Kao Lak eller Koh Lanta

Vilken ort är bäst?

• Antal röstningar
    0
Mitt förslag till dig är att du blandar din favoritdrink och beger dig till närmaste solarium. Du spar både tid och pengar. Garanterat 100 fritt från upplevelser!

Det där provade jag i helgen. Rekommenderas varmt! Enda nackdelen var att jag somnade i solariet så istället för att vara blekfet så blev jag fetröd. Nu har det lagt sig så nu är jag bara fet.
Hade oliver med utgånget bästföre datum i drinken. Det var både spännande och lite wild and crazy.

Det blir Khao Lak, det blir drinkar i skuggan, det blir till att hitta bok-tråden så man kan få lite pocket-tips. Kunde inte kännas bättre en beckmörk, regnig, 5-gradig, svensk decemberdag. :)

Nagon som ar i thailand nu? Har vart i hua hin 1 vecka och kom till koh phangan igar och i overmorron blir de koh samui sen tillbaka for fullmoon. Bara 5 veckor kvar nu :(

Det blir Khao Lak, det blir drinkar i skuggan, det blir till att hitta bok-tråden så man kan få lite pocket-tips. Kunde inte kännas bättre en beckmörk, regnig, 5-gradig, svensk decemberdag. :)

2 veckor??

Ligga o steka på stranden är skönt i ett par dar, sen blir det bra långtråkigt. Det finns inte ens tjejer att glo på där. Sen när det blir kväll är det precis stendött, vi hittade en enda hotellbar som var öppen där det satt 7 pers. Det finns helt enkelt inte ett skit att göra där. Grattis till dina 2 tråkigaste veckor i ditt liv.. Hade ett stopp där på 2 dagar innan vi åkte ut på en liveaboard (dykning) och det var våra 2 i särklass sämsta dagar på våra 3 veckor i thailand.

Du skrev att backpacking inte är nåt för dig för att du vill ha fina hotell och inte vill trängas på bussar. Vem säger att man måste bo på de billigaste hotellen? Du kan checka in på charterhotellen precis lika bra själv som att en resebyrå gör det åt dig, bara det att du har möjligheten att byta hotell och framförallt ort om du känner för det när du backpackar.

Vi flög inrikes, åkte taxi med ac och bodde bra hela tiden... charter är för tråkiga/lata barnfamiljer.

Last edited:
2 veckor??

Ligga o steka på stranden är skönt i ett par dar, sen blir det bra långtråkigt. Det finns inte ens tjejer att glo på där. Sen när det blir kväll är det precis stendött, vi hittade en enda hotellbar som var öppen där det satt 7 pers. Det finns helt enkelt inte ett skit att göra där. Grattis till dina 2 tråkigaste veckor i ditt liv.. Hade ett stopp där på 2 dagar innan vi åkte ut på en liveaboard (dykning) och det var våra 2 i särklass sämsta dagar på våra 3 veckor i thailand.

Du skrev att backpacking inte är nåt för dig för att du vill ha fina hotell och inte vill trängas på bussar. Vem säger att man måste bo på de billigaste hotellen? Du kan checka in på charterhotellen precis lika bra själv som att en resebyrå gör det åt dig, bara det att du har möjligheten att byta hotell och framförallt ort om du känner för det när du backpackar.

Vi flög inrikes, åkte taxi med ac och bodde bra hela tiden... charter är för tråkiga/lata barnfamiljer.

:rofl
Dig har jag nog retat upp någon gång eller så behöver du bara en kurs i sociala färdigheter.

Kunde man betygsätta inlägg hade du fått viisi stjärnor. :lol

:rofl
Dig har jag nog retat upp någon gång eller så behöver du bara en kurs i sociala färdigheter.

Kunde man betygsätta inlägg hade du fått viisi stjärnor. :lol

Tyckte mest synd om dig, tänkte att du kanske skulle ta ditt förnuft till fånga och inte åka charter dit om jag spydde tillräckligt med galla. :)

Nu är det dax att åka hem snart... fyfan det är inte så att man saknar snö precis.

Bifogat

• Riggewheelie.jpg
    Riggewheelie.jpg
    43.7 KB · Visningar: 134
  • ftp.jpg
    ftp.jpg
    47.2 KB · Visningar: 103
Ok jag hade inte druckit en droppe, trafiken är rätt kaotisk ibland men det har gått bra hittils.

EDIT/
Mackan, var det något att ha, Khao Lak?
Vi har inte bestämt oss vart vi dra än, klart är iaf att vi åker till några olika ställen på västkusten och är det skitväder där så blir det norra östkusten.
Om vi kommer iväg, planet ska lyfta på söndag enligt biljetten, men det känns ju lite osäkert just nu...

Last edited:
Oj, var visst tvungen att lyfta också.

Maakus, läs ovanför :mattias

Fan Mackan, har du gått och blivit svenne? Glöm inte att göra en tribaltattoo och små flätor i håret när du ändå är där. :D :D Såndäringa tandhalsband funkar också.

Men för att besvara din fråga. Hade jag mot förmodan åkt till Thai skulle jag nog satt mig i Bangkok ungefär en vecka för att slippa alla svennar och sen kanske några dagar på random strand samt kollat lite kultur och natur. Men jag antar att man ändå måste åka dit till sist för att kolla upp vad all fuzz är om.

edit: såg att det var en gammal tråd först nu.:tungan Hur var det? Blev det några rastaflätor?

Same shit different name

All mänsklig degeneration finns på bägge ställena.

Vad är du ute efter?

Genuinitet?
Naturnära?
Love story place to make your wedding proposal?

Ja vilket shit du nu vill ha, dessa platser erbjuder nog inte det DU söker....
JA om du inte tillåter dig att vara VÄLDIGT närsynt dårå...

Nu var det ju så att jag tjuvåkte på den här tråden för att slippa starta en ny tråd och jag hittade inte min egna thailandstråd :(
Markus har redan varit där och det är en gammal tråd!

Seså, ge mig tips på vart jag och tjejen ska åka på västkusten. Vi funderar på att flyga till Krabi och vara där ett tag för att sedan "öluffa" någon vecka och kanske avsluta med en vecka på östkusten och sist Bangkok.

Nu var det ju så att jag tjuvåkte på den här tråden för att slippa starta en ny tråd och jag hittade inte min egna thailandstråd :(
Markus har redan varit där och det är en gammal tråd!

Seså, ge mig tips på vart jag och tjejen ska åka på västkusten. Vi funderar på att flyga till Krabi och vara där ett tag för att sedan "öluffa" någon vecka och kanske avsluta med en vecka på östkusten och sist Bangkok.
Koo khod,Koo maak och Koo chang blir det i februari.Börjar med att softa ner för att öka tempot på Koo chang.Dessa öar var på packad o glad f ngr veckor sedan.

Jag föredrar östkusten eftersom vattnet är varmare, ligger helt stilla och stränderna är finare

På västkustan kan man surfa

Phiphi på västkusten är väl helt OK men crowded och man måste ta båt för att komma till nån vettig strand, och de finns inga bra chillställen

Koh phangan på östkusten är min favoö.. Hyra moppe, åka till en strand där i princip ingen annan är och bara gotta sig med kall öl! Samtidigt som partyt är ganska bra om man bor vid sunset/sunrise beach.

Bangkok är kul i 2 dar sen får man nog av skiten. Pattaya och phuket suger om du inte bara vill festa och knulla horor

Anledningen till att det blir västkusten är för att vi har åkt till östkusten varje gång och vi har besökt det mesta på den sidan nu, men vi har aldrig varit på västkusten.
Kanske blir skitbesvikna och tar flyget över till Koh Panghan, som är min favoritö helt klart. Lite i minsta laget men vi ska bara slappa denna semester så då kvittar det, och man kan ju ta färjan över till Samui och shoppa lite prylar.
Bangkok är endast 2 dagar shopping som gäller och kanske en taxitur till någon ren turistfälla...

Jahopp, besvikna är bara förnamnet :(

Först landade vi i Krabi, väl där tog vi en taxi till Ao Nang då vi fick tips om att det är mycket bättre stränder där. Visst, det var MYCKET bättre än Krabi som var riktigt dåligt.
Fint hotell en bit utanför staden och vi stannade där i 4 dagar och det räckte för att inse att vi måste härifrån.

Så vi tog en taxi till Koh Lanta, 2 timmars bilfärd. Fick en chock när jag såg hur skitigt och fult det var här, hade förväntat mig något helt annat. Jag förstår varför alla svenskar åker hit då de vill känna sig som hemma...

Efter några dagar på ett ställe där rummet var kanon men resten var skit så hittade vi en liten strand så långt ner man kan komma på ön.
Skitfin strand, inte en svenskjävel i sikte och underbar utsikt från rummet. Men dyrt som satan, maten kostar dubbelt så mycket som det gjorde på förra stället som vi tyckte var dyrt :(

En sak är säker, aldrig mer västkusten! Blir det Thailand igen så blir det lyxkryssning eller Koh Panghan. Vi funderar på att dra till det sistnämnda nu de sista 12 dagarna men vi orkar nog inte åka omkring mer...

Koh Chang slår alla ställena vi har varit på nu med hästlängder, och då är inte den ön så jävla överdrivet bra heller.

Bifogat

• PC091667.jpg
    PC091667.jpg
    110.3 KB · Visningar: 74
  • stranden.jpg
    stranden.jpg
    90 KB · Visningar: 79
Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back