Karlskrona

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Vilka är intresserade av att köra till Emmaboda på lördag den 20:e maj för En dag på strippen????

Tiderna är 0900 till 1700 och inträdet är 140 kr.

Själv hade jag planerat att lätta från stan 0900 OM det är väder för det.

BIS (Beslut I Stort). 0900 lättar jag från stortorget (fulltankad, cash på fickan osv.....) för att 0910 vara på Statoil för de som vill ansluta där.

Därefter fortsätter färden i lagligt tempo mot Emmaboda. Ni som vill haka på eller ansluta längs vägen släng upp ert intresse här i tråden så att jag vet om det ansluter något folk.

Kameran och ett gott humör kommer självklart att tas med trots att jag inte fick någon Ferrari idag........ igår för att vara exakt..... :huvet

Det bästa var att jag fick klart med att tillbringa semestern i villa i Trummenäs med egen brygga och allt vad det innebär. Ni som var med förra sommaren vet vad det innebär....... grillen kommer att vara tänd vid behov och ölen kommer alltid vara på kylning, likaså kommer det alltid finnas lättklädda damer i tighta vita kläder som kommer att bistå med tvätt av eran kärlek........ :D

Tack regeringen som skickat en ubåt till San Diego så man får päronen på Hawaii ett par månader..... :yoparty Är inte det minsta avundsjuk om någon frågar... :rolleyes:

the Duke

S.M.R
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
KTM Duke II
fan vad nice frisen! behöver tok-tvätta Duken så jag nyttjar gärna faciliteterna, och tjejerna med...
när e det dags för grillning och öl på helikopterplattan?

Grym fest igår grabbar! blev så jiefla fåll. gott... :yoparty

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
the Duke skrev:
2159327 fan vad nice frisen! behöver tok-tvätta Duken så jag nyttjar gärna faciliteterna, och tjejerna med...
när e det dags för grillning och öl på helikopterplattan?

Grym fest igår grabbar! blev så jiefla fåll. gott... :yoparty
Så jäfla dålig idag :död :3freak

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Pappa drar till Pearl Harbor onsdag vecka 24 och mamma ansluter helgen efter midsommar, då flyttar vi ut....... :tummenupp

Perfekt att slippa sitta i en varm lägenhet på dagarna men ändå ha någonstans att bo OM det skulle bli en öl på Nivås uteservering..... :rolleyes:

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
hittebarn skrev:
2160232 Ja var tog du vägen igår? Du kom ju av vissa anledningar inte in på Schlager så...
He he, jag gick hem o skulle hämta en sak, men förmodligen så somnade jag nog,har en liten lucka där...

patexxx

To Hard To Get Down !!!
Gick med
15 Oct 2005
Hoj
YZF - R1
spinnanders skrev:
2160582 He he, jag gick hem o skulle hämta en sak, men förmodligen så somnade jag nog,har en liten lucka där...

Du hade en jädrans tur du. Du la ju ut vid Fox , vid uteserveringen, typ en minut efter det att 6 poliser varit där. Antar att du somnade hemma sedan?, men vilket röj det var :fyllisar

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
patexxx skrev:
2160634 Du hade en jädrans tur du. Du la ju ut vid Fox , vid uteserveringen, typ en minut efter det att 6 poliser varit där. Antar att du somnade hemma sedan?, men vilket röj det var :fyllisar
Ja det var roligt som satan, den där rptp drickan slog som faan :yoparty

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
spinnanders skrev:
2160654 Ja det var roligt som satan, den där rptp drickan slog som faan :yoparty

Hah a ja kanonbra fest, vi var nog 15 pers som mest tror jag, och Spinn drack nog en och annan extra RPTP oxå har jag för mig :fyllisar

Synd att du inte kom in på schlager sen bara, Bamse höll på att bli nekad oxå, började tjabba med vakterna....brukar ju alltid ge bra resultat..eller inte :D

Last edited:

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
ha,tänkt att ta det lungt i veckan med körning.men det e som ett gift tamejfan.spinne,ställer du upp imorgon......satans jävla hoj-jävel :Bugar (underbara skapelse)gixxern e en gudagåva.man vill fan köra hela tiden.kört 350mil redan. :yoparty

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
bamsefar skrev:
2164300 ha,tänkt att ta det lungt i veckan med körning.men det e som ett gift tamejfan.spinne,ställer du upp imorgon......satans jävla hoj-jävel :Bugar (underbara skapelse)gixxern e en gudagåva.man vill fan köra hela tiden.kört 350mil redan. :yoparty

Det är ju så det ska va! :) Man ska må dåligt när det står still... :huvet

Da Fris

Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Är det bara jag som är intresserad av att köra till Emmaboda på lördag eller.... :va

Som det ser ut nu på www.smhi.se ser det ut att klara sig ifrån regn på lördag men helt säker kan man väl aldrig vara.

Stridsplanen just nu är att lämna K-na runt 0900 för lagligt tempo upp mot Emmaboda.......

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Da Fris skrev:
2168513 Är det bara jag som är intresserad av att köra till Emmaboda på lördag eller.... :va

Som det ser ut nu på www.smhi.se ser det ut att klara sig ifrån regn på lördag men helt säker kan man väl aldrig vara.

Stridsplanen just nu är att lämna K-na runt 0900 för lagligt tempo upp mot Emmaboda.......

Ah fa si d du...
Tantan knegar i helgen, men kan jag ordna huligan vakt så kirrar jag det.

He he! "lagligt tempo"...mjoo, det kanske är att rekommendera då all sköns länsmän/kvinns brukar belägra sträckan mellan Kkrona och Emmaboda JUST den dagen...

En favoritursäkt från tidigare år är nog denna;

Snut; Va fan! E du inte klok??? Vet du hur fort du körde?
Kaxig blöjraggare: Vaddårå? Näää....
Snut; Det gick åt helvete för fort!!!
Kaxig blöjraggare; Jasså?!?! Men jag har så lite soppa i tanken så jag var tvungen att skynda mig hem....
:rofl

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
dom står ju på samma ställe oxå, precis innan bron över smålandsgrännsen vid fur... sen att dom bötfäller en jävla massa... det roligaste är när dom rapporterar hur många körkort som har tagits under dagen trots att dom bönar å ber om att folk ska köra lugnt

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
ska köpa R1:a

Tjenare allihop.

klampar in här och lånar eran "tråd". bor själv här i karlskrona, därför jag skriver här.
det är så att jag står i ett litet dilemma. Ska som sagt va köpa min första egna hoj. och det är kommit så långt att jag ska bestämma mig mellan 2 hojar:

Alt 1: "Yamaha R1 -04" 1200 mil, halvslitna bandäck på. ett hyfsat fräscht par bandäck till har jag fått med på köpet (prutat mig till) för övrigt helt orginal! 1000 mila service gjord.

Alt 2: "Yamaha R1 -05" 800 mil, framdäck inte bytt men fortfarande fint. bakdäck precis bytt, inte ens kört på de. orginal förut om en mörkare tonad ruta fram (samt lite högre profil på den tydligen) 1000 mila service ska snart göras dessutom.

grejen är sen att 04an är 2500 billigare (inga pengar att bråka om) men däremot ska 1000 mila servicen snart göras på 05an ju. vad går den på? vad kan den kosta?
Finns det sen dessutom någon skillnad mellan 04an och 05an? (är inte man nog att reda ut de)
Vilken ska man köra på?
Någon som har lust att hjälpa mig med detta? är som sagt va inte expert på sporthojar än. men har förstått att det finns en och annan kunnig här..

Tack på förhand :Bugar

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...