Karikatyrbilder av Muhammed?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Jojo, men när du började hänga här använde du newsmax som källor med,

Ja, det är minsann en bra hemsida.
Personligen tycker jag du borde fokusera mer på vad folk tycker än vem som tycker det. Newsmax innehåller kanske 75% skräp sist jag var där, vilket inte är att förväxla med 100% lögner. Samma som aftonbladet ungefär med andra ord.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Det finns så många som inte är överens bara på detta forum i Sve.
Om alla bara kunde vara lite toleranta och förstående mot varandra så skulle detta inte blivit något så jäkla stort från första början..

Jag tycker att yttrandefriheten är oerhört viktigt. Men det finns ju gränser för allt. Och då ska man ju inte missbruka det..
Det är ju tydligen väldigt många människor som tagit illa vid sig, religösa som oreligösa, så då kunde det ju kanske vart på sin plats med en ursäkt kanske istället för att inte ta emot ambassadörernas begäran om ursäkt och bara snäsa bort de..

Själv är jag ateist och stolt över det. Men man ska ju självklart låta folk ha sin tro. Likaväl som att jag har rätten att inte tro på någon gud.
Man kan ju inte tvinga folk till att göra annat. De måste vilja det själva och med tiden börjar även "de där nere" mer och mer uppskatta sin frihet.

Är själv inte ens helt insatt i det hela, men menar bara att folk kanske borde stanna upp och tänka efter själva innan man bara håller med andra hit och dit och utrycker sig på ett elakt sätt..

All you need is love..

Happy valentine :kiss

Edit: Tycker att den här tråden har urartat till "du har fel" "nej, du har fel" och inte verkar någon få något vettigt ut av diskussionen.. Mitt första och sista inlägg i tråden;)

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Av Sullivan:

Ayatollan Sistani har kanske varit den mest stabiliserande kraften i Irak de senaste åren. Jag har ofta lovordat honom; några har menat att han borde få Nobels fredspris. Han framställs ofta som en modell för moderata mullor, öppen för separation mellan moské och stat. Ändå är det högst intressant att se vad han faktiskt anser på sin egen hemsida. Han anser exempelvis att han inte får vidröra en icke-muslim. Vi är orena. Det finns en lista över saker som anses orena, och om du inte är muslim så står du på den listan; urin, avföring, sädesvätska, döda kroppar, blod, hundar, grisar, alkohol och svett från ett djur som inte äter rätt saker. Åh, och så du: 'hela kroppen av en otrogen (kafir), inklusive hans hår och naglar, och alla hans kroppsvätskor är orena (najis)' ...

Den här websidan är nyttig för oss för att bättre förstå varför islam - inte enbart radikal islam - finner moderna pluralistiska samhälle så svåra att tolerera. Västvärldens syn är att alla människor är jämlika i sina politiska och mänskliga rättigheter. Islams syn är att icke-muslimer befinner sig på ett separat plan: under dem.

Därför insisterar de nu på att väst anpassar sig till islams regler med respekt för vad vi kan och inte kan säga och publicera. Vi fortsätter säga att vi måste undvika en 'civilisationernas kamp' och ingen sund människa vill ha en sådan. Men den kampen har redan startat - inom vår egen civilisation. Och vi ger sakta upp.
Islam vägrar erkänna alla människors lika värde, något som jag tror alla svenska politiska partier står för i sina portalparagrafer. Är partierna beredda att stryka den formuleringen?

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Två läsarkommentarer angående sydsvenskans serie om islam:

Hej och tack för SDS "kovändning" i muslimfrågan! Tidigare har allt negativt om islam och muslimer sopats under mattan och antingen förtigits eller förnekats i den heliga, politiska korrekthetens namn!

Den utmärkta, mycket upplysande artikelserien som nu pågår får väl kaffet att sätta sig i vrångstrupen på Per T Olsson och de ev trogna fans, som kan finnas kvar.Denna visar nämligen, att Ian och Ny demokrati hade fullkomligt rätt, men kom 10 år för tidigt. Den visar också med all tydlighet, att de tidigare s k fördomarna äntligen upphöjs till sanning. VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN!
Tusen tack för en vettigt upplysande artikelserie - låt den fortsätta året ut!
Börje Ekdahl

"I Malmö är situationen i gymnasieskolan oroväckande för alla tjejer som inte bär slöja. Min dotter blev kallad ”djävla svensk”. De kastade pengar efter henne och kallade henne hora. Trots stöd från personalen på Pauliskolan eskalerade trakasserierna med hot om våldtäkt. Situationen blev till slut så hotfull att hon tvingades byta skola.
Detta hände för ett år sedan. Min dotter går på en annan skola nu. Där finns inga sådana tendenser. Vi vet att många flickor lever under svåra omständigheter i skolan. Varför tar inte skolan sitt ansvar och förbjuder slöjan?

http://sydsvenskan.se/sverige/article142156.ece

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ah17 skrev:
"Min dotter blev kallad ”djävla svensk”. De kastade pengar efter henne och kallade henne hora. Trots stöd från personalen på Pauliskolan eskalerade trakasserierna med hot om våldtäkt. Situationen blev till slut så hotfull att hon tvingades byta skola.

Det där är inte rasism, möjligen från svensken som inte till fullo tagit till sig den nya kulturen som de pengakastande busfröna har med sig till vårat tråkiga land.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Markus skrev:
Det där är inte rasism, möjligen från svensken som inte till fullo tagit till sig den nya kulturen som de pengakastande busfröna har med sig till vårat tråkiga land.

Kopierar in ett inlägg som jag hittat i en blog på nätet:

För en tid sedan diskuterade jag med en kille, en så kallad nationalist, huruvida det var hets mot folkgrupp om en invandrare kallade en svensk för ”jävla svenne” eller något liknande eftersom ett förfarande som är tvärtom klassas som hets mot folkgrupp. Eftersom jag inte visst svaret på frågan men var intresseradav att veta svaret så kontaktade jag justitiedepartementet som man kan ställa frågor till via nätet. (Vad gjorde vi innan vi hade internet?) Hur som helst hade jag helt glömt bort detta men häromdagen damp det ner ett mejl i min inkorg där följande stod att läsa:

”Till NN

Tack för ditt e-brev med en fråga om hets mot folkgrupp.

Bestämmelsen om hets mot folkgrupp är ett brott mot allmän ordning. Bestämmelsens syfte är att skydda kollektivt bestämda grupper mot rasism, främlingsfientlighet eller homofobi.

Frågan om att någon uttrycker kritik mot svenskar har prövats av Justitiekanslern (JK). JK ansåg att straffstadgandet inte gäller för en sådan situation och därför inte anses som hets mot folkgrupp.

Enskilda individer skyddas av andra bestämmeslser, exempelvis förolämpning eller olaga hot. För förolämpning kan den dömas som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom. Huruvida ”djävla svenne” kan omfattas av bestämmelsen om förolämpning torde inte ha prövats av domstol.

Med vänlig hälsning

XXXX XXXXXX

-------------------------------
Enheten för ledningsstöd och administration
Brevsvarssektionen
Justitidepartementet
E-post: registrator@justice.ministry.se

Infödda svenskar är alltså INTE att betrakta som en kollektivt bestämd grupp i Sverige. Som svensk kan man dock göra en anmälan om förolämpning ifall man blir utsatt för glåpord av en invandrare.

Hoppas att ingen ser detta som någon form av rasistiskt inlägg, min avsikt var endast att informera om rättsläget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
piece skrev:
Hoppas att ingen ser detta som någon form av rasistiskt inlägg, min avsikt var endast att informera om rättsläget.

Fatta vilket sjukt samhälle man lever i när du måste urskulda dig på grund av att du citerar ett svar från Justitiedepartementet.

Bra lag för övrigt. :tummenupp

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
"Men ingenstans har oviljan att inse detta varit större än i Sverige hos ledande politiker, opinionsbildare och forskare, senast Mattias Gardell i hans propagandistiska "Bin Laden i våra hjärtan" och Göran Larsson i hans gravt undermåliga kapitel om "islamofobi" som ingår i Integrationsverkets rapport om rasism."

Exakt.

Islamister vill ha världsmakt: http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_11850830.asp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ah17.. Hade nästa lyckats förtränga honom..

Han var den skarpaste det här forumet sett och någonsin kommer få se.
Det är sannerligen en katastrof att han permanentbannades. Ingen annan har gjort i närheten av vad han gjort för OT's politiska diskussioner.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...