LocDog skrev:Som några redan sagt så beror de ju på hur pass stort knoppen blir....en polare till mig lirade hockey i sina yngre dagar och han hade faktiskt dreads under en period.
Såg rätt skoj ut när "korvarna" stack ut lite här och där ur den knallblåa hjälmen
Hmm så jag är nog lite tveksam till att de kommer att gå vägen att åka hoj med, men man har ju ingen erfarenhet så de är ju inte omöjligt att de funkar.....polaren rakade sig ganska snart eftersom de blev rätt jobbigt med ormboet
Ja, det är lite så jag tänker också.. att det blir bra, även om jag inte har så långt hår. Jag kan visserligen ha dreads bara över vintern, men det känns lite onödigt att göra dem då. Kanske skulle göra bara flätor? Dem kan man ju ta bort och det är lite mer.. tjejigt. Då behöver man inte klippa sig heller. Till saken hör att det vore så jävla praktiskt i min thaiboxning med håret i dreads eller flätor.. (aah, clinch...). Tyvärr är mitt hår alldeles för lockigt för att jag ska se klok ut om jag klipper mig ganska kort.
exiteme skrev:Jag kunde inte använda min vanliga hjälm. Jag fick låna en större hjälm. Men kan ändå säga att det drog och slet i hårbotten när man tog på hjälmen.
Okej, det kan jag förstå.. det är det jag tänkte på också. Man tar ju på och av sig hjälmen ett antal gånger varje åktur..