Kao Lak eller Koh Lanta

Vilken ort är bäst?

• Antal röstningar
    0
De gånger jag sett valhaj i Thailand har varit ute på Similand Islands. Men med lite tur kan man stöta på dem utanför Koh Lanta!
Så det är bara att hoppa i det underbara vattnet och hoppas på det bästa!!!

Lånar tråden lite.

Vart är bästa stället om man vill se valhaj? Ska åka till Bangkok i tre dagar för att sedan dra vidare till Phuket vid jul och nyår. Det kommer bli några utflykter, förhoppningsvis till phi phi-örarna och vill gärna passa på att se valhaj, något jag missade när jag var i thailand förra gången i augusti (-99) då det inte var säsong ,hoppas utsikterna är bättre nu :)

Dykar med hajar har jag gjort, ofrivilligt :gnissla

Bifogat

• PICT0221liten.JPG
    PICT0221liten.JPG
    77.3 KB · Visningar: 91
Det här var ju upplyftande läsning. :(
Jag har varit i Pattaya, Phuket och Krabi. Phuket har jag noll intresse att återvända till, som Pattaya fast sämre. Krabi var bra men rätt dött, lagom 1 vecka.
Phuket har bra sjukhus i alla fall, Krabis är värdelöst. :näsblod

Var tycker du det är bra då?

Dykning kommer jag inte göra, tycker det är lite Starstriker-varning med sådan "spännande" sport. :hihi
Tycker de är ganska lika och ska du bara ligga vid poolen och dricka sprit spelar det väl mindre roll? Kao Lak var ännu sömingare än Koh Lanta när jag var där. Ska man softa och inte göra ett skit funkar ju dock båda två bra.

Varför inte Koh Samui då? Jag har ju aldrig varit i thailand men de får jag för mig verkar vara ganska lagom.

Jag vill också dra dit! Har inte sett solen på flera år känns det som! Julen gillar Jag inge vidare heller. alla är ju familjefäder nu för tiden och kan inte dra. Jag är ensam som patetisk ungkarl i min bekanstkap. Kanske ska damma iväg själv?

Jag vill också dra dit! Har inte sett solen på flera år känns det som! Julen gillar Jag inge vidare heller. alla är ju familjefäder nu för tiden och kan inte dra. Jag är ensam som patetisk ungkarl i min bekanstkap. Kanske ska damma iväg själv?

Jag drar själv denna gång... bara att haka på... Har länge funderat på att fly jul o nyår och i år är det dags!:yoparty

Jag drar själv denna gång... bara att haka på... Har länge funderat på att fly jul o nyår och i år är det dags!:yoparty

Låter lockande samtidigt som man tvekar lite när man ser din avatar. Men man åker väl på en läjdiboj i alla fall där nere så det är väl lika bra.

Vill du bara röra dig mellan sängen-resturangen-poolen-stranden-baren-sängen eller vill du ha mer grejer att göra? Vad vill du göra?

Ganska exakt så ungefär. :) Vill inte göra något särskilt, en utflykt till skärgården kanske.

Restaurangen i Phuket heter Mom Tri's Gung och den är mycket riktigt väldigt bra. Dw har två restauranger, den andra ligger en bit bort och är lika bra och lika dyr. Tror måltid för två gick på 4000 baht ungefär och det är ju jättedyrt för att vara tajland.

Du är för feg för att backpacka.

Ja, jag är jätterädd. :eek:

Last edited:
Varför inte Koh Samui då? Jag har ju aldrig varit i thailand men de får jag för mig verkar vara ganska lagom.

Det vore absolut intressant men utbudet över jul och nyår är milt sagt begränsat. Vill man betala mindre än 25pp så är det i princip det jag räknat upp som finns kvar.

Goa finns också, Norra, är det något att ha?

Åkte till det lokala shoppingcentret idag och skulle köpa ett t-stift till en rc bil och kom därifrån med en sistaminutenresa till phuket på onsdag för mig och tjejen. 3500:- för 2 veckor. :tummenupp

Jag åker på söndag..först sh fest och sen direkt till flyget. Jag ska åka lite överallt, vill ta dagen som den kommer å inte planera ngt. Blir tredje gången för mig nu så lite koll har man förhoppningsvis så man vet vart man ska och inte ska :tummenupp

Låter lockande samtidigt som man tvekar lite när man ser din avatar. Men man åker väl på en läjdiboj i alla fall där nere så det är väl lika bra.

Stuntartommy ska ner med oss... kommer du ner kan vi hänga :cool:

Vi är där mellan 7 dec och 16 jan.

Ganska exakt så ungefär. :) Vill inte göra något särskilt, en utflykt till skärgården kanske.

Restaurangen i Phuket heter Mom Tri's Gung och den är mycket riktigt väldigt bra. Dw har två restauranger, den andra ligger en bit bort och är lika bra och lika dyr. Tror måltid för två gick på 4000 baht ungefär och det är ju jättedyrt för att vara tajland.

Nix, Boathouse hette den jag tänkte på. (men efter lite googlande så kom jag på att de låg brevid varandra (?) och Boathouse hette tydligen Mom Tri's Boathouse). Som du sa, dyrt i Thailand, men bra.
Åker du till Koh Lanta så rekommenderar jag de resturanger som ligger inne i stan över/vid vattnet (huvudgatan så långt du kan mot vattnet, sista gatan till höger, längst in ungefär). Jävligt mysigt, sjukt billigt och bra käk. Kanske mer något för en soft lunch än romantisk middag.

Koh Samui har jag hört ska vara bäst nu när Phuket har blivit för vanligt och tråkigt! Pattaya är riktigt tråkigt att se, för det första är det ingen thailands känsla alls, höga skyskraper överallt och inga fina stränder, 70 åriga gubbar går omkring med 14 åriga tjejer. Och så fort det blir kväll så väller alla prostituerade fram, tycker det är tråkigt att se faktiskt.. Så här var det på det stället jag var i Pattaya i alla fall..

Phuket är ingen höjdare. Koh Samui är mycket bättre. Sen tar man båten över till Koh Phangan som är helt sjukt nice med väldigt bra snorkling. Sen är det djävligt ball att köra runt på ön med en moppe, vägarna är bitvis makalöst branta. Sen finns det ingen prostitution på ön vilket är skönt att slippa. Var där i Februari. Ska dit nu i Februari igen. Ska även pysa över till Koh Tao.

Lanta är min favorit, var iaf innan vågen kom :(
Lugnt och skönt, sen beror det på vad man är ute efter, spilla i sig Buckets och röja eller ha det lugnt & skönt? Jag lobbar nog för det senare. När jag reser vill jag inte ha Vinghotel och "malliskänsla" utan lite mer genuint Thailand.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick