Karikatyrbilder av Muhammed?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Det som är lite festligt är att han på fullt allvar undrar varför han blir marginaliserad och att ingen normalt funtad människa orkar ta hans dravel på något som helst allvar.

Det klär dig illa att skriva om folk istället för till folk när du har obesvarade frågor i tråden. :hej

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Det klär dig illa att skriva om folk istället för till folk när du har obesvarade frågor i tråden. :hej

ah, det var menat till dig.

Att undvika att svara på frågor tror jag inte diskvalificerar folk från att skriva vidare, jag misstänker att trådarna blivit rätt korta då. Var det något speciellt du var ute efter?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Obesvarade frågor är Markus käpphäst nr1. Kanske inte så konstigt om det enda man gör är ställa frågor och sällan komma med en egen åsikt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Var det något speciellt du var ute efter?
Ja, faktiskt. Jag vill minnas att jag skrev något till dig om ditt eviga tjatande om konspirationer och om du i samband med det vill kommentera UD:s roll i stängningen av oppositionella hemsidor.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
... samband med det vill kommentera UD:s roll i stängningen av oppositionella hemsidor.

Öhhh, nej, det vill jag inte. Jag vet inte vilken roll de skulle spelat. Ingår det i konspirationen[tm] så är jag övertygad om att ah snart upplyser mig. Det känns tryggt tycker jag.

Hade inte du nån diskussion med någon som arbetade på det berörda företaget? Han sitter rimligtvis inne med bättre info än vad jag gör.

När vi ändå är inne på kommenterande och sådant, vad tycker du om jänkarnas inställning till publiceringen av de omtalade bilderna? Var det inte bara sverige som ynkryggat vägrade publicera bilderna och tyckte att det var en puckad idé?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Ingår det i konspirationen[tm] så är jag övertygad om att ah snart upplyser mig. Det känns tryggt tycker jag.

Om man dagligen skojar om att någon tycker vissa åsikter tystas så hade det varit intressant att se en kommentar den dagen då det blev alldeles uppenbart för varenda individ äldre än 8 år att regeringen stängde ett annat partis hemsida. I Sverige. 2006. På riktigt.

t-rex skrev:
Han sitter rimligtvis inne med bättre info än vad jag gör.

Nä, det var det han inte gjorde dessvärre.

t-rex skrev:
När vi ändå är inne på kommenterande och sådant, vad tycker du om jänkarnas inställning till publiceringen av de omtalade bilderna? Var det inte bara sverige som ynkryggat vägrade publicera bilderna och tyckte att det var en puckad idé?

Jag har nog inte skrivit att det bara var svensk media som inte vågar publicera teckningarna, jag har däremot sannolikt skrivit att sverige kommer vara det sista landet på jorden att göra det och att vi har en feg regering som inte stödjer Danmark i svårigheterna med terrorismen mot dem.

Min kommentar till att amerikansk media inte publicerar teckningarna:
Illa, jätteilla.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Markus skrev:
Jag har nog inte skrivit att det bara var svensk media som inte vågar publicera teckningarna, jag har däremot sannolikt skrivit att sverige kommer vara det sista landet på jorden att göra det och att vi har en feg regering som inte stödjer Danmark i svårigheterna med terrorismen mot dem.

Min kommentar till att amerikansk media inte publicerar teckningarna:
Illa, jätteilla.
SVT har visat dem i Aktuellt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gustav O skrev:
SVT har visat dem i Aktuellt.

Ja, det är kanske eller kanske inte bra men jag får förtydliga mig lite:
Efter att protesterna började borde all fri media publicerat teckningarna som en markering.
Det tror jag inte svensk media, undantaget ett politiskt parti och några hemsidor, gjort. Det är synd.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Om man dagligen skojar om att någon tycker vissa åsikter tystas så hade det varit intressant att se en kommentar den dagen då det blev alldeles uppenbart för varenda individ äldre än 8 år att regeringen stängde ett annat partis hemsida. I Sverige. 2006. På riktigt.

...

Se sporthoj som den fira världens sista utpost. Upplys oss (mig)! Du verkar ju onekligen ha lagt ner lite tid för att se vad som hände bakom kulisserna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Se sporthoj som den fira världens sista utpost. Upplys oss (mig)! Du verkar ju onekligen ha lagt ner lite tid för att se vad som hände bakom kulisserna.

Jag vet att du inte är så naiv så att du tror att en tjänsteman från UD och SÄPO bara informerade om eventuella hotbilder när de pratade med Lever Line. Eller...? Är du det? :confused:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Jag vet att du inte är så naiv så att du tror att en tjänsteman från UD och SÄPO bara informerade om eventuella hotbilder när de pratade med Lever Line. Eller...? Är du det? :confused:

Nu har det ju gått lite inflation i at fråga om källor på allt möjligt i de här trådarna, men om du menar att UD förklarat för ISPn att det är nog bäst att de stänger ner vissa väl valda sidor annars... så får du jättegärna komma med en källa till det.

Att de faktiskt har informerat om hotbild, och att ISPn bestämt sig för att stänga ner mot bakgrund av detta är ju en annan, kanske till och med mer, trolig förklaring. Det är ju trist, men SD får väl skaffa en annan leverantör?

Edit; Lägg märke till att jag inte påstår att du har fel, jag är mest nyfiken på om det finns något konkret bakom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Lägg märke till att jag inte påstår att du har fel, jag är mest nyfiken på om det finns något konkret bakom.

För att ge dig ett rakt svar: nej, det finns nog inget konkret. Finns inget konkret i att påstå att Danielsson ljuger i KU-förhören, att Marjasin inte visste att man inte fick klippa i kvitton eller att regeringen inte la alla korten på bordet när TV4 började nysta i utvisningen till Egypten heller.

Man fungerar väl så att man till viss del väljer vad man vill tro på, men att i det här fallet inte tro att UD eller SÄPO gjort mer än informerat om hotbilden är i mina ögon hårresande.

Hörde du intervjun med Vice VD:n på Lever Line?
Värsta bimbon:
”…jo men jag tycker lixom det var jettebra att stänga. Aaaa de tyckte jaaaaaa…”

:rofl

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Halogen skrev:
Vad är det här för jävla sätt? Skämmes, tamejfan.

Nå, är jag den förste att komma med personangrepp?

t-rex skrev:
Det som är lite festligt är att han på fullt allvar undrar varför han blir marginaliserad och att ingen normalt funtad människa orkar ta hans dravel på något som helst allvar.

Det som är festligt är att du ständigt återkommer med detta påpekande.

Har alla andra etiketter tagit slut?

Nej bäste fröken Rex du är välkommen att kasta dina fördomar överbord och att åter vakna upp till verkligheten. En kulturberikning av en pensionsräddare skulle nog fungera som väckarklocka...även för dig.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
...
Det som är festligt är att du ständigt återkommer med detta påpekande.

...

Alla blir glada på sitt. Det ändrar inte det faktum att det inte finns någon som tar dig på allvar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
Ingen, har du källa till detta?

Haha, jo, jag satt just och funderade på det där, nu i källkritikens tidevarv.

Jag hann inte ändra.. Aja, jag tar dig inte på allvar iallfall, det räcker för mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tar ah17 på allvar, jag är till och med imponerad över hans idoga debatterande och hans faktaspäckade inlägg. :mattias
Hade han bott i Stockholm så hade jag bett om dejt, eller åtminstone samåkning. Vi skulle åkt till Vaxholm, ätit Nogger Black i solen och diskuterat Mångkulturåret 2006.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Jag tar ah17 på allvar, ...

Jojo, men när du började hänga här använde du newsmax som källor med, det har du slutat med. Efter det började till och med jag ta dig på allvar. Ibland....

Du kommer nog förbi detta med tror jag!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
ah17 skrev:
Nå, är jag den förste att komma med personangrepp?
Ja, faktiskt är du det. Varje inlägg du gör är ett personangrepp. På dig själv.

Nu blev du säkert arg :lol

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...