Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
CP-tråd. Men vad säger ni om man räddar sitt eget liv och sin tjej för att man just hade kniv med sig ut en kväll då det kom en massa skinnskallar och ville banka på en för att flickan man går med är mörkbrunhårad?

750RR

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
maverick_750rr skrev:
CP-tråd. Men vad säger ni om man räddar sitt eget liv och sin tjej för att man just hade kniv med sig ut en kväll då det kom en massa skinnskallar och ville banka på en för att flickan man går med är mörkbrunhårad?

750RR

Hehe man SKA inte ha kniv men på söder i Helsingborg e det ibland lockande... Men om det kom sånt nasse pack och bråkade så e det bara att slå den ene så sticker dem andra oftast fega som fan brukar dem va!

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Nej så brukar det inte vara. Det är kommunisterna som jämt sticker för dom vill inte slåss. Men jag tycker att knivlagen ska tas bort men det är ju bara min extrema åsikt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YamahaJojje skrev:
Hehe man SKA inte ha kniv men på söder i Helsingborg e det ibland lockande... Men om det kom sånt nasse pack och bråkade så e det bara att slå den ene så sticker dem andra oftast fega som fan brukar dem va!

"En genuin gentleman går aldrig söder om trädgårdsgatan* i Helsingborg" :mattias

Det uttrycket håller än idag :rolleyes:

750RR
*trådgårdsgatan: Den gatan som bussarna svänger upp på efter knutpunkten - hållplats Biblioteket - där pizzeria Smack ligger och restaurang Oasen

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
maverick_750rr skrev:

Antingen måste barnen ha provocerat mannen eller så var han faktiskt störd... :va

äh, hursomhelst...knivar löser inga problem, nehej...
-använd motorsågar som finnar! :tummenupp

Finns episoder där nassar kommit fram till folk här i Finland och undrat med eller mot. Fick svaret mot och drog fram KNIIV, för att sedan se offret plocka upp en prima STIHL ur bagageutrymmet på sin bil och dra igång den ettriga motorn...då sprang nassarna i en hop säkert iväg...

I Finland finns ju också problem med regelrätta upgörelser städer emellan :( , finns det i Sverige eller slår ni på vem som helst?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Vikingarockaren skrev:
Nej så brukar det inte vara. Det är kommunisterna som jämt sticker för dom vill inte slåss. Men jag tycker att knivlagen ska tas bort men det är ju bara min extrema åsikt.

Så folk ska få gå runt med långa knivar?! Är du riktigt frisk?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mikael Cagiva skrev:
I Finland finns ju också problem med regelrätta upgörelser städer emellan :( , finns det i Sverige eller slår ni på vem som helst?

Ibland samlar vi en hel trupp och talar om vart vi ska så den staden hinner förbereda sig o h sen jävlar blir det fajt tills siste man står :cool:

Skånelän är numera övertaget av Helsingborg och 2% av landstingskatten gåt till vår trupp.
Mmmm, så e d. :hihi

750RR

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
maverick_750rr skrev:

750RR

man löper, löper fort som fan..
att dra kniv mot någon kan avskräcka, men kan lika gärna tända till slagskämpen i motståndaren så d där mé kniv é absolut ingen vidare idé, som sagt, träna löpning i första hand, sedan träna argumentation, har hört om d som lyckats argumentera sig ur sånna knipor.. å i tredje hand, lite kampsportsvana/självförsvar kan va bra å ha om absolut inga andra utvägar finns.

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
när folk ska börja slåss med mig brukar deras flickvänner komma och rädda dom :D

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
YamahaJojje skrev:
No offence, men har du någonsin funderat på att köra stavningskontrollen innan du postar? Dina meningsbyggnader är rent ut sagt fördjävliga.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...