Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag älskar hojar och vill ha a1 kort men jag förstår inte varför ni tror att bara för att jag gjort lite onödiga grejor så är jag en jävla gangster. Jag kan köra jag är ansvarstagande och jag kan lagen men följer den inte jämt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Freppa skrev:
Bingo: ALLA kan inte gilla "Eilert Pilarm Greatest Hits" ;)
Ap,ap,ap,ap,ap, nu är du ute på den tunna linan Freppis.
Inte klanka ner på Eilert (The MAN).
Nu när vi ändå citerar texter så kan jag ju citera Eilerts tolkning på "Blue sweede shoes"

"M got van fmf fmf fmf fmf, to få je scu, tri na na ni no na na, so dont ju, see on mi bo she sho"

Den mannen är bara bäst. :hej

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Racerpelle skrev:
Hej Vikingarockaren,

Frågan var ju frånbörjan om det går att ta körkort (få lämp) efter vad som hänt.
Efter att ha läst tråden ända hit under stigande förvåning, endera har jag väldigt långt till Valbo eller så har jag blivit oerhört gammal, så undrar jag om du finns o har dessa åsikter?
Om du nu har det, fine, vi lever i ett fritt land.
Men säg mig vad du ska med MC-kort till?
Med dina åsikter o attityd kommer du att få väldigt svårt att hitta gemenskap i de delar av MC-världen som jag känner...

/ Racerpelle

Låt killen få en chans, klart han får vara med i MC-gemenskapen. Låter som han är typ 15-16 och har lite struliga idéer, men vi kan inte dömma han innan vi känner han (då skulle vi vara lika trångsynta som sånna däringa nassar)

Han har dessutom ångrat sig med kniv grejen, klart han skall ha MC. MC är det bästa sättet att bli harmonisk och lycklig, låter som han behöver slappna av tycker jag.

Krama varandra i trafiken

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vikingarockaren skrev:
Jag älskar hojar och vill ha a1 kort men jag förstår inte varför ni tror att bara för att jag gjort lite onödiga grejor så är jag en jävla gangster. Jag kan köra jag är ansvarstagande och jag kan lagen men följer den inte jämt.
Det är nog mer kombinationen. Bära kniv för tygghetskänslan, "udda" musiksmak och nästan aldrig starta slagsmål (bara ibland då, eller) låter uppriktigt sagt inget vidare. Det finns naturligtvis mer bakom nicken och du är säkert en ok person, men det är inte såna kvalifikationer som lockar folk att svara på en kontaktannons direkt - det förstår du säkert.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag har använt alkohol för att lugna ner mig förut. Är 15 år. Har kanske startat nått bråk men aldrig slagit ner nån men det kunde ha blivit så en gång men den personen hade förtjänat det. Men jag har ändrat mig nu så jag har satt upp ett mål att inte dricka på 3 mån (hur nu jag ska klara det).

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Skillnad va det när JAG bodde i Valbo och var 15 bast å hade DT... då var det frid och fröjd kan ja lova :banana

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Bingo skrev:
Det är nog mer kombinationen. Bära kniv för tygghetskänslan, "udda" musiksmak och nästan aldrig starta slagsmål (bara ibland då, eller) låter uppriktigt sagt inget vidare. Det finns naturligtvis mer bakom nicken och du är säkert en ok person, men det är inte såna kvalifikationer som lockar folk att svara på en kontaktannons direkt - det förstår du säkert.

Vet folk som det sett värre ut än så för, och dom har fixat det hela bra tillslut ändå. Först när människor runt omkring dömmer ut någon går det illa

SÅ är det :hej

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vikingarockaren skrev:
Jag har använt alkohol för att lugna ner mig förut. Är 15 år. Har kanske startat nått bråk men aldrig slagit ner nån men det kunde ha blivit så en gång men den personen hade förtjänat det. Men jag har ändrat mig nu så jag har satt upp ett mål att inte dricka på 3 mån (hur nu jag ska klara det).

Du verkar i alla fall ha insett att du har gjort fel och att ditt liv som det är nu inte är något bra sätt att leva. Du kanske behöver ett miljöombyte alt. byte av umgängeskrets?

Eftersom polisen tog dig på bar gärning med kniv kan du och dina föräldrar troligen se fram emot ett samtal från socialstyrelsen, och jag råder dig till att tala sanningsenligt med dem. Kanske kan de hjälpa dig att lösa problemen.

Lycka till i livet.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vikingarockaren skrev:
Men jag har ändrat mig nu så jag har satt upp ett mål att inte dricka på 3 mån (hur nu jag ska klara det).
No probs, kolla in en båge du vill ha och börja spara till den. Det är mycket roligare att köra MC än det ser ut. Och så får man träffa mycket bra folk.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
triple skrev:
Vet folk som det sett värre ut än så för, och dom har fixat det hela bra tillslut ändå. Först när människor runt omkring dömmer ut någon går det illa

SÅ är det :hej
Jepp SÅ är det, särskilt när det gäller tonåringar.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
har redan 17-18 tusen som jag har jobbat ihop ärligt och jag kommer ju få lite från morsan och farsan och några tusingar till när jag säljer dt:n och jag funderar på en crm.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vikingarockaren har lärt sig en läxa, sluta hacka på honom nu.

Och ni ska förstå att i vår ålder kan man komma i bråk för att man TITTAR på någon.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Precis croc eller för att nån annan tycker att man är en tönt (har hänt mig).

Och dom 3 tjejerna är inte assnygga men dom duger iaf :hej

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
cRoC skrev:
Och ni ska förstå att i vår ålder kan man komma i bråk för att man TITTAR på någon.

Oj vad synd det är om er små barn. Inte ens kunna gå utanför dörren utan att behöva vara rädda för att bli attackerade.

Nej, det var mycket bättre när jag var ung. Då kunde man minsann göra och säga vad man ville utan att vara rädd. Att vi som är 10 år äldre inte riskerade att hamna i bråk bara man hade fel byxor på sig måste ju vara en lögn. :rolleyes:

Pinsamt att läsa sånt här. Tyck inte synd om er själva, ingen annan gör det.

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Bingo skrev:
Menar ni att det verkligen finns en Eilert Pilarm? Låter för mig osm ett osannolikt namn.

Klart han finns.
Pilarm är ett taget namn. (för att få samma initialer som Elvis Presley E.P)
Han hette från födseln Dahlberg.

Min Eilert kunskap har jag fått genom att bo några mil söder om honom.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:

Svårt o hålla up i tre månader?

Jag har aldrig druckit (givetvis smakat lite...), aldrig rökt, aldrig snusat eller hållt på med annan skit, har häller aldrig varit i bråk senaste 3 åren... Har aldrig varit på fyllefest... Har inga planer på det heller... Går inte med kniv o skulle aldrig få för mig o göra det, om jag skulle känna ett behöv av det om man skulle nånstans skulle jag skita i o gå dit.

Skit i o hålla på med sånt. Gör som jag, åk moppe o drick pepsi! :) Va med kompisar utan o hålla på med massa skit, det ÄR roligt...

Visst, kalla mig tönt m.m. för att jag inte testat o röka eller snusa, o inte har supit mig full... Förstår inte meningen med det nu, ställer ju bara till problem tycker jag... Men jag tycker inte jag är nån tönt för det...snarare smart... :)

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Du är ingen tönt töntar är folk som sitter vid datorerna hela dagarna och deppar bara för att dom inte orkar ta sig ut och så tycker dom att dom som är ute är du m ihuvudet för det. Dom idioterna borde tvångsuttagas :hej

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Vikingarockaren skrev:
triple: Hur vet du att vi drack hb?

Jag har förstått att jag inte kan leva det liv jag har levt nu så jag ska ta det lugnt ett tag nu med alkoholen och inte vara så uppkäftig men det är inte lätt jämt om man var en tönt för n¨ått år sen. Sen så springer man inte ifrån ett slagsmål i valbo här vill dom flesta ha slagsmål men det kan typ inte bli det här (vilket är bra) eftersom det finns alltid folk som skulle stoppa det.

tycker du ska mogna på dig lite krappen.....brukar du skryta om att ha kört i fyllan men moppen också eller?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!