italien också.
Sedan vill vi gärna påpeka att det finns ingen service från mobile.de att de sköter leveranser mm
Enl våran bekantskap på mobile.de, deras advokat så vet vi att mobile.de arbetar på en lösning."

Ingen ger bort något...tyvärr.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Scam

Sök på liknande scams på nätet så finns de överallt. Är bilden dessutom stulen så är det bara att lägga ner med en gång. Vill någon bli blåst så läs inte vidare (Ge dock hellre pengarna till någon bättre behövande om du nu vill bli av med dem). Alla dessa försök är ren bluff. Det följer samma metod som de som vill köpa din bil jättedyrt och skickar check i förväg. De tjänar kanske inte grova pengar men tillräckligt på det. Om du tvivlar så säg att din kompis bor i Spanien och hämtar den på plats. Jag sätter 100:- på att svaret är att den redan är packad i låda och står på godsterminalen el. liknande.

F.ö sedan när körde svensk polis förmedlingsservice av begagnade fordon. Tänk lite :rolleyes:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024