Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Detta är ju fan skadat...

Bära kniv är fegt... Men det har ni slutat snacka om så jag ska inte ta upp det igen...

Är det coolt att vara full (Supa) - (hatar det ordet)???

Kolla bara Anna Lindh... Eller ta den lilla flickan som blev mördad samma dag... Det va en jävla idiot som använde kniv... Jag har även kompisar som gick ut med kniv och knogjärn när det va unga... Men allt jag gjorde va att kasta skiten innan vi kom in till stan... Nu tog jag upp det iaf... och jag menar inget negativt just mot dig vikingarock... Men tänk för helvete... Hur många människor får inte cp ryck under fyllan... Jävla onödigt... Jag kan ge dig ett nummer till en av mina vänner... Han har haft en kniv i magen... Du kan ju fråga han hur coolt det va... Kollar du stygnen så är det ett stygn på ca 2 cm... Sen över är det ett ärr på ca 20 cm för att rätta till alla hans inre organ...

Jag vet att många här inne har gnällt på dig för just detta och jag vet att du fattar att folk tycker att du ska lämna kniven hemma... Men jag va bara tvungen att påpeka idiotin i att bära kniv...

:död :död // Score

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
cRoC skrev:
Trode jag var ensam med att hata ordet "supa"..

nej jag tål inte det ordet... blir helt snurrig :banana

Det låter v'äldigt omoget om nu något är omoget enligt mig... fast jag är ganska omogen... är ju bara 23

//Score

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Snälla gud... inget krig igen nu här!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
hm... grabbar , med skäll kommer man ingen vart ... det borde ni veta vid det här laget.

Men vikingarockaren !! vi kan göra så här.... kom till mig när jag jobbar,, så ska jag hålla en lång föreläsning för dig ang våldet på stan, och dess skador som knivvåldet orsakar.... misshandel åxå för den delen.
Kanske kan fixa så du får åka med mig nån helg när jag jobbar, så kan vi ju ta reda på ungdomarna på stan. Vi tar även ett varv på akuten o kikar på rummen där man hamnar efter att vi har lämnat av... rum som många har avslutat sina liv i när våra insatser bara har räckt till att färdas in med.

Dagarna avslutar vi nere i bårhuset... där dom kalla ligger, många i alltför tidig ålder.... vem vet, Kanske jag kan få dig att tänka om :)

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
Score skrev:
Detta är ju fan skadat...

Bära kniv är fegt... Men det har ni slutat snacka om så jag ska inte ta upp det igen...

Är det coolt att vara full (Supa) - (hatar det ordet)???

Kolla bara Anna Lindh... Eller ta den lilla flickan som blev mördad samma dag... Det va en jävla idiot som använde kniv... Jag har även kompisar som gick ut med kniv och knogjärn när det va unga... Men allt jag gjorde va att kasta skiten innan vi kom in till stan... Nu tog jag upp det iaf... och jag menar inget negativt just mot dig vikingarock... Men tänk för helvete... Hur många människor får inte cp ryck under fyllan... Jävla onödigt... Jag kan ge dig ett nummer till en av mina vänner... Han har haft en kniv i magen... Du kan ju fråga han hur coolt det va... Kollar du stygnen så är det ett stygn på ca 2 cm... Sen över är det ett ärr på ca 20 cm för att rätta till alla hans inre organ...

Jag vet att många här inne har gnällt på dig för just detta och jag vet att du fattar att folk tycker att du ska lämna kniven hemma... Men jag va bara tvungen att påpeka idiotin i att bära kniv...

:död :död // Score

jag håller med, kniv gör en då absolut inte säker, å alkohol gör dig ändå mindre säker.. träna självförsvar, träna löpning å använd insidan av skallen å undvik att hamna i "kniviga- (vicken humor :eek: ) situationer"..

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
I Helsingborg finns det ett projekt för ungdomar som hamnat på fel spår! Man får köra cross och umgås med noramlt folk. Man får prova roadracing och go cart osv oxå gör juh nästan att man drar ut på stan med kniv och ringer snuten och anmäler en själv! HATA KNIVAR de e messigt har själv blivit skuren av en tönt!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
ambulans skrev:
hm... grabbar , med skäll kommer man ingen vart ... det borde ni veta vid det här laget.

Men vikingarockaren !! vi kan göra så här.... kom till mig när jag jobbar,, så ska jag hålla en lång föreläsning för dig ang våldet på stan, och dess skador som knivvåldet orsakar.... misshandel åxå för den delen.
Kanske kan fixa så du får åka med mig nån helg när jag jobbar, så kan vi ju ta reda på ungdomarna på stan. Vi tar även ett varv på akuten o kikar på rummen där man hamnar efter att vi har lämnat av... rum som många har avslutat sina liv i när våra insatser bara har räckt till att färdas in med.

Dagarna avslutar vi nere i bårhuset... där dom kalla ligger, många i alltför tidig ålder.... vem vet, Kanske jag kan få dig att tänka om :)
Men han säger väl att han "ångrar" sig så han har väl redan tänkt om, eller har jag missat nåt?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
ambulans skrev:

Finns många som borde få sig en PRAO hos dig och dina arbetskamrater.

Bär man kniv oavsett syfte (bortsett från rent arbetsredskap) kommer den förr eller senare komma till "nytta". Lämna skiten hemma så slipper många leva med tommrum i sina liv.

(vad OT det blev)

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Ni alla har varit til en viss hjälp.

YamahaJojje: Ett sånt project tykcer jag att man skulele ha i gävleborg.

Skulle behöva ett miljöombyte kanske.

Ambulans: Ja varför inte jag tror att det skulle hjälpa många ungdomar om du lr nån annab kom och föreläste på våran skola kanske. Men den jävla kommunen har väl som vanligt inte råd. Fan man kasnke skulle sikta på att flytta till helsingborg och anmäla sig igen självmant (skulle lätt göra det) jag har alltid velat prova på crosskörning men har inte råd. Finns det mått ställe där man kan hyra crossar? Måste man ha nån licens då?

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Vikingarockaren: Vet inget ställe i Gävleborg men här räcker det man åker ut till nån bana brukar alltid finnas nån shysst handlare man kan få prova av! Cross e inte så dyrt som många tror!!! MAn behöver ingen licens för att prova bara för att tävla! ring till närmsta cross klubb och hör om dem har öppen ban dag nån gång! Hel e grymma!

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Hmm är det ingen i gävleborg som har ringt till nån förutoch provat.

YamahaJojjoe: jo jag vet hel äger och dom är fan inte nazistiska (tom morsor brukar gilla dom) lysssnar på dom nu faktiskt (hels rike).

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ambulans: Ja varför inte jag tror att det skulle hjälpa många ungdomar om du lr nån annab kom och föreläste på våran skola kanske. Men den jävla kommunen har väl som vanligt inte råd. Fan man kasnke skulle sikta på att flytta till helsingborg och anmäla sig igen självmant (skulle lätt göra det) jag har alltid velat prova på crosskörning men har inte råd. Finns det mått ställe där man kan hyra crossar? Måste man ha nån licens då?[/QUOTE skrev:
Ja dom som har vart till oss kommer till insikt allafall... med vad som kan hända.
Tyvärr är det en omöjlig uppgift för oss att informera alla skolor o klasser. Men visst , jag tror åxå att det är väldigt nyttigt. Men saken är att det hjälper föga att jag kommer till klassrummet. Det som måste till är att klasserna måste komma till mig, och till akuten, intesiven.. operation.. bårhuset.. för att se hela vägen det går... plus bilder o filmer.
Som det är nu så går det helt enkelt inte. alla neddragingar gör att man knappt hinner med dom som verkligen behöver en. Jag har läst igenom allas inlägg här nu... och det är en sak jag kan hålla med om, o det är Freppas inlägg... hamnar du i bråk, så spring... så mkt du orkar... det kommer du att klara dig längst på.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!