Kan man ha dreads och hjälm?

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
LocDog skrev:
Som några redan sagt så beror de ju på hur pass stort knoppen blir....en polare till mig lirade hockey i sina yngre dagar och han hade faktiskt dreads under en period.

Såg rätt skoj ut när "korvarna" stack ut lite här och där ur den knallblåa hjälmen :)

Hmm så jag är nog lite tveksam till att de kommer att gå vägen att åka hoj med, men man har ju ingen erfarenhet så de är ju inte omöjligt att de funkar.....polaren rakade sig ganska snart eftersom de blev rätt jobbigt med ormboet :)

Ja, det är lite så jag tänker också.. att det blir bra, även om jag inte har så långt hår. Jag kan visserligen ha dreads bara över vintern, men det känns lite onödigt att göra dem då. Kanske skulle göra bara flätor? Dem kan man ju ta bort och det är lite mer.. tjejigt. Då behöver man inte klippa sig heller. Till saken hör att det vore så jävla praktiskt i min thaiboxning med håret i dreads eller flätor.. (aah, clinch...). Tyvärr är mitt hår alldeles för lockigt för att jag ska se klok ut om jag klipper mig ganska kort. :fatta!

exiteme skrev:
Jag kunde inte använda min vanliga hjälm. Jag fick låna en större hjälm. Men kan ändå säga att det drog och slet i hårbotten när man tog på hjälmen.

Okej, det kan jag förstå.. det är det jag tänkte på också. Man tar ju på och av sig hjälmen ett antal gånger varje åktur..
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
sicka komentarer.. vissa verkar ju vara helt bakom flötet :3freak knarkar och neger paraleller dras till höger och vänster helt utan vett :kocko

klart du kan ha dreads och hjälm, men räknamed att skaffa större kruka bara.
själv tycker jag dreads är skabbigt som fasen så jag skulle avråda, men alla tycker ju inte som jag så..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sven666 skrev:
sicka komentarer.. vissa verkar ju vara helt bakom flötet :3freak knarkar och neger paraleller dras till höger och vänster helt utan vett :kocko

klart du kan ha dreads och hjälm, men räknamed att skaffa större kruka bara.
själv tycker jag dreads är skabbigt som fasen så jag skulle avråda, men alla tycker ju inte som jag så..


Jag är vettlös :crash :crash

...Men inget är ju på riktigt, det är bara ett internetforum.
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
Chronic skrev:
Jag är vettlös :crash :crash

...Men inget är ju på riktigt, det är bara ett internetforum.

Inget är på riktigt?? Min fråga var på riktigt.. Och bara för att det är ett forum behöver man inte skriva vad som helst.. Det är faktiskt riktiga människor som läser allt innehåll.. :rolleyes:

sven666 skrev:
sicka komentarer.. vissa verkar ju vara helt bakom flötet :3freak knarkar och neger paraleller dras till höger och vänster helt utan vett :kocko

klart du kan ha dreads och hjälm, men räknamed att skaffa större kruka bara.
själv tycker jag dreads är skabbigt som fasen så jag skulle avråda, men alla tycker ju inte som jag så..

Tack för ett vettigt svar (du och flera andra också). Jag vet inte än hur jag gör, det var mest en tanke och jag tyckte det passade att fråga här, eftersom jag tänkte att folk kanske hade erfarenhet av det. Det är ju lätt att vara efterklok, men den här gången tänkte jag iaf forska lite. :tungan
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Du får garanterat byte hjälm om din nuvarande sitter som en smäck, du ska även ha håret i en "påse" både för vindens skull (blir ju tovigt annars ;) ) men framförallt för lukten och kladdet.


Gör du dreads på hårsalong använder de troligen något som heter "hårcement", det funkar som det låter.
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
MagnusK skrev:
Du får garanterat byte hjälm om din nuvarande sitter som en smäck, du ska även ha håret i en "påse" både för vindens skull (blir ju tovigt annars ;) ) men framförallt för lukten och kladdet.


Gör du dreads på hårsalong använder de troligen något som heter "hårcement", det funkar som det låter.

Mitt hår är faktiskt inte så långt. Kladdigt kan jag tänka mig att det blir. Finns ju hjälmluva. Vissa tycker det ser töntigt ut, men det funkar. Min nuvarande hjälm är faktiskt lite för stor, märkte jag när jag testade en Shoei i somras, så det kanske skulle gå. Får testa..
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Ta och prova över vintern. En kompis hade dreads i två månader, det blev så vidrigt att han tog bort det. Han använde medel för att hålla det rent. Men det hjälpte inte allt för bra. Räkna med att bli av med allt hår då du tar bort dreadsen. Men det antar jag att du vet. Visserligen rätt så snyggt med dreads.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Nej det kan man inte, kjør man sporthoj ska man vara kort på håret :hihi :hihi
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
ethno skrev:
Ta och prova över vintern. En kompis hade dreads i två månader, det blev så vidrigt att han tog bort det. Han använde medel för att hålla det rent. Men det hjälpte inte allt för bra. Räkna med att bli av med allt hår då du tar bort dreadsen. Men det antar jag att du vet. Visserligen rätt så snyggt med dreads.
Min kille hade dreads i flera år utan problem, så det var inget problem för honom. Men det är klart, man ska sköta dem. Jag skulle inte vilja ha sådana där jättestora, korviga.. mitt hår är inte så stort heller så att det skulle gå.

Arctic#1 skrev:
Nej det kan man inte, kjør man sporthoj ska man vara kort på håret :hihi :hihi
Äh, inte som tjej.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Bakljuset skrev:
Min kille hade dreads i flera år utan problem, så det var inget problem för honom. Men det är klart, man ska sköta dem. Jag skulle inte vilja ha sådana där jättestora, korviga.. mitt hår är inte så stort heller så att det skulle gå.

Citat:
Inskickat av Arctic#1
Nej det kan man inte, kjør man sporthoj ska man vara kort på håret


Äh, inte som tjej.


Håller med dig bakljuset, självklart ska tjejer ha långt hår, det är fint men varför göra dreads för? Är du negress kanske, tycker det ser konstigt ut med dreads på Svenska tjejer, men det är klart. Smaken är ju olika...
Häftigaste dreads jag sett är på Paul Doumbia, min gamla tränare. Han hade dreads längre ner än rumpan i en tofs. Det såg grymt ut, men som sagt på Svenska tjejer.. nja.. tänk om.. tänk rätt :)
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Bakljuset skrev:
Hahaa! Nej, inte sillisar. Har ju redan så det räcker. :tungan Blont hår behöver jag inte, jag kan spela dum ändå.
Men upp med en bild så vi ser om det räcker :tuttar
Vissa är ganska kräsna "med vad som är tillräckligt" :tungan
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
Miks skrev:
Men upp med en bild så vi ser om det räcker :tuttar
Vissa är ganska kräsna "med vad som är tillräckligt" :tungan
Va mycket snack om tuttar och brudar det blev här nu. Är ni verkligen såhär "stenålderstänkande" som många tjejer har uppfattningen om MC-killar är? Jag tror inte det, men ni verkar ju bevisa motsatsen...

DaPirate skrev:
Håller med dig bakljuset, självklart ska tjejer ha långt hår, det är fint men varför göra dreads för? Är du negress kanske, tycker det ser konstigt ut med dreads på Svenska tjejer, men det är klart. Smaken är ju olika...
Häftigaste dreads jag sett är på Paul Doumbia, min gamla tränare. Han hade dreads längre ner än rumpan i en tofs. Det såg grymt ut, men som sagt på Svenska tjejer.. nja.. tänk om.. tänk rätt :)
Jag är svensk så visst kan det se lite konstigt ut. Som sagt, inget bestämt, det var mest en lek med tanken. Det är ju bättre att tänka innan än efteråt.
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
jag har dreads, hade inte när jag skaffade hjälmen.
Med en massa presande och töjande funkar nu den hjälmen med mitt hår. Men den lär vara för stor när jag väl klipper mig.
kan dock intyga att det gör en smula ont att ta av och på sig hjälmen (speciellt öron tar stryk) sen drar man loss små hårtestar ur dreadsen varje gång man tar av och på hjälmen.
Kör bara så fort att du inte har tid eller vågar att tänka på smärtan i hårbotten så är det lugnt.
 

AraS

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
Bakljuset skrev:
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet


Röstar för att du inte gör dreads inför hojsäsongen.
Jag hade "rastaflätor" i ca 2 månader och det var INTE kul o ha på/av hjälmen varje dag. Det gör rent ut sagt ont och sliter på håret nå enormt...

Så dina fina dreads kommer inte vara så fina efter nån månad... :)
 

kadavski

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda Hornet 600 -06
Bakljuset skrev:
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet

Klart man kan ha dreads och integralhjälm. Själv har jag dreads ner till halva ryggen (nästan). Nu är de ju visserligen ingrodda och grejer så jag slipper tänka på allt kladd i hjälmen, haft dem i drygt 5 år. Tycker själv att det ser rätt töntigt ut att låta håret hänga fritt när man kör så jag brukar ha en hood under stället och samlar upp allt håret i huvan. När/om jag klipper/rakar av det så lär jag få köpa en lite tightare hjälm. Inte fan ska man behöva vara korthårig för att få köra hoj... även om det säkert är bekvämare...
:yoparty
 

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
Bakljuset skrev:
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet



Om du kommer att se ut ungefär så här så borde det funka :tummenupp
 

Bifogat

  • d.jpg
    d.jpg
    19.8 KB · Visningar: 78
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top