Kan du skrapa knäpuckarna i asfalten

Jag


  • Antal röstningar
    0

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det funkade iaf bra på Kawan, med TDM:n har jag inte hunnit test ännu men det lutar mer åt aphäng där.... :fyllisar
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
På bana är det ju givet.
På vägen JA om det inbjuder. behöver ju inte gå så fort alla gånger heller.
Spela roll om man "aphänger" lite det är ju kul ju. Å det är ju det som är meningen med att åka? Att ha kul alltså.

Jag har iaf efter det att knäet åkte i backen första gången blivit betydligt säkrare i min körning då man kom underfund med att man kan ju luta så tamejfan allting tar i....då är det bara att luta lite till :D
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ganska intressant att läsa att många onekligen borde se över sina fjädringsinställningar. Fotpinnarna ska inte ta i. Det är ju farligt...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
GSXR1100R skrev:

Hehe jag hade väntat mig puckar som är 10 cm tjocka eller nåt. Men dom här var snygga! :hihi

Du har rätt i att om man sitter helt upprätt på en gathoj skrapar man i det mesta utom puckarna. Jag vet, det var så jag menade.

Har aldrig haft tillfälligheten att få prova en riktig racer på bana. Det närmaste hittills var en Aprilia RS 250.

Den kunde man lägga ner hårt och långt. Fy fan vad roligt det var! :yoparty

Det var förresten på anderstorp och då passade man på att förnedra många större cyklar i svängarna. Där av flitiga besök i en annan tråd här på sporthoj... :lol
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jåke skrev:
Det funkade iaf bra på Kawan, med TDM:n har jag inte hunnit test ännu men det lutar mer åt aphäng där.... :fyllisar

En kompis skrapar knäpuck med sin Varadero. Efter jag talade om att det måste gå. Det ser skitroligt ut. Visst, aphäng, men ändå duktigt nedlägg! Fotpinnarna tar också i...
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
CorbenDallas skrev:
Ganska intressant att läsa att många onekligen borde se över sina fjädringsinställningar. Fotpinnarna ska inte ta i. Det är ju farligt...


De tar i innan knät om man sitter fel på hojen.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Enligt pollen kan ca 50% knäskrapa på ett kontrollerat sätt, en siffra som jag starkt tvivlar på, det verkar som om några har klickat i fel ruta.

På sommaren ser man massor ju av posörer med nyvaxade knäpuckar, men dom kanske hänger på Bike.se eller nåt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Peno skrev:
Utveckla det där, så jag kan lära min kompis nåt nytt. Han skrapar fotpinne utan att något annat är i närheten av backen. :D
Min kompis... du har väl inga kompisar förutom Ankan då, men han gör ju garagevändning i hårnålen på Knudan.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Victor skrev:
Det där var klart tre posörskrap.

Ja det e kul att posörskrapa på gata. Nått annat har jag inte sagt, jag har inte gnisterpuckar för att det ska gå fortare. Jag är antagligen långsamare på gata när jag åker och skrapar pga en längre väg i kurvan så man får så mycket tid som möjligt med knät i backen
:arsele
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Peno skrev:
Utveckla det där, så jag kan lära min kompis nåt nytt. Han skrapar fotpinne utan att något annat är i närheten av backen. :D


Men man måste ju ha lite häng. Sitter du och burkar åt fel håll så kommer du aldrig få ner knäna. Dessutom kommer ett framhjulssläpp som ett paket på posten den gången du försöker köra lite fortare.
Edit: Är det GSXR1100R som är din kompis?

Tjoffe skrev:
Ja det e kul att posörskrapa på gata. Nått annat har jag inte sagt
:arsele
Såklart det är.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
GSXR1100R skrev:
Enligt pollen kan ca 50% knäskrapa på ett kontrollerat sätt, en siffra som jag starkt tvivlar på, det verkar som om några har klickat i fel ruta.

På sommaren ser man massor ju av posörer med nyvaxade knäpuckar, men dom kanske hänger på Bike.se eller nåt.

Misstror du mig din f-n. :D
Och då vill jag tillägga att jag inte fegar och kör i räserpyjjamas. Här var det ett helt nytt tvådelat stelt jäla touringställ som användes för första gången.
 

Bifogat

  • srw12sept2004 2.jpg
    srw12sept2004 2.jpg
    38.8 KB · Visningar: 158
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top